نشست هم اندیشی مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی ستاد آیت الله رئیسی با حضور بانوان و همچنین تعدادی از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵ 14 June 2021

 

 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی و ستاد نخبگان انقلابی آیت الله رئیسی در این همایش خطاب به بانوان گفت: شرکت و مشارکت در اداره امور جامعه و تعیین سرنوشت سیاسی کشور امری بسیار مهم و مورد تاکید است که بانوان باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

داریوش غلامی با بیان این که نقش زنان در انتخابات کاملا واضح و مشخص است افزود: مادران همان معلمان واقعی جامعه هستند،که همه ماها متاثر از تربیت همین مادر هستیم.

وی با اشاره به این مهم که جامعه را بانوان می سازند و اگر بانوان نیروی انسانی کارامدی باشند، نیروی های انسانی کارآمد هم برای جامعه تربیت خواهند کرد،تصریح کرد: نقش بانوان در تحولات معاصر ایران بسیار موثر بوده است، مشروطه تحولش با بانوان پر رنگ شد، جنبش تنباکو با بانوان پر رنگ شد، جنبش ملی کردن صنعت نفت را بانوان جلو دارند، هرگاه تحولی قرار است در ایران بیفتد از سمت بانوان است.

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی استان بیان داشت: دفاع از انقلاب محصول فداکاری نوجوانان و جوانان حداکثر ۳۰ ساله بوده که ماحصل تربیت شما بانوان بوده است و در دامان شما پرورش یافتند، در نتیجه نقش زنان در انتخابات نقشی بسیار پر رنگ و تاثیر گذار خواهد بود و یگانه مولفه های هر تحولی در هر جامعه ای نیروی انسانی است.

دبیر ستاد نخبگان انقلابی ادامه داد؛ انتخاب درست بانوان موفقیت ما را رقم خواهد زد، پس نقش تاریخی خودتان را ایفا کنید و با انتخاب عدالتخواه و همچنین انتخابات شورای شهرسرنوشت سیاسی خودتان را رقم بزنید.

غلامی در پایان به انتخابات شورای شهر نیز اشاره کرد و افزود: شورای شهر اگر وظایفش را درست انجام دهد توسعه را در پی خواهد داشت، اگر شورای شهر به فکر جیبش باشد، معامله می کند و تولید فسادمی کند پس نتیجه اش می شود آن چیزی که نباید بشود.


رضا صفری کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج نیز در این همایش اظهار کرد؛ شهرداری نهاد خودکفایی هست که به عنوان یک نهاد غیر دولتی ازش یاد می شود، خودکفا یعنی این که به خودی خود به صورت کلی بودجه مصوب دولتی ندارد و هیچ جای مجلس این کشور قانون اساسی برای شهرداری ها بودجه مصوب دولتی در نظر گرفته نمیشود.

رضا صفری گفت: بودجه مصوب شورا باید درآمد پایدار باشد که حقوق کارگران شهرداری از آن پرداخت شود،در شهرداری و شورای شهر باید زمینه ایجاد درآمد پایدار در  ایجاد شود.

عرض آوری و جذب گردشگر و سرمایه گذار، ایجاد درامد پایدار در پایتخت طبیعت ایران توجه ویژه به بانوان افزایش اماکن ورزشی تفریحی ویژه بانوان از جمله جابجایی پارک بانوان از دیگر برنامه های این کاندیدای ششمین دوره شورای شهر یاسوج است.

صفری افزود: اگر مردم به من اعتماد کنند و وارد این کرسی شوم اولین برنامه من انتخاب شهردار غیره بومی است.

 
محمد کرمی دیگر کاندیدای شورای شهر یاسوج در این همایش بیان داشت: به طور کلی نیمی از جمعیت دنیا بانوان است، جا دارد که بانوان به همان نسبت از خیلی از امکانات موجود در شهر استفاده کنند، شهردار هرخانواده زن آن خانه است، در نتیجه زنان باید در محیط و شهری که زندگی می کنند از امنیت و آرامش روحی و روانی برخوردار باشند.
 
کرمی گفت: باید از منابع خدادادی در این شهر نهایت استفاده را برد، شهر ما نه تنها به یک معمار بلکه به افراد متخصص در سایر رشته ها نیازمند است ، معماری شهری تاثیر مستقیم بر روی روح و روان خانواده ها دارد، به گونه ای که حتی ممکن است باعث تاثیرات روانی و تزلزل در خانواده ها گردد.

این کاندیدای شورای شهر یاسوج تاکید کرد: در صورت انتخاب از افراد متخصص و تحصیلکرده به خصوص بانوان در برنامه کاری خوداستفاده خواهم کرد، به روشنایی شهر توجه ویژه می شود،
روشنایی شهر، بلوار ،میدان ها، پارک‌ها و فضای سبز هستند که شادابی و آرامش ایجاد می کند.
 
محمود محمدی نیک، دیگر کاندیدای شورای شهر یاسوج نیز در این همایش اظهار داشت؛ انقلاب ما مدیون شما زنان فداکار است، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ هر کجا که زنان ورود پیدا کنند پیروزی حتمی است، اگر زن در جامعه حضور فعال نداشته باشد، اگر زن در کنار مرد نباشد، فرجام نیکویی نخواهد داشت باید زنان در جایگاههای مدیریتی حضور داشته باشند، اما متاسفانه جایگاه زنان در استان ما آنطور که باید شناخته نشده است.

وی از بانوان حاضر در این همایش خواست در روز "۲۸ خرداد" با حضور پر رنگ خود و خانواده سرنوشت سیاسی کشور و استان را رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار