کد خبر: ۹۷۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 10 June 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومي و ارتباطات دادگستري کل استان نگين تاجي ، اظهار داشت : با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره كل اطلاعات استان، شبكه حرفه اي اخلال در نظام توزيع آرد استان شامل تعدادي از عاملين توزيع، نانوايي ها، دلالان و نيز تعدادي كارمندان دولتي شناسايي كه اين افراد با شگردي خاص، آرد با سهميه دولتي را دريافت و بصورت غيرمجاز اين سهميه را در بازار غيرقانوني با قيمت تقريبي ١٠٠ تا ١٢٠ هزار تومان به فروش مي رساندند.
قاضي القضات دادگستری استان در تشريح برخي اقدامات غير قانوني اين افراد افزود:  متهمين با جمع آوري آرد سطح شهرها و روستاهاي استان، كه طبق ارزيابي به عمل آمده هر دلال روزانه قريب به ٢٤٠ كيسه آرد را جمع آوري مي نموده و سپس با همكاري ساير همدستان خويش، اين كيسه هاي آرد را به استان هاي همجوار از جمله؛ بوشهر، فارس و خوزستان انتقال مي دادند و در بازار غير قانوني با قيمت گذاف به فروش رسانده و سود نامشروع فراواني را تحصيل نمودند.
مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه در این شبکه ،تعدادی از کارمندان دولتی نیز همکاری می کردند،تصریح کرد: اين دلالان با تعامل غير مشروع با چند كارمند اداره دولتي، با تشكيل شبكه فساد اقتصادي، با افزايش غير قانوني، سهميه آرد دريافتي برخي نانوايي هاي استان را، با تبعيضي ناروا افزايش داده و بعضاً حتي مبالغ اين خريد را نيز همان دلالان پرداخت نموده و سپس از سهميه دريافتي بخش اندكي را به نانوايي مربوطه تحويل داده و مابقي را در بازار آزاد با قيمت گذاف به فروش مي رساندند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: طي گزارش اوليه اداره كل اطلاعات استان، اين شبكه فساد ٢٢ نفر شناسايي شدند كه با ارجاع پرونده به شعبه بازپرسي ويژه رسيدگي به مفاسد اقتصادي دادسراي عمومي و انقلاب مركز استان و شروع تحقيقات، متهمين اصلي به ٢٨ نفر افزايش يافته و همچنين مشخص گرديد يكي از دلالان مرتبط با مفسدين استاني در استان هاي شمال كشور حضور و فعاليت دارد.
مقام ارشد قضایی استان در خصوص ارقام مالي منتسب به متهمين اين پرونده نيز گفت: تاكنون ميزان تقريبي 10ميليارد و 500 ميليون ريال رشوه دريافت و پرداخت شده و ميزان تقريبي 38 ميليارد ريال وجوه نامشروع تحصيل شده ارزيابي و كشف شده است.
آقاي دكتر نگين تاجي افزود : با اقتدار سربازان گمنام امام زمان (عج) ١٨ نفر از متهمين با دستورات همکار بازپرس محترم سريعاً در سطح استان شناسايي و راسا دستگير و پس از انجام تحقيقات تفهيم اتهام و همگي با قرار تأمين بازداشت موقت به زندان اعزام شدند.
وی تصریح کرد: نكته قابل توجه در اين پرونده اقارير صريح برخي از متهمين و ذكر جزئيات اقدامات مجرمانه خويش مي باشد كه نشان از فعاليت منسجم اين شبكه فساد استاني دارد.
رئيس دستگاه قضايي استان در پايان ضمن تأكيد بر قاطعيت دستگاه قضايي استان و مجاهدت شبانه روزي مراجع نظارتي و امنيتي استان و اشراف دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در برخورد با مفاسد اقتصادي، اظهار داشت : اين پرونده با قاطعيت و سرعت مطلوب در حال رسيدگي است و همچنان تعداد كثيري از متهمين در بازداشت بسر مي برند و تا شناسايي و دستگيري تمامي متهمين مرتبط در اين شبكه فساد، رسيدگي قضايي ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار