مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک
کورش دلشاد : دقت در تنظیم خبر رسانه بسیار حائز اهمیت است لذا انتظار می رود در موضوعاتی مانند آزمون مدارس به جزئیات خبر دقت شود تا ناخواسته موجب تشویش اذهان عمومی نشود .
کد خبر: ۹۶۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 03 June 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در پی برخی خبرها در فضای مجازی و برخی رسانه ها مبنی لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و انتشار مصاحبه ای از مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان در برخی رسانه ها وی ضمن رد موارد مطرح شده گفت : متاسفانه در مصاحبه مطرح شده موضوع لو رفتن سوالات امتحانات نهایی مطرح شده است که به هیچ وجه صحیح نمی باشد .
کورش دلشاد افزود : دقت در تنظیم خبر رسانه بسیار حائز اهمیت است لذا انتظار می رود در موضوعاتی مانند آزمون مدارس به جزئیات خبر دقت شود تا ناخواسته موجب تشویش اذهان عمومی نشود .
دلشاد گفت : آنچه که در رسانه ها به عنوان لو رفتن سوالات آزمون نهایی مطرح شد ، در واقع مربوط به سوالات یکی از دروس پایه نهم بوده که آزمونی داخلی محسوب می شود و اصلا ارتباطی به آزمون نهایی ندارد.
وی در خصوص جزئیات این خبر ادامه داد : آموزش و پرورش با دارا بودن 100 حوزه امتحانی شهری و روستایی در پایه نهم همه امتحانات را به نحو بسیار مطلوب و بدون کوچکترین مشکلی برگزار کرده است .
دلشاد گفت : همه امتحانات پایه نهم با توجه به این که داخلی برگزار می شوند اما در یک ساعت مشخص در همه حوزه های امتحانی ، تصمیم بر این شد که در مناطق روستایی 1 ساعت و در حوزه های شهری هم نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون سوالات که توسط حراست لاک و مهر شده هستند با حضور حراست ، ارزیابی ، امتحانات و کارشناس مقطع با احراز هویت رئیس حوزه امتحانی و طی صورتجلسه ای ، تحویل داده شود .
وی ادامه داد : موضوع مطرح شده در رسانه ها مربوط به یکی از روستاها است که 10 دقیقه قبل از برگزاری آزمون سوالات در محیط مدرسه مشاهده شده است و عملا در این مدت امکان سوءاستفاده وجود نداشته است که هر چند برای همین ده دقیقه تخلف هم مدیریت مدرسه را فورا لغو ابلاغ کردیم چون برای ما هیچگونه سهل انگاری پذیرفتنی نیست .
دلشاد با تاکید بر اینکه این آزمون در واقع یک آزمون داخلی مدارس محسوب می شود ، افزود :  برای تمرین و آشنایی بیشتر دانش آموزان با شرایط حضور در آزمون های نهایی ، سعی می شود شرایط برگزاری امتحانات پایه نهم شبیه آزمون نهایی باشد که برخی بر این تصور بوده اند سوالات آزمون نهایی لو رفته است در حالی که اینگونه نبوده است .
وی گفت : آنچه که در آموزش و پرورش به عنوان آزمون نهایی مدارس برگزار می شود ، مربوط به پایه دوازدهم است که خوشبختانه در شهرستان بویراحمد این آزمون ها در همه رشته ها به نحو بسیار مطلوبی برگزار شده است و هیچگونه اشکالی هم بر آن وارد نبوده است .
دلشاد ادامه داد : آزمون نهایی پایه دوازدهم در شهرستان بویراحمد در 28 حوزه امتحانی که حدود 40 درصد حوزه های امتحانی استان را تشکیل می دهد برگزار می شود که ضمن حساسیت زیاد بر امنیت و سلامت برگزاری ، با توجه به شرایط کرونایی تاکید زیادی بر رعایت پروتکل ها شده است .
وی گفت : کنترل شدید ورود و خروج به حوزه های امتحانات نهایی ، رعایت فاصله 2 متری در سالن امتحانات ، استفاده از تهویه مناسب و استفاده اجباری همه دانش آموزان از ماسک برای همه عوامل برگزاری و دانش آموزان با جدیت تمام اعمال شده است ضمن اینکه تیم های بازرسی آموزش و پرورش شهرستان ، از حوزه های امتحانی به صورت مرتب بازدید و سرکشی می کنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، در پایان ضمن توصیه به خبرنگاران برای دقت در جزئیات اخبار مهم گفت : در مجموع آنچه که به عنوان لو رفتن سوالات امتحانات نهایی منتشر شد صحیح نیست و در واقع بخش زیادی از دلیل انتشار این خبر ، عدم توجه به تفکیک امتحان نهایی با امتحانات داخلی و همچنین عدم توجه به زمان بیرون آمدن سوال که در یک مدرسه روستایی آن هم 10 دقیقه قبل از امتحان که نشانه سهل انگاری بوده نه سوء استفاده ، بوده است .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
ای عامو کجایی کنکور لو میره تا چه رسد به امتحان نهایی یاسوج تمام سوالات لو رفتن
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
سلام نهایی نه ولی خدا وکیلی نهم همشون دست بچه ها بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
اقای دلشاد سوالات لو را رفته را ماست مالی کنی اون همه نمره ای که در حوزه های تصحیح تغییر پیدا میکنه چه جوابی داری با این اختلاسهایی که در مدارس شاهد و هیات امنایی و ... میشه چه جواب داری فقط بگو دقیقا کجایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار