در کارگروه اشتغال شهرستان دنا مطرح شد:
حسن پور برگزاري جلسات مربوط به اشتغال با محتواي طرح مسائل و مشكلات و ايجاد راه حل براي آنان را از جمله كارهايي دانست كه مي توان در بر طرف كردن اين مشكلات انجام داد.
کد خبر: ۹۶۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴ 03 June 2021

حسن پور: حمایت صندوق کارآفرینی امید از واحدهای صنفی و تولیدی زلزله زده شهرستان دنا/رهبر:امهال 6 ماهه برای 40 طرح حادثه دیده در زلزله سی سختبه گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویر احمد در کارگروه اشتغال شهرستان دنا که به ریاست فرماندار دنا و حضور مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران شهرستانی برگزار شد اشاره به لزوم تعامل بانک ها،دستگاه های دولتی و مردم در زمینه رونق تولید و اشتغال شهرستان داشت و گفت:اگر در کارگروه ها و جلسات مربوط به اشتغال نتیجه ای حاصل شده است و خروجی آن موفقیت آمیز بوده به همان تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی،بانک ها و مردم باز می گردد.

حسن پور برگزاری جلسات مربوط به اشتغال با محتوای طرح مسائل و مشكلات و ايجاد راه حل براي آنان را از جمله كارهايي دانست كه مي توان در بر طرف كردن اين مشكلات انجام داد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان به عملکرد مثبت صندوق تحت مدیریت خود در حادثه زلزله س سخت اشاره داشت و گفت:بعد از وقوع زلزله سی سخت خسارات شدیدی به طرح های تولیدی و اصناف این شهر وارد گردید که صندوق کارآفرینی امید با شناسایی طرح ها و اصناف حادثه دیده،تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار خواهد داد.

حسن پور با بیان اینکه قانون گذار این اجازه را از صندوق کارآفرینی جهت پرداخت تسهیلات به همه طرح های حادثه دیده سلب کرده است گفت:اولویت اصلی ما برای پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی و اصناف حادثه دیده شامل آنهایی می شود که کارفرما تک شغله باشد و اولویت دوم ما با کارفرمایی که بازنشست و فاقد بیمه دولتی باشد.

وی اظهار کرد:در حوزه تولید گیاهان دارویی تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی انعقاد شده است که شیوه نامه و مبلغ سهمیه استان نیز ابلاغ شده است و سهمیه شهرستان دنا بعد از جلسات صندوق کارآفرینی با سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت شهرستان مشخص خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی کهگیلویه و بویر احمد به همکاری صندوق در حوزه های گردشگری،صنایع تبدیلی و تعاونی ها ها اشاره کرد و گفت:صنایع تبدیلی و تعاونی ها از اولویت های صندوق بوده و در مبالغ مختلف با کارفرما مشارکت خواهیم داشت اما در بحث بوم گردی و خسارت وارد شده به آنها صندوق به تنهایی نمی تواند ورود کند و در صورتی که بنیاد مسکن تسهیلات ساخت را در اختیار سرمایه گذار قرار بدهد ما نیز تسهیلات مربوط به گرافیک نمای بنا ،زیباسازی و جلوه های ویژه بوم گردی را پرداخت خواهیم کرد.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات به تعاونی آب معدنی چویل دنا اشاره داشت و گفت: با پیگیری های مدیر عامل این شرکت تسهیلاتی به شعبه شهرستان دنا ابلاغ گردیده است و قرار است با پرداخت این مبلغ تسهیلات بخشی از زیر ساخت های تولید برای این تعاونی فراهم گردد.

امهال 6 ماهه برای 40 طرح حادثه دیده در زلزله سی سخت

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان دنا نیز با اشاره به اینکه صندوق اجازه نخواهد داد در تسهیلات مربوط به حمایت از تولیدی ها و اصناف انحرافی صورت گیرد اظهار کرد:تا کنون بیش از 200 طرح در سطح شهرستان که در حادثه زلزله دچار خسارت شده اند شناسایی و تسهیلات آنها بعد از کارشناسی میزان خسارت به آنها پرداخت خواهد شد.

رهبر به امهال 6 ماهه تسهیلات سر رسید شده بعد از وقوع زلزله سی سخت برای 40 طرح حادثه دیده اشاره کرد و گفت:صندوق کارآفرینی امید بعد از وقوع حادثه جزو اولین هایی بود که علاوه بر کمک های غیر نقدی به حادثه دیدگان،تسهیلات طرح های تولیدی و اصنافی که در زلزله خسارت دیده بودند را به مدت 6 ماه امهال کرد.

وی گفت: در بخش کمک به طرح های آسیب دیده اولویت اصلی با مشاغلی است که تک شغله،بیمه شده محل طرح و دارای مجوز کسب و کار بوده و افراد شرط سنی کمتر از ۶۵ سال داشته باشند.

انتهای پیام/پ

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار