تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
در این بین برخی اولویت های اعلام شده بنابر سخن گروه های نیازمند واکسیناسیون ، لازم است افزایش یابد که در این خصوص معاون سیاسی و امنیتی استاندار در حاشیه بازدید سرزده از برخی ادارات توضیحاتی در زمینه این درخواست ها مطرح کرد .
کد خبر: ۹۸۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 27 July 2021
بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان / پیگیری درخواست دو دستگاه قضایی و صمت + فیلم
این روزها بحث واکسیناسیون کرونا یکی از مهمترین مباحث کشور است که با افزایش ورود واکسن های خارجی و تولیدات داخلی و همچنین افزایش تعداد دوزهای تزریق شده روزانه ، تقاضا برای گسترش جامعه هدف و اولویت ها بالا رفته است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در آخرین دیدار معاون رئیس جمهور از استان که چند هفته پیش صورت گرفت ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخواست انعکاس تقاضای استان به هیئت دولت برای افزایش سهمیه واکسن را داشت که امیری معاون رئیس جمهور هم تاکید کرد که این موضوع را در هیئت دولت مطرح خواهد کرد که برخی خبرها هم حکایت از افزایش ورودی واکسن به استان دارد .
اما در این بین برخی اولویت های اعلام شده بنابر سخن گروه های نیازمند واکسیناسیون ، لازم است افزایش یابد که در این خصوص معاون سیاسی و امنیتی استاندار در حاشیه بازدید سرزده از برخی ادارات توضیحاتی در زمینه این درخواست ها مطرح کرد .
بنابر این گزارش احد جمالی در خصوص درخواست دو دستگاه قضایی و بازرسان صمت توضیحاتی داد که در فیلم زیر آمده است .
اما در خصوص وضعیت تعداد واکسن وارد شده به استان ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : به منظور واکسینه کردن اقشار مختلف مردم استان در برابر بیماری کرونا تاکنون صد و چهار هزار و ۴۶۰ واکسن این بیماری در انواع مختلف وارد کهگیلویه و بویراحمد شده است.
محمد مهدی بانشی افزود: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون بیماری کرونا تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد ۶۳ هزار و ۷۷۶ نفر دوز اول و ۲۱هزار و ۲۰۸ نفر  هم دوز دوم واکسن این بیماری را دریافت کرده اند.
دکتر بانشی اضافه کرد: متقاضیان دریافت واکسن کرونا بر اساس رده سنی اعلام شده برای دریافت و تزریق این واکسن با مراجعه به سایت salamat.gov نام نویسی کنند.
وی ادامه داد: براساس اطلاعات نام نویسی ثبت شده متقاضیان دریافت واکسن در سایت سلامت، زمان و مکان تزریق واکسن کرونا به این افراد بصورت پیامک اطلاع رسانی می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد با توجه به جمعیت استان اگر روند ورود واکسن به استان به همین صورت ادامه یابد ، احتمالا کهگیلویه و بویراحمد بتواند در اولویت های سنی و یا شغلی ، تا حدودی جلوتر از نرم کشوری باشد که با در نظر گرفتن وضعیت جغرافیایی استان با لحاظ محل تقاطع چندین استان و همچنین داشتن مناطق گردشگری ، امیدها برای مدیریت وضعیت شیوع بهتر شود این در حالی است که هم اکنون هم نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بسیار پایین تر از نرخ کشوری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار