تابناک گزارش می دهد
نمایندگان ولی فقیه فارس و کهگیلویه و بویراحمد ، مسئولین استانی و شهرستانی از مناطق زلزله زده شهر سیسخت بازدید و از نزدیک مشکلات موجود ، اقدامات انجام شده و نیازمندی ها برای سرعت در کار بازسازی این مناطق را بررسی کردند.
کد خبر: ۹۹۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 09 September 2021

نمایندگان ولی فقیه در استان های  فارس و کهگیلویه و بویراحمد ، مسئولین استانی و شهرستانی از مناطق زلزله زده شهر سیسخت بازدید و از نزدیک مشکلات موجود ، اقدامات انجام شده و نیازمندی ها برای سرعت در کار بازسازی این مناطق را بررسی کردند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نزدیکی فصل سرما و برجای ماندان بسیاری از کارها و لزوم سرعت در بازسازی مناطق ، مسئولین از نزدیک فاهای مورد بازسازی را مورد بررسی قرار دادند.
 
 
توضیحات نمایندگان ولی فقیه در دواستان همجوار
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۱۲:۵۴
گزارش تصویری از حضور مسئولین در شهرستان دنا
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۱۲:۲۳
گزارشی از اقدامات صورت گرفته / تسهیلات پاسخگو نیست
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۷

حضور نمایندگان ولی فقیه فارس و کهگیلویه و بویراحمد در مناطق زلزله زده + تصاویر و فیلم / خبر بروزرسانی می شود ..

مسئول ستاد بازسازی زلزله شهرستان دنا با ارائه توضیحاتی گفت : ستاد بازسازی از همان روزهای نخست کار خود را آغاز کرد که برآورد اولیه از لزوم بازسازی 1 هزار و 19 واحد در شهر سیسخت که هزار واحد بازسازی و 19 واحد هم مقاوم سازی و 680 واحد هم در روستاهای شهرستان حکایت داشت .

صفایی افزود : 2 هزار و 900 واحد هم تحت عنوان واحدهای تعمیری با درجه های "الف ، ب، ج" با لحاظ میزان خسارت مورد برنامه ریزی برای اقدام قرار گرفت .

وی گفت : هم اکنون در شهر سیسخت حدود 610 واحد تا مرحله سقف کار شده است ، حدود 150 واحد به بهره برداری رسیده و در روستاهای شهرستان هم تاکنون 500 واحد سقف اجرا شده است .

صفایی روند کار را بدون مشکل عنوان کرد و افزود : برخی مشکلات با همکاری مسئولین برطرف شد اما مشکل اساسی مربوط به میزان تسهیلات و زیربنای خانه های احداثی است که از همان ابتدا از مردم خواستیم که متراژ 80 تا 90 متر زیربنا را با توجه به میزان تسهیلات در نظر بگیرند .

وی گفت : برخی خانه ها با متراژ 200 متر زیربنا تخریب شده است چگونه می توان از مردم خواست که این متراژ را به 80 متر کاهش دهد؟ لذا اکنون این خانه های با متراژ بالا تا مرحله سقف رسیده اند اما با کمبود اعتبار مواجه هستند چون سقف تسهیلات اعظا و هزینه شده است .

صقایی ادامه داد : هر چند دست و دلبازی کردیم و تلاش شد که اقساط تسهیلات سریعتر آزاد و در اختیار مردم قرار بگیرد اما به تورم و گرانی خوردیم و اکنون مشکلات اعتباری زیاد داریم و تقاضای مردم هم این است که اگر امکان داشته باشد به نحوی کمبود اعتبارات حل گردد.

مسئول بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا گفت : تلاش می کنیم 1300 واحد تا پایان شهریور به اتمام برسد و 700 واحد را هم همکاری کنیم که به بهره برداری برسد .

صفایی همچنین توضیح داد : در چنین بحران هایی وقتی از بهره برداری سخن به میان می آید به این معنی است که از یک خانه 170 متر زیربنا چند اتاق تکمیل و افرادی که در کانکس یا چادر زندگی می کنند به این اتاق های تمکیل شده نقل مکان کنند و در این راستا همکاری می شود .

صفایی گفت : بنابر تصمیمات گرفته شده خانه هایی که به متراژ 85 متر زیربنا اقدام به ساخت و ساز نموده بودند اکثرا تکمیل شده اند .

وی افزود : در ساخت این سری از خانه ها سپاه کمک شایانی داشته است که از آن ها تشکر می شود .

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار