مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه نور در محدوده لوداب بعد از ۲۰ ساعت با کمک دواطلبان، نیروهای منبع طبیعی و محیط بانان مهار شده است.
کد خبر: ۹۹۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 16 September 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلام حسین حکمتیان اصل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته به‌دلیل وزش باد احتمال شعله ور شدن دوباره آتش وجود دارد و از همین رو هنوز نیروها در منطقه حضور دارند.
وی اظهار داشت: دلیل آتش سوزی و میزان خسارت هنوز مشخص نیست و بعد از پایش منطقه، کارشناسان برای بررسی میزان خسارت و دلایل آتش سوزی به منطقه اعزام می‌شوند.
حکمتیان اصل بیان کرد: ۸۰ نیروی امدادی منابع طبیعی استان و شهرستان بویراحمد برای پایش و مهار در منطقه حضور دارند و هم اکنون نیز یک تیم کوهنوری با بالگرد به منطقه اعزام می شوند.
وی اضافه کرد: نیروهای منابع طبیعی تا خاموش شدن کامل آتش سوزی در منطقه حضور خواهند داشت.
از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی این استان خاموش شده که برای اطفای حریق ۱۰ مورد آن از بالگرد کمک گرفته شده است.
امسال پنج آتش سوزی گسترده در جنگل ها و مراتع شهرستان کهگیلویه خاموش شد و جنگل های شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هر کدام چهار بار شاهد آتش سوزی گسترده بودند.
در همین مدت در شهرستان چرام ۲ فقره و در شهرستان های لنده و باشت هر کدام یک آتش سوزی گسترده مهار شد.
 کارشناسان منابع طبیعی میزان خسارت آتش سوزی بر عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۲۵۰میلیارد ریال برآورد کرده اند.
استان کهگیلویه و بویراحمد که با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار