جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان
جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با ارسال یادداشتی ، دزخواست هایی در 4 بند از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرده اند .
کد خبر: ۹۹۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 04 September 2021
جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با ارسال یادداشتی ، دزخواست هایی در 4 بند از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرده اند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این درخواست آمده است :

جناب آقای مهندس رستم قاسمی
وزیر محترم راه وشهرسازی

ضمن آرزوی توفیق و ابراز خرسندی از برنامه های ارائه شده جنابعالی بخصوص در تحول و پایان انحصار در آزمونهای ورود به حرفه مهندسان توجه آن مقام محترم را به نکات ذیل در این خصوص معطوف می دارد :

1) به استحضار می رساند در راهنمای آزمون های ورود به حرفه مهندسان که در وبسایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان منتشر شده است سابقه کار حرفه ای بعنوان پیش شرط جهت شرکت در آزمون های فوق آورده شده است این در حالیست که سابقه کار مرتبط تجربی با رشته بعنوانی درصدی از نمره در آزمون کتبی لحاظ نمی شود و صرفا" در صورت داشتن سابقه کار مرتبط مجاز به شرکت در آزمون و نمره درآزمون کتبی پروانه اشتغال صادر می گردد این در حالیست که بسیاری از مهندسان بومی استان و با تجربه و خلاق با داشتن معدل و مدارج علمی بالا که سالها در دستگاههای اجرایی مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند بعضا" بدلیل شروط آزمونی نتوانسته اند پروانه اشتغال دریافت نمایند لذا از جنابعالی تقاضا می شود به این انحصار پایان داده و شیوه جذب و صدور پروانه اشتغال را جهت همه مهندسان عضو تسهیل نموده و بجای مسائل تئوری سابقه اجرایی و تجربی و.... ملاک عمل صدور پروانه اشتغال قرار گیرد .

2) در ارتقاء پایه اشتغال پروانه های نظام مهندسی شرط ارتقا پایه ، گذراندن دوره های آموزشی آن هم توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان می باشد در صورتیکه بسیاری از مهندسان شاغل در دستگاههای اجرایی سالها آموزش هایی مرتبط و با همان سرفصل وعنوان دوره در دستگاه یا اداره دولتی بصورت ضمن خدمت گذرانده اند که مورد تایید سازمانهای نظام مهندسی واقع نمی گردد که لازم است دستورالعمل شیوه ارتقاء پایه پروانه اشتغال نیز تغییر و سوابق کار تجربی ، دوره های آموزشی چه در سازمان نظام مهندسی و چه سایر ادارات ونهادهای دولتی مورد تایید واقع شود و به این انحصار پایان داده شود .

3) در دستورالعمل ثبت نام و شرکت در انتخابات هیات مدیره های نظام مهندسی ساختمان یکی از شرایط نامزدی در انتخابات داشتن پایه یک پروانه اشتغال در یکی از رشته های مهندسی عنوان شده که این بند نیز اجحاف به سایر مهندسان دارای پروانه های پایه 2 و3 می باشد که با داشتن تمامی شرایط نمی توانند در این انتخابات ها شرکت نمایند که لازم است این انحصار و تبعیض نیز برداشته شود .

4) با توجه به اینکه جهت صدور پروانه اشتغال مهندسان می بایست سوابق صلاحیت های اخلاقی ، گزینشی و... مهندسان از مراجع قانونی استعلامات نیز صورت گیرد متاسفانه این روند در دستورالعمل های اعطا پروانه اشتغال مهندسان لحاظ نمی گردد.

توفیق جنابعالی را در مسیر پیشرو و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه خداوند متعال خواهانیم .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
بله همینطوره متأسفانه به جای تجربه و سوابق اجرایی صرفا به آزمون کتبی تئوری بسنده شده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار