۴۱ تن چوب جنگلی و ۷ تن زغال بلوط قاچاق در استان اصفهان در چهارماهه امسال کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 26 July 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان مبدا چوب‌های جنگلی قاچاق را استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد دانست و گفت: این چوب‌ها با ارزش۶ میلیارد و ۱۵۰۰ میلیون ریال در ۲۳ عملیات کشف و ضبط شده اند.
سرهنگ علیرضا طاهری افزود: با تلاش مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی کشفیات قاچاق چوب در دو سال گذشته افزایش یافته و در سال جاری نیز تاکنون قاچاق چوب از تاغزار‌ها و جنگل‌های استان اصفهان نداشتیم.
وی از نابودی ۱۰۶ هکتار از مراتع استان اصفهان به ویژه در شهرستان سمیرم در سال گذشته خبر داد و گفت: مردم باید توجه داشته باشند که روشن کردن آتش در طبیعت و رها کردن ته سیگار و کبریت می‌تواند به آتش سوزی گسترده‌ای منجر شود که خسارت آن شاید قابل جبران نباشد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به تخصیص تعدادی دستگاه دمنده، تجهیزات و وسایل اطفا به استان اصفهان گفت: این اقلام در بین شهرستان‌های بحرانی مانند سمیرم، فریدونشهر، فریدن، بوئین و میاندشت، لنجان، خوانسار و شهرضا توزیع شد.
سرهنگ طاهری افزود: به هر شهرستان بحرانی یک دستگاه دمنده تحویل شد و وسایل اطفا حریق نیز به سمن‌ها، شورا‌ها و دهیاری‌ها اختصاص یافت تا در زمان حریق بتوانند کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار