با حضور معاون راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی آیین رونمایی از 5اثر تولیدی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمددر یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 27 July 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ، به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان ،رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم به مشکلات حوزه هنری اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل این نهاد فرهنگی بحث فضای فیزیکی است هر چند معتقدیم فکر انسان ها ، ایده ها و خلاقیت هاست که می تواند تحول آفرین باشد اما بحث ساختمان یک سری از ظرفیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد و از ما می گیرد.
شریف اسلامی بیان کرد: با وجود اینکه ساختمان مستقل نداریم و در ساختمان هایی نیز که مستقر شده ایم فاقد فضای هنری از جمله سالن پلاتو، نمایش و گالری و ... هستند و مجبوریم از سالن های سایر ادارات استان برای اجرای برنامه ها کمک بگیریم اما این مسئله گاهی برای ما مایه خیر و برکت شد و استراتژی خود را بر این مبنا تعریف کردیم که فاقد فضای فیزیکی هستیم و باید به سمت دیگری برویم به همین خاطر تلاش کرده ایم با تولید اثر و توزیع آن دربستر فیزیکال و فضای مجازی چراغ حوزه را به بهترین نحو ممکن روشن نگه داریم.
وی تصریح کرد: در سال 94 طبق کارنامه ارسالی تعداد آثار تولیدی ما از تعداد انگشتان دست کمتر بود اما بر اساس استراتژی که در سال 95 تعریف کردیم در سال نخست به افزایش تولید آثار پرداختیم و در سال دوم کیفی سازی آثار تولیدی را مدنظر قرار دادیم و پس از آن مسئله محوری را در تولیدات و برنامه ها مورد نظر قرار دادیم و وارد مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد شدیم تا هر تولید و برنامه ای به دنبا حل نسئله ای از مسائل استان باشد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به برخی فعالیت های هنرمندان این مرکز در زمینه آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شتاب آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در این استان زیاد است و حوزه هنری وظیفه خود دانست که در این عرصه ورود کند. همچنین در بحث محرومیت استان نیز این مرکز با اجرای برنامه ها و تولیداتی در کمک به توسعه استان و محرومیت زدایی تلاش کرد.
شریف اسلامی با اشاره به آثار رونمایی شده گفت:این آثار شامل 3 اثر مکتوب و 2اثر نماهنگ از تولیدات حوزه هنری این مرکز در سال 1399 بودند که امروز رونمایی شدند.
وی افزود: کتاب مجموعه شعر آیینی "ای مهربانتر از گل" سروده قاسم بدره و مجموعه رباعی های سید اکبر سلیمانی تحت عنوان "اندوه من از خودم کهنسال تر است "از شاعران خوش قریحه و جوان استان و همچنین کتاب گزیده داستان های کوتاه نویسندگان استان با عنوان "آستین بالا بزن" که به کوشش واحد آفرینش های حوزه هنری استان گردآوری شده آثار مکتوبی هستند که در این مراسم رونمای شدند .
اسلامی اضافه کرد: از دیگر آثار رونمایی شده در این مراسم یکی نماهنگ "درد زمستانی به کارگردانی سید جواد هادی اصل و آهنگسازی رضا سلیمانی و همچنین قطعه موسیقی "علمدار" هر دو اثر با موضوع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بودند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار