سعید جلیلی گفت: اگر قابلیت‌های کهگیلویه و بویراحمد به درستی شناسایی و مدیریت شود به کانونی از شکوفایی و پیشرفت ایران تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۹۷۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴ 12 June 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعید جلیلی در گفتگو با مردم این استان از شبکه دنا با اشاره به رشادت‌های جوانان و مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس گفت: نقش بی بدیل مردم استان در حماسه آفرینی‌های دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست.
سعید جلیلی افزود: حماسه ۴ تیرماه سال ۶۷ و خلق حماسه پد خندق و حماسه گردان امام علی (ع) توسط ایثارگران و شهدای گرانقدر کهگیلویه و بویراحمد در خاطره‌های دوران دفاع مقدس کشور می‌درخشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان در حوزه انرژی، گردشگری، صنایع دستی، و دیگر قابلیت‌ها ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۵ درصد انرژی کشور است و باید این ظرفیت‌ها به شکوفایی و پیشرفت این منطقه منجر شود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه دولتمردان در شکوفایی استان‌ها نقش بی بدیلی دارند افزود: باید توانمندی‌ها در جای جای ایران شناسایی و از آن برای ارتقاء کشور و رفاه مردم همان منطقه استفاده شود.
وی با تاکید برحضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: حضور مردم حماسه می‌آفریند و انتخاب اینکه آیا مشکلات کشور به حداقل برسد و یک جهش شکوفا داشته باشد و یا همین روند ادامه یابد، به رای تک تک مردم بستگی دارد.

جلیلی افزود: با وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردم این استان جهش بزرگی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌کنیم و خود مردم نیز باید در شناسایی و شناساندن ظرفیت‌های استان پیشگام باشند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوانانی که دیروز در عرصه دفاع مقدس حماسه آفریدند، باید فرزندان و مردمانش باایجاد فضای مناسب در عرصه‌های اقتصاد، صنعت و کشاورزی به شکوفایی دست یابند.
وی با اشاره به برنامه‌های ویژه خود در این استان اشاره کرد و گفت: در سفر به استان شما و بررسی توانمندی‌های موجود، حماسه اقتصادی ایجاد خواهیم کرد.
جلیلی گفت: برای استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه داریم و باید در عرصه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی به رشد و بالندگی برسیم.
سعید جلیلی با تاکید براینکه نگاه به همه استان‌ها باید عادلانه باشد افزود : اینکه امکانات در استانی متمرکز و درجای دیگر فراموش شود قابل توجیه نیست.
وی ادامه داد: با جوانان، متخصصان، اساتید دانشگاه و مدیران با تجربه، ۸ سال مسائل کشور را سایه به سایه دنبال و مثل یک دولت، عرصه‌ها و موضوعات مختلف را مطالعه و مسئله‌ها را پیدا و پاسخ‌های معتبر برای آن‌ها پیدا کردیم.

جلیلی به حضور ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد در عرصه‌های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: کسب مدال‌های برتر توسط ورزشکاران این استان مایه افتخار ملی است و باید زمینه شکوفایی دیگر جوانان برای حضور در عرصه‌های ورزشی فراهم شود.
وی با اهمیت برشمردن ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها هم گفت: جهش ایران بدون جهش روستا‌ها ممکن نیست و هر روستا باید قطبی برای جهش تولید در کشور باشد.

سعید جلیلی با طرح این پرسش که چرا نباید طرح‌های صنایع تبدیلی، تکمیلی، پتروشیمی در این استان اجرا شود گفت: نباید با خام فروشی محصولات، از جمله محصولات کشاورزی، ارزش افزوده این کالاها را از دست دهیم بلکه باید با ایجاد صنایع تبدیلی، حداکثر ارزش افزوده برای محصولات و کالاهای تولیدی ایجاد شود.
وی به وجود جنگل‌های وسیع کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره کرد و افزود: اقتصاد جنگل امروزه جزء صنعت کشور‌های توسعه یافته محسوب می‌شود و باید از ظرفیت جنگل‌ها برای توسعه اقتصادی استان بهره برداری کرد.

آقای جلیلی در تشریح برنامه های خود شعار دولت خود را "جهاد بزرگ برای جهش ایران" دانست و بیان کرد: جهش بزرگ باید از استانها، شهرها و روستاها آغاز شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جهش کشور با کار نمایشی ممکن نیست و اگر می خواهیم کشور در چهار سال آینده جهش یابد باید مردم کمک کار دولت باشند تا نقایص و کوتاهی ها برطرف شود و به نوعی مردم بر کار دولت نیز نظارت داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار