رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس بنیاد مسکن در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت : در حال حاضر نزدیک به یک سال از وقوع زلزله در شهرستان سی سخت می‌گذرد اما هنوز بسیاری از واحدهای آسیب دیده ساخته و بازسازی نشده و باید این امر سرعت بگیرد.
کد خبر: ۹۹۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 14 September 2021

اوایل هفته جاری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور سفر یک روزه ای به استان کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از مناطق زلزله زده شهر سیسخت داشت که در این سفر از نزدیک روند بازسازی و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت . رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص وضعیت مناطق زلزله زده سیسخت در نشست کمیسیون مجلس ضمن ارائه توضیحاتی خواستار سرعت بخشیدن به روند بازسازی این مناطق شد .سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به استان / نیکزاد : لازم باشد در سیسخت می مانم و نظارت می کنم + تصاویر و فیلم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمدرضا رضائی کوچی ، در تشریح نشست فوق العاده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد مسکن گفت: در نشست امروز پس از معارفه آقای نیکزاد رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ماموریت‌های مهم این بنیاد مورد بررسی قرار گرفت.
رضایی با اشاره به ماموریت بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به یک سال از وقوع زلزله در شهرستان سی سخت می‌گذرد اما هنوز بسیاری از واحدهای آسیب دیده ساخته و بازسازی نشده است، از این رو باتوجه به اینکه در آستانه ورود به فصل پاییز و زمستان هستیم بازسازی خانه های آسیب دیده باید با سرعت انجام شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد : طی تماسی با آقای نیکزاد ، توصیه کردم حتما ایشان از مناطق زلزله سی سخت بازدید کرده و گزارشی به کمیسیون عمران ارائه کنند تا روند بازسازی منازل سریع‌تر شود که خوشبختانه ایشان ضمن بازدید از این منطقه گزارشی در کمیسیون ارائه کردند ، حال امیدواریم خانه‌های آسیب دیده از زلزله هرچه سریع تر نوسازی شود. از طرفی مقرر شد آقای نیکزاد هر دو هفته یک بار با حضور در کمیسیون عمران گزارشی از فعالیت‌های خود در انجام ماموریت‌ها محوله ارائه کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : با توجه به تکلیف دولت برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال، ساخت سالانه حداقل 200 هزار واحد‌های مسکونی یکی از ماموریت‌های مهم بنیاد مسکن بوده که در جلسه امروز نیز به آن تاکید شد تا از هم اکنون برای به تامین زمین ، نیروی انسانی، تسهیلات بانکی، شناسایی متقاضیان واجد شرایط آمادگی لازم را داشته باشد. از طرفی در حوزه ساخت و تولید مسکن دچار عقب ماندگی 6 ساله هستیم، لذا باید به ساخت و عرضه مسکن سرعت بیشتری دهیم.
 رضایی با اشاره به ماموریت‌های بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های هادی روستایی اضافه کرد : امروز بخشی از جمعیت روستایی کشور به دلیل نبود زیرساخت مناسب در معابر و حوزه بهداشت و درمان و ... به شهرها مهاجرت می‌کنند ، به نحوی که هم اکنون جمعیت روستایی کشور کمتر از 25 درصد است، لذا باید همه ظرفیت‌های کشور را برای بهسازی زیرساخت روستاها بسیج کنیم. همانطور که مردم ساکن در شهرها انتظار دارند کوچه و خیابان‌ها آسفالت باشد، روستایان نیز انتظار دارند این مسائل زیر بنایی انجام شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشواری الحاق زمین به روستاها برای ساخت مسکن، تاکید کرد: با رشد جمعت در روستا‌ها نیاز به تامین مسکن افزایش پیدا می‌کند این در حالی است که الحاق زمین به روستاها پس از اجرای طرح هادی بسیار سخت و دشوار بوده و حداقل به یک الی دو سال زمان نیاز داشته و هزینه های زیادی برای مردم به همراه دارد، ضمن اینکه قیمت زمین در روستا ها نیز بسیار بالا است، بنابر این مردم تمایل و انگیزه کمی برای ماندن در روستا ها دارند. بر همین اساس در نشست امروز تاکید کردیم که الحاق زمین به روستاها با فرآیندی روان تر و ارزان تر انجام شود و مردم با پرداخت هزینه کمتری صاحب خانه شوند.
وی با بیان اینکه 50 درصد روستاهای کشور فاقد طرح هادی و آسفالت مناسب هستند تصریح کرد : بیش از نیمی از منازل روستایی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بوده و با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم. مجموع این موارد موجب افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها شده است. از این رو بنیاد مسکن باید توجه بیشتری به این موضوعات داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
سلام.تشکر از رییس محترم بنیادمسکن به خاطر حضور مثمرثمرشان درشهرسی سخت.
انشاءالله دولت محترم عنایت ویژه ای در این خصوص داشته باشند
واقعامردم گرفتار ودرمانده شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار