استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر کشور، معاونت عمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و نیز معاونت پارلمانی وزیر کشور دیدار کرد که در این دیدارها اعتبار ویژه‌ای برای شهرداریهای زیر ۵۰ هزار نفر استان اخذ شد.
کد خبر: ۹۸۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 27 July 2021

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که این روزها را به مانند دیگر روزهای حضورش در استان به خدمت اختصاص داده است و جهت جذب اعتبارات مورد نیاز بخش‌های مختلف استان در وزارتخانه های مختلف حضور دارد و با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین کشوری به دستاوردهای خوبی برای حل مشکلات استان دست یافته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ، حسین کلانتری در این زمینه اظهار داشت: از آنجائیکه از هجده شهر استان ۱۵ شهر جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر دارند این اعتبارات ویژه شامل ۸۳ درصد شهرداری های استان می شود.
کلانتری بیان کرد: شهرداری‌ها به دلایل وضعیت خاص کشور، تحریم‌ها و نیز بیماری کرونا نتوانستند به درآمدهای پیش بینی شده خود دست پیدا کنند و در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود دچار مشکل شده اند.
وی افزود: این اعتبار ویژه که برای برخی شهرداری‌های کوچک نیز مبالغی معادل 150 تا 200 میلیون تومان که حدود 7 درصد بودجه سالیانه آنها می باشد تا پایان هفته آتی به حساب شهرداریها واریز می‌شود.
کلانتری تصریح کرد: امید است با واریزاین مبلغ و نیز سهم شهرداریها از محل ارزش افزوده که حداکثر تا چند روز آینده به حساب شهرداریها واریز می‌شود بتوانند در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید بخش قابل توجهی از معوقات حقوق پرسنل شهرداری‌های استان بویژه شهرداری‌های کوچک تامین و پرداخت گردد .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در یکسال گذشته تمام ظرفیت های قانونی افزایش سهم استان از اعتبارات استان از جمله اعتبارات ارزش افزوده فعال شده و سهم استان از این محل رشد خوبی داشته است.
وی افزود: در این زمینه پرداخت‌های بسیار خوبی به شهرداری‌های استان در یکسال اخیر صورت گرفته و از این محل در چند روز آتی به شهرداری مرکز استان و دو شهر بزرگ دیگر که به واسطه جمعیت بالای 50 هزار نفریشان قانونا نمی‌توان از محل ماده 58 کمک نقدی کرد، مساعدت مالی جهت پرداخت بخشی از مطالبات پرسنل شهرداریهای استان صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار