کرونا هرگز بهانه‌ای نشد که امام جمعه دهدشت به پشت میز نشستن در دفتر امام جمعه اکتفا کند بلکه وی با داشتن روحیه انقلابی و تفکرات جوانان جبهه و جنگ، اقدام و عمل را در تمامی عرصه‌ها عینیت بخشید.
کد خبر: ۹۸۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 27 July 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیده مریم پیروزان خبرنگار ایسنا طی گزارشی نوشت : پویایی یک جامعه زمانی به مرحله رشد می رسد که طلبه‌های فاضل و دانشمند و در تراز انقلاب در تمامی عرصه‌ها داشته باشیم و نسبت به جامعه خود شناخت داشته باشند.

از همان روزهای اول حضورش در دهدشت به عنوان امام جمعه این شهر، نشان داد که حرف او با عمل آن یکی است و از کسانی نیست که صرفًا برای رفع تکلیف حرفی را بزند و به آن پایبند نباشد و خدمت به خلق خدا را سرلوحه کار خود قرار داد.

و این را در همان آیین تکریم و معارفه خود بیان کرد که امام جمعه‌ای نیستم در دفتر کار بنشینم و منتظر گزارش کار فلان مسئول باشم، باید بسیجی‌وار وارد صحنه شویم و به صورت جهادی پای کار باشیم.

روحیه مطالبه‌گری او باعث شد به سراغ کارهایی برود که سالیان سال معطل و روی زمین مانده بودند و با ورود و پیگیری‌های او به سرانجام رسیدند و برخی از آن‌ها در حال پیگیری هستند.

مشکل آب شرب روستاهای دورافتاده بخش دیشموک خواسته چندین ساله مردم این بخش بود که حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با سفر دو روزه خود و دعوت از مدیران و دستگاه‌های خدمات‌رسان به روستاهای دیشموک، مشکل مخزن و پمپاژ آب این روستاها را از نزدیک بررسی، و طی تماس تلفنی با مسئولان آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع هر چه سریعتر مشکل آب هشت خانوار روستای بخش دیشموک شد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر فقط به این یک سفر بسنده نکرد و با سرکشی‌های مداوم طی چهار مرحله برای بررسی مشکلات مردم دیشموک پای دردل دل آن‌ها نشست و بسیاری از مشکلات آنها را پیگیری و به سرانجام رساند.

خوشحالی و رضایت مردم دیشموک از این مسئله را می‌توان در زمان ابتلای امام جمعه دهدشت به ویروس کرونا دید که یکی از اهالی این روستا طی تماس تلفنی می‌گوید نذر کردم ۴۰ بار زیارت عاشورا را برای سلامتی شما بخوانم چرا که پیگیری‌های شما باعث شد ما از داشتن آب آشامیدنی سالم برخوردار شویم.

تحقق یافتن آرزوی دیرینه باشگاه هندبال فرازبام خائیز با پیگیری‌های امام جمعه دهدشت

حمایت امام جمعه دهدشت از حوزه ورزش و تیم هندبال فرازبام خائیز از دیگر مطالبه‌گری این امام جمعه جوان و انقلابی بود که در دستور کار خود قرار داد.

در برهه حساسی که تیم هندبال فرازبام خاییز دهدشت گریبانگیر مشکلاتی از جمله فراهم نبودن زیرساختها برای پخش مستقیم ورزش هندبال در لیگ برتر هندبال کشوری رنج می‌برد اما با ورود و حمایت و پیگیری‌های حجت‌الاسلام وحدانی‌فر این آرزوی دیرینه تیم هندبال دهدشت تحقق پیدا کرد و یک گام بزرگی در تیم هندبال دهدشت به یادگار ماند.

در همین راستا مجید پارسایی مدیرعامل باشگاه هندبال فرازبام خائیز گفته بود که طی یکسال، با دعوت از مسئولان استانی و شهرستان و درخواست از آنها برای رفع این مشکل اما نتیجه‌ای نداد که با توجه به روحیه مطالبه‌گری امام جمعه دهدشت این موضوع را با او در میان گذاشتیم و با ورود وی، بلافاصله پیگیر موضوع شد و در نشستی با مدیران کل صدا و سیما، ورزش جوانان و مخابرات این مسئله را به سرانجام رساند.

درخواست امام جمعه دهدشت از مسئولان قضایی به عنوان مدعی‌العموم در پرونده مسکن مهر

امام جمعه دهدشت خطبه‌های نماز جمعه را تنها بسنده به مسائل دینی نکرد و این تریبون را برای مشکلات مردم و رساندن صدای آنها به مسئولین قرار داد که در همین راستا و روحیه مطالبه‌گری وی در خصوص مشکلات طرح مسکن مهر در ۳ خطبه نماز جمعه و درخواست از مسئولین قضایی به عنوان مدعی‌العموم برای رفع این مشکل شد و هم اکنون پرونده مسکن مهر دهدشت با پیگیری‌های مداوم در حال پیگیری است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه از مسکن مهر دهدشت به عنوان غده سرطانی نام برد و گفت: بی‌کیفیت‌ترین مصالح در این ساختمانها بکار گرفته شده، چرا مسئولان کاری نمی‌کنند؟ مسئولی می‌گفت مسکن مهر مزخرف است، بله برای شما که در ویلاهای میلیاردی هستید مزخرف است اما برای عده‌ای بهشت است.

وی تاخیر در به سرانجام رساندن این پروژه را مسئولیت دادن به افراد ناکارآمد و بی‌تدبیر عنوان کرد.

او معتقد است نفس کشیدن و کار کردن مسئولان باید مورد رضایت خانواده‌های شهدا باشد، در همین راستا در خرداد ماه ۱۳۹۹ با حضور در گلزار شهدای دهدشت، وضعیت موجود را زیبینده نام شهیدان ندانست و طی تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواستار تسریع در بررسی مشکل برق گلزار شهدای دهدشت شد.

این در حالی بود که بارها مشکل سیستم سرمایشی و گرمایشی گلزار شهدا مطرح می‌شد اما عزم راسخی برای پیگیری و رفع مشکلات آن وجود نداشت، حال رییس بنیاد شهید کهگیلویه در تشریح عملکرد بنیاد شهید از این اقدام ارزشمند امام جمعه دهدشت تشکر کرد و گفت: به همت حجت‌الاسلام وحدانی‌فر، آرزوی دیرینه بنیاد شهید و خانواده شهدا در خصوص نصب یک دستگاه ترانس برق توسط شرکت توزیع نیروی برق درگلزار شهدا محقق شد.

احیای مسجد متروکه بافت تاریخی دهدشت

دغدغه‌مندی ستودنی فرهنگی امام جمعه دهدشت باعث شد مسجد تاریخی مربوط به دوران صفویه در بافت بلادشاپور که سالها متروکه و غیرقابل استفاده بود ساماندهی و مرمت شود و در اختیار هیات های مذهبی قرار گرفت.

ساماندهی مسجد صاحب‌الزمان(عج)، نصب کتیبه و زیباسای فضای داخل این مسجد، فعال شدن هیات مسجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدامات فرهنگی که در کارنامه درخشان حجت‌الاسلام وحدانی‌فر به یادگار ثبت شد.

وی در راستای نهضت جوانگرایی متاثر از بیانیه گام دوم انقلاب اقدام به جذب جوانان انقلابی در بدنه ستاد نماز جمعه کرد و با همفکری جوانان و نخبگان از ظرفیت های آنها برای توسعه شهرستان از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

تسلط کامل وی بر مسائل روز فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و مهارت وی در بیان مسائل و راهکار برای برون رفت از محرومیت و ایجاد توسعه دیگر ویژگی بارز این امام جمعه مردمی است.

از دیگر نقاط مثبت امام جمعه دهدشت تعامل با رسانه‌هاست و همواره پذیرای هر گونه نقدی از سوی رسانه ها بوده چرا که بر این باور است که نقد سازنده باعث رشد و توسعه خواهد شد.

هم‌چنین مردم‌داری و دارا بودن روح خدمت در وجود امام جمعه دهدشت به عنوان دیگر ویژگی مثبت وی باعث علاقه‌مندی مردم این دیار به به این امام جمعه مردمی شده است.

به مناسبت ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور؛ امام جمعه دهدشت از بین ۹۰۰ ائمه کشور برای سخنرانی در شبکه یک سیما دعوت شد که در همین راستا فرماندار کهگیلویه این انتخاب را نشان از اعتماد به نسل جوان دانست و گفت: این یک برند برای استان است و حرف ما خریدار دارد.

اجرای میز خدمت در مصلای نماز جمعه، کمک ‌های مومنانه به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا، اجرای طرح هر کوچه یک حسینیه، دیدار با نخبگان و جوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنها برای توسعه شهرستان، بازدید از پروژه‌های عمرانی، تعامل با نهادهای حمایتی و معرفی نیازمندان برای کمک، دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران، ارائه محتوای نماز جمعه در قالب کلیپ و نشر در فضای مجازی، دیدار با مسئولان و مدیران بخش‌های خصوصی، حمایت از تمام تشکل‌ها و همچنین نهادینه کردن روح فرهنگ دینی را می‌توان از جمله دیگر اقدامات حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نام برد.

در پایان این گزارش آمده است : کرونا هرگز بهانه‌ای نشد که امام جمعه دهدشت به پشت میز نشستن در دفتر امام جمعه اکتفا کند بلکه وی با داشتن روحیه انقلابی و تفکرات جوانان جبهه و جنگ اقدام و عمل را عینیت بخشید، حضور مدیرانی در تراز انقلاب از جنس امام جمعه دهدشت بر منسب قدرت گره گشا برای شهرستان است، امیدواریم انتصابات مدیریتی شهرستان کهگیلویه فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و بر اساس شایسته سالاری و جوانانی با روحیه و تفکر انقلابی همچون حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در منسب قدرت به کار گمارده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار