کارشناس رسانه و تبلیغات روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری یک هزار پنل خورشیدی به عشایر این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۸۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 26 July 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، " ضرغام علیبازی " در گفت و گو با رسانه ها گفت: یک هزار پنل خورشیدی در سالجاری به عشایر این استان واگذار که 15 دستگاه آن فردا سه شنبه پنجم مردادماه جاری ساعت 11 به عشایر منطقه " گردنه ماه پرویز " بویراحمد با حضور برخی از مسوولان استانی و شهرستانی واگذار می شود.

وی افزود: برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

کارشناس رسانه و تبلیغات روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پنل ها (سامانه ها) قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

علیبازی از برگزاری مناقصات و انعقاد قرار داد خرید پنل های خورشیدی خبرداد و اظهار کرد: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل ها توسط عشایر پرداخت و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می شود.

وی آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

کارشناس رسانه و تبلیغات روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل ها دانست و تصریح کرد: این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

علیبازی گفت: اداره کل امور عشایر استان بایستی اسامی عشایری را که درخواست پنل می کنند به شرکت توزیع نیروی برق ارسال تا اقدامات لازم برای واگذاری آنها به عشایر صورت گیرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، 70 هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار