تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره قرار گرفتن نام 6 بهورز از استان در میان 100 بهورز برتر کشور در ارائه خدمات به مردم ، افزود : تلاش همه کادر درمانی استان قابل تقدیر است و باید به همه آن ها خدا قوت گفت .
کد خبر: ۹۹۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 07 September 2021

چند روز پیش و پس از برگزاری نشست ستاد استانی مقابله با کرونا از بهورزان و پزشکان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز بهورز به صورت نمادین تجلیل شد .در این آئین تجلیل نمادین که به نمایندگی از جامعه بهداشت و درمان صورت گرفت ، چند نفر از بهورزان استان حضور داشتند که توانسته بودند رکوردهای بسیار جالبی از ارائه خدمت در سطح کشور را ارائه دهند .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،حسین کلانتری در این آئین ، گفت : هر چند در این مدت شیوع کرونا کار حوزه بهداشت و درمان بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است اما ارزشمندی کار و تلاش برای نجات جان انسان ها همه این سختی ها را ارزشمند کرده است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره قرار گرفتن نام 6 بهورز از استان در میان 100 بهورز برتر کشور در ارائه خدمات به مردم ، افزود : تلاش همه کادر درمانی استان قابل تقدیر است و باید به همه آن ها خدا قوت گفت .
کلانتری گفت : کار کادر درمان در خدمات رسانی به همنوع هر چند قابل تقدیر است اما نکته مهم تر برخورداری از پاداش اخروی است .
6 بهورزی کهگیلویه و بویراحمدی در میان 100 نفر از برترین ها
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم در حاشیه این آئین تجلیل به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : بهورز سنگ بنای نظام مراقبت های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران است .
محمد مهدی بانشی افزود : علی رغم شیوع بیماری کرونا ، مراقبت های بهداشتی در استان شاهد افزایش 45 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است و از ارائه 8 و نیم میلیون خدمت به 12 و نیم میلیون خدمت رسیده است .
بانشی ادامه داد : در سال گذشته از 20 بهورز نمونه کشور 2 بهورز خانم دلاوری از سپیدار و خانم نجفی از دشتروم از کهگیلویه و بویراحمد بوده اند .
وی گفت : در حالی که نفر صدم لیست بهورزان نمونه کشور 31 هزار خدمت ارائه داده است ، خانم نجفی از خانه بهداشت حسین آباد دشتروم توانسته است با حدود 45 هزار خدمت در میان برترین ها قرار گیرد.
نگاهی به وظایف بهورزان در خانه های بهداشت روستایی
خانه بهداشت محیطی ترین واحد روستائی ارائه خدمت در نظام شبکه های بهداشتی درمانی کشور است . هر خانه بهداشت بسته به شرایط جغرافیایی- به ویژه امکانات ارتباطی و جمعیت – یک یا چند روستا را تحت پوشش خود دارد.
در خانه بهداشت فقط یک رده شغلی از کارکنان بهداشت خدمت می کنند، که بر حسب جنس«بهورز زن» یا«بهورز مرد» نامیده می شوند.
برخی از مهمرین وظایف بهورزان در خانه های بهداشت:
- سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات
-آموزش بهداشت عمومی
- تشکیل گروههای داوطلب و شوراهای محلی بهداشت
- مراقبت از زنان باردار
-مراقبت از کودکان 8-0 سال
-تنظیم خانواده
-آموزش و مراقبتهای تغذیه ای
-مراقبت از دانش آموزان و بهداشت مدارس
-بهداشت دهان و دندان
-ایمن سازی
-نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای
-محیط عمومی روستا
-بهسازی محیط
-بهداشت محیط اماکن عمومی
-بازدید منزل
-بیماریابی
-تزریقات
-پانسمان
-فوریتها
-بازتوانی و کمک به معلولان
-همکاری با دانشجویان اعزامی

تصاویر تکمیلی از مراسم تجلیل از بهورزان نمونه استان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
اگه انتخاب بهورزان نمونه هم مثل انتخاب معلمان نمونه است واقعا خدا به دردتون برسه چون ضعیف ترین افراد را انتخاب کرده اند فقط چاپلوسان و باج دهنده گان را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار