امروز چهارمین نماینده مجلس از نمایندگی پارلمان استعفا داد؛ استعفاهای سریالی و دنباله دار که انتقادات بسیاری به دنبال داشته است.
کد خبر: ۹۹۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 12 September 2021
امروز چهارمین نماینده مجلس از نمایندگی پارلمان استعفا داد؛ استعفا‌های سریالی و دنباله دار که انتقادات بسیاری به دنبال داشته است.
به گزارش تابناک، امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با استعفای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی از نمایندگی موافقت کردند، تا او به عنوان معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شود؛ این چهارمین استعفای نمایندگان مجلس برای حضور در دولت است.
تبلیغات
پیش از این، علیرضا زاکانی برای حضور در شهرداری تهران استعفا داد و احسان خاندوری و جواد ساداتی نژاد با رای اعتماد از مجلس برای وزرات خانه‌های اقتصاد و جهاد کشاورزی از قوه مقننه جدا شده و رای اعتماد به معنای موافقت پارلمان با استعفا تلقی می‌شود.
امیرحسین قاضی زاده برای اقناع نمایندگان به ارائه توضیحاتی درباره دلایل استعفایش پرداخت و گفت: زمانی که از بنده برای ریاست سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران دعوت شد، بدون هیچ دغدغه گفتم که در خدمت هستم، چون هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به خانواده شهدا وجود ندارد و جای هیچ سوال و اشکالی نیست. این پست آنقدر برای حیات انقلاب مهم است که باید هر کاری را برای آن کنار گذاشت. هیچ مقامی بالاتر از خدمت به شهدا و جامعه ایثارگران و صیانت از فکر و فرهنگ شهادت نیست.
او از پنج برنامه تحولی برای اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سخن گفت و از نمایندگان خواست که با موافقت با استعفایش او را در خدمت رسانی به خانواده شهدا یاری کنند.
سید ناصر حسینی پور، نماینده گچساران در مقام موافقت با استعفا با یادآوری تجربه قاضی زاده بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان خراسان گفت که او اولین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید خواهد بود که پزشک بوده و برنامه تحولی برای پاسخگویی به مطالبات بهداشتی و درمانی جامعه ایثارگری دارد.
کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد به عنوان مخالف، به سوابق قاضی زاده در مجالس قبلی اشاره کرد و گفت که قاضی زاده چهره توانمند و متخصص و با تجربه در مجلس است که نقش مهمی در مجلس دارد. هم اکنون هم افراد توانمند دارای تخصص برای فعالیت در بنیاد شهید فراوان هستند؛ پس نیازی نیست قاضی زاده سنگر مجلس را رها کند.
علی اکبر علیزاده نماینده دامغان به عنوان مخالف دیگر، قاضی زاده را از افراد برجسته مجلس خواند و گفت که او به اهم نکات ظریف قانونگذاری آشناست. از طرف دیگر، توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان این بود که نمایندگی مجلس را با مسئولیت دیگری عوض نکنند. اگر فرد دیگری غیر از آقای قاضی زاده در خارج از مجلس برای ریاست بنیاد شهید وجود داشت، دور از انصاف است که رییس جمهور او را انتخاب کرده و ما در مجلس از حضور آقای قاضی زاده محروم شویم.
علاوه بر موضوع استعفا، امروز مجلس مصوباتی در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولید کشاورزی داشت؛ نمایندگان مجلس به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجوز دادند که برای کلیه قطعات اراضی کشاورزی با هر مساحتی، سند مفروض حدنگار با قید کاربری کشاورزی صادر کند.
همچنین وزارت کشاورزی مکلف شد نسبت به تسهیل صدور مجوز شهرک‌های کشاورزی و دامپروری غیر دولتی اقدام کند. این شهرک‌ها از همه مزایای شرکت‌های دولتی به جز واگذاری زمین به قیمت منطقه‌ای برخوردار می‌شوند.
تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در تذکراتی، از سفر رافائل مانوئل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در آستانه نشست جدید شورای حکام آژانس انتقاد کردند. در این باره علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس گفت: آقای گروسی بداند که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران اجرایی می‌شود و همه قوا نیز بر اجرای این قانون پافشاری دارند؛ پس بهتر است هم به زیاده‌خواهان و عهدشکنان فشار بیاورد.
حسین حق وردی نماینده شهریار نیز بیان کرد: موافقت با سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران موجب تعجب و تاسف بود که این کار پس از انتشار گزارش مغرضانه اخیر آژانس با سفر آقای گروسی صورت گرفت. آقای گروسی اعتبار آژانس را در حد یک رسانه صهیونیستی پایین آورده است و نباید در دولت جدید، همان امتیازدهی‌های یک طرفه قبلی ادامه پیدا کند؛ آژانس باید در رفتار خود تجدیدنظر کند و نباید تسلیم زیاده خواهی‌های آژانس شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار