استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۷۰ درصد تسهیلات بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲ 14 June 2021

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری به همراه تابش رئیس بنیاد مسکن کشور از مناطق زلزله زده شهرستان دنا بازدید کردند .

استاندار در این بازدید با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی ما بازسازی مناطق تخریب شده و آسیب دیده است، گفت: جوابگوی انتظارات غیرمنطقی نیستم.

کلانتری با بیان اینکه صاحبان منازل باید هر چه سریعتر برای گرفتن تسهیلات بازسازی با بانک های عامل قرارداد منعقد کنند، عنوان کرد: تاکنون ۸۰ درصد زلزله زدگان شهرستان دنا با بانک های عامل قرار داد منعقد کردند.

وی بر ضرورت مشارکت جدی مردم برای تسریع در اجرای برنامه های احداثی و تعمیراتی شهرستان زلزله زده دنا تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان، اظهار کرد: کار تعمیرات یک هزار و ۶۶۴ واحد در این شهرستان انجام شده و یا در دست اقدام است.

کلانتری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تسهیلات به بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت تخصیص یافته است، تصریح کرد: از مجموع ۴۳۱ میلیارد تومان تسهیلات تعهد شده از سوی دولت، ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۴۱ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده است.

استاندار از آغاز بازسازی ۸۰ درصد واحدهای تخریبی فونداسیون خبر داد و گفت: ۳۰ درصد آنها تا مسقف شده است.

استاندار

تابش رئیس بنیاد مسکن کشور نیز در این بازدید، گفت: ساخت ۲۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی در مناطق زلزله زده در دنا مسقف شده اند.

وی در خصوص توزیع کمک های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، عنوان کرد: به تازگی از این ستاد مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای خرید درب و پنجره پیش بینی شده که در اختیار صاحبان واحدها قرار گرفت.

تابش از ابلاغ مصوبه جدید بانک ها خبر داد و افزود: براساس این مصوبه ۱۰۰ واحد مسکن در سطح شهر و ۳۰۰ واحد مسکن در مناطق روستایی اجرا می شود که در این راستا قراردادهای مربوطه با بانک های عامل منعقد شد.

استاندار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار