لحظاتی پیش کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری وارد محل برگزاری مناظرات شدند و در بدو ورود به سوالی در خصوص اینکه رقیب خود را چه کسی می دانید پاسخ دادند .
کد خبر: ۹۶۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 05 June 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، لحظاتی پیش کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری وارد محل برگزاری مناظرات شدند و در بدو ورود به سوالی در خصوص اینکه رقیب خود را چه کسی می دانید پاسخ دادند .
قاضی زاده هاشمی در بدو ورود به محل برگزاری مناظرات گفت : من بر عکس برخی معتقد به این نیستم که با جابه جایی افراد و احزاب مشکلات حل می شود بلکه با توجه به ساختار معیوب سیستم اداره کننده مملکت ما مشکل دارد و این باقیمانده تفکر قبل از انقلاب است . من رقیب خود را اشخاص نمی بینم بلکه این وضعیت می بینم و آمده ام به قول مهندس ضرغامی بزنم زیر میز البته نه میز افراد .
عبدالناصر همتی در هنگام ورود به استودیو مناظرات چه گفت؟ من یک شهروند عادی هستم . آمده‌ام مقابل جریانی بایستم که تلاش می‌کند کشور را با سیاسی‌کاری اداره کند . اقتصاد ایران را باید از حصر سیاست خارج کرد. آمده‌ام تا نفت را از حصر آمریکا خارج کنم . آمده‌ام تا مردم را از حصر یک جریان خاص خارج کنم . قهر مردم با صندوق مهمترین رقیب من است
محسن رضایی در هنگام ورود به استودیو مناظرات چه گفت؟ هرکدام از آقایان که مسبب وضع موجود هستند، رقیب من هستم  . هرکدام از آقایانی که مقصر وضعیت موجود بودند، رقیب من هستند چه خودشان شرکت کرده باشند چه خودشان نمادی از دولت‌ها و مجالس قبلی باشند. در مناظرات هیچ نوع مسامحه‌ای نخواهم داشت  جز دفاع از حقوق و منافع ملت ایران، مسیری ندارم.
سعید جلیلی در هنگام ورود به استودیو مناظرات چه گفت؟ کشور 8 سال روند کندی داشت و در بسیاری از موضوعات، آنگونه که باید اداره نشد . کشور این ظرفیت را دارد که در 4 سال آینده، جهش پیدا کند . رقیب ما کسی است که کشور را متوقف و معطل میکند . روش ما اقناعی و مبتنی بر اخلاق اسلامی خواهد بود . انتخاب آگاهانه مردم باعث جهش و توسعه کشور خواهد شد
حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به محل برگزاری اولین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوال خبرنگاران ، مهمترین رقیب خود را فساد ، ناکارآمدی و وضع موجود نامید
پس از حجت الاسلام رئیسی ، محسن مهرعلی زاده وارد محل مناظرات شد و در پاسخ به سوال مهمترین رقیب خود ، از رئیسی نام برد و دلیل این موضوع را نظر سنجی ها اعلام کرد. این عرصه، عرصه مشکلی است و رقیب اصلی من تنها آقای رئیسی است
پس از مهر علی زاده علیرضا زاکانی وارد محل مناظره شد و در پاسخ به سوال رقیب خود را کی می داند ، از فساد نام برد و گفت مهمترین رقیب من فساد است و با تمام قدرت با کسانی که شب از سیری خوابشان نمی برد مبارزه می کنم تا حق کسانی که شب ها از گرسنگی سنگ به شکم خود می بندند را بگیرم . زاکانی در بدو ورود به صدا و سیما برای مناظرات: آمده ام با اژدهای هفت سر فساد رقابت کنم . با استدلا و منطق و عدد و رقم مواردم را مطرح خواهم کرد . آمده ام با اژدهای هفت سر فساد رقابت کنم من آمدم حق مردم را بگیرم. این حق مردم نیست که با این وضعیت زندگی کنند. رقیب من فسار، ناکارآمدی و ناشایسته سالاری میدانم .
جزئیات برگزاری مناظره
21 سوال مطرح می شود که هر نقد 3 دقیقه وقت کاندیدا و 4 دقیقه هم فرصت پاسخگویی کاندیدای مورد نقد قرار گرفته است ضمن اینکه 4 دقیقه هم برای جمع بندی نهایی برای هر کاندید فرصت وجود دارد.
در اولین مناظره، ترتیب صندلی نامزدها و پاسخ دادن آنها به سؤالات بر اساس قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.
انتخاب سؤالات نیز به قید قرعه انجام می‌شود.
مناظره اول در دو قسمت برگزار می‌شود.
هر نامزد برای پاسخ به هر سؤال سه دقیقه فرصت دارد.
هر نامزد همچنین 4 دقیقه فرصت نقد پاسخ‌های دیگر نامزدها و 4 دقیقه فرصت دفاع از پاسخ‌های خود را (در مقابل نقد دیگر نامزدها) دارد.
در مجموع برای مناظره اول 21 سؤال درنظر گرفته شده است (هر نامزد سه سؤال)
در پایان مناظره، هر نامزد 4 دقیقه فرصت جمع‌بندی خواهد داشت
 نتایج قرعه کشی 

قرعه‌کشی نوبت نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره زنده تلویزیونی انجام شد.

بر این اساس شماره صندلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره به شرح زیر است:

سعید جلیلی صندلی شماره ۱

سید ابراهیم رئیسی صندلی شماره ۲

امیرحسین قاضی زاده هاشمی صندلی شماره ۳

علیرضا زاکانی صندلی شماره ۴

محسن رضایی صندلی شماره ۵

محسن مهرعلی زاده صندلی شماره ۶

عبدالناصر همتی صندلی شماره ۷

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار