گزارش ویژه تابناک کهگیلویه و بویراحمد
لحظاتی پیش نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور و استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد وارد استان و در بدو ورود از مناطق زلزله ده سیسخت بازدید کرد.
کد خبر: ۹۹۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 12 September 2021
لحظاتی پیش نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور و استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد وارد استان و در بدو ورود از مناطق زلزله ده سیسخت بازدید کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، لحظاتی پیش اکبر نیکزاد پس از ورود به استان بلافاصله به مناطق زلزله زده سیسخت رفت و از نزدیک روند بازسازی و مشکلات این شهر را مورد بررسی قرار داد.
اگر لازم باشد تا هفته ها در سیسخت می مانم
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۳:۰۳

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست ستاد بازسازی شهرستان دنا گفت : حق مردم عزیز ایران اسلامی بر گردن مسئولین بسیار بالا است و باید بهترین از امکانات برخوردار باشند .

اکبر نیکزاد افزود : مردم ما حقشان است که بهترین زندگی را داشته باشند، اما این فقط نباید در حد آرزو باشد، ما حق نداریم داشته هایمان را فراموش کنیم، ببینید جمهوری اسلامی ایران به کجا رسیده است، و مقایسه کنیم با کشورهای مدعی که در حوادث مخالف دولت و مسولانشان عین خیالشان نیست.

وی ادامه داد : ما در حوادث غیر مترقبه می بینیم که همه مردم ایران پای کار هستند و به هم نوعان خود کمک می کنند .

نیکزاد گفت : همه مسوولین در حوادث پای کار هستند و مردم را تنها نخواهند گذاشت و از همه آنهایی که در همان ابتدای حادثه پای کار بودند تقدیر و تشکر می کنیم.

وی ادامه داد : قرار بود سیمان رایگان توزیع شود و وام های بلاعوضی پرداخت شود که همه در حال پیگیری است و تعدادی هم پرداخت شده است.

نیکزاد گفت : تسهیلاتی که پرداخت می شود باید در همان مسیری که تعریف شده هزینه گردد نه اینکه جای دیگری هزینه شود.

استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد افزود : وظیفه ما این است که حرف مردم را بشنویم و امروز هم مردم به استقبال ما امدند و مطالبه هایی داشتند که وظیفه ما برآورده کردن مطالبات قانونی و به حق آن ها است .

نیکزاد با تاکید بر اینکه در بازدید میدانی از شهر مردم لطف داشتند و با ما درد دل کردند گفت: مردم سرمایه های ما هستند، تیم قوی سازه و معماری برای پروژه های مهم بنیاد مسکن کشور در تهران مستقر است که چند نفر از اساتید دانشگاه یاسوج در آن حضور دارد و یاید از این ظرفیت برای ساخت شهر سی سخت استفاده کرد.

وی گفت : تصور نشود اگر وامی یا بلاعوضی در نظر گرفته شود به تعدادی داده شود و به بقیه پرداخت نشود، خیر باید به همه پرداخت بشود و من این را پیگیری میکنم.

نیکزاد ادامه داد : واحد هایی که اینجا ساخته می شود باید آمار دقیق باشد و حتی اگه لازم باشد من هفته ها اینجا می مانم (سی سخت) اما آمار دقیق می خواهم  و تمیزی کار را پیگیری می کنم.

وی گفت : شهر سی سخت می تواند پایلوت گردشگری باشد و باید تدابیر لازم در این جهت صورت گیرد.

رئیس بنیاد مسکن کشور در پایان اظهار داشت : این سفر آخر من نیست و دوباره هم به سی سخت خواهم آمد و پیگیر مشکلات مردم خواهم بود.

جهاد کشاورزی در بحث خسارات اقدام نکرده است
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۲:۴۶

رئیس شورای شهر سی سخت گفت : در حوزه ساخت و ساز 80 متر زیربنا برای مردم این شهر بسیار کم است و میزان تسهیلات هم برای همین 80 متر هم پاسخگو نیست و انتظار می رود که مبلغ تسهیلات اضافه شود.

تقی زاده افزود : متاسفانه اقساط وام ها هم قطره چکانی آزاد می شود که انتظار می رود این مشکل حل شود.

وی ادامه داد : در بحث صدور پروانه ها  از طرف شهرداری این کار صورت گرفته است  و قرار بود مازاد هزینه صدور پروانه توسط بنیاد مسکن پرداخت شود که تا کنون جز یک مبلغ جزئی هیج مبلغی به شهرداری پرداخت نشده است.

رئیس شورای شهر سیسخت گفت : بخش زیادی از خانه هایی که خراب شده الان دچار کمیسیون ماده 5 هستند و نتوانسته اند پروانه  و تسهیلات بگیرند.

وی افزود : زلزله در همه مناطق رخ داده اما به خانه های تخریب شده خارج از محدوده شهر هیچ خدماتی داده نشده است.

تقی زاده گفت : هیچ خسارتی از طرف سازمان جهاد کشاورزی به طرح های خسارت دیده کشاورزی داده نشد و همه دچار مشکل شدند.

تقی زاده ادامه داد : مردم ولی نعمت مسئولین هستند و باید به آنها توجه شود اما میبینیم که در همین اتفاقی که در شهر سی سخت افتاد طبق قانون مصوب شده مجلس باید تسهیلات بانک ها را امهال کنند اما تا کنون هیچ گونه اقدامی نشده است.

درخواست افزایش 100 میلیونی تسهیلات
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۲:۳۹

ورود رئیس جدید بنیاد مسکن کشور به استان / نیکزاد از مناطق زلزله زده سیسخت بازدید کرد + تصاویر / بروزرسانی خبر ....

امام جمعه سی سخت هم در این بازدید ضمن تشکر از حضور رییس بنیاد مسکن به بیان مشکلات مردم پرداخت .

حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد گفت : حادثه ای که در سی سخت اتفاق افتاد بسیار سنگین بود و انتظار از مسئولین کشور این است که همچون گذشته در کنار این مردم باشند.

مصباح نژاد افزود : مجموعه نظام خدمات ارزنده ای به مردم ارائه داده است و همه مسئولین پای کار بودند.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری برای بازسازی گفت: مردم انتظار دارند برای تکمیل کار حداقل مبلغ 100 میلیون تومان دیگر به تسهیلات اضافه شود و تسهیلات معیشتی هم تنفس داده شود.

امام جمعه سیسخت ادامه داد : حق هر ایرانی یک مسکن است و مستاجرین ما هم دچار مشکل شده اند که انتظار این است تدبیرات لازم جهت جهت تهیه زمین و تسهیلات لازم به آنها فراهم شود.

فیلم / افراد ضعیفی که هوز در خاک مانده اند!
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۲:۳۰
مشکلات مناطق زلزله زده از زبان فرماندار
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۲:۲۳

ورود رئیس جدید بنیاد مسکن کشور به استان / نیکزاد از مناطق زلزله زده سیسخت بازدید کرد + تصاویر / بروزرسانی خبر ....

فرماندار دنا در بازدید از مناطق زلزله سیسخت مهمترین مشکلات و درخواستهای مردم این شهرستان زلزله زده را مطرح کرد .

عبدالحمید پناهی گفت : ما در بدترین برهه زمانی و در شرایط اقتصادی خاصی که کشور دچار آن بود دچار زلزله شدیم .

پناهی افزود : هم اکنون کمبود اعتبارات و همچنین کمبود نقدینگی مشکلات زیادی را در امر بازسازی ایجاد کرده است .

وی با اشاره به این نکته که مردم درخواست افزایش تسهیلات بلاعوض هستند ، گفت : 40 میلیارد از اعتبارات بلاعوض پرداخت نشده است .

پناهی ادامه داد : الان کمبود سیمان وجود دارد و قرار بود بنیاد مستضعفان سیمان به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد که هم اکنون در این زمینه مشکلات زیاد است .

وی گفت : از مسئولین تقاضا داریم چجهت رایگان شدن آب و برق در مناطق زلزله زده اقدام شود .

گزارش تصویری حضور نیکزاد در سیسخت
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۲:۱۱
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار