فرماندار بویراحمد مطرح کرد
احمدی : بحث فضای فیزیکی شهرستان بویراحمد با کانکس حل نمی شود و اصلا در شان معلم و دانش آموزان نیست و نمی شود در این روزهایی که دنیا در حال پیشرفت است بخواهیم این مشکل بزرگ شهرستان را با کانکس حل کنیم!
کد خبر: ۹۹۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷ 20 September 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تبریک هفته دفاع مقدس ، گفت :  تجلیل از پیش کسوتان دفاع مقدس ، تجلیل از خوبی ها و عزتمندی ایران است.
مجید احمدی با اشاره به رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس ، افزود : کسی که از خدا بترسد از هیچ کس و هیچ چیز نمی ترسد . رزمندگان الله اکبری که از عمق وجود می گفتند لشکر دشمن را مجبور به فرار می کرد .
احمدی در ادامه گفت : شورای سلامت از مهمترین نکاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و مرکز بهداشت خوشبختانه در همه مناسبت های تجمعی حضور موثر داشته اند و با وجود همه مشکلات شهرستان از جمله هجوم گردشگران ، کمترین آسیب را داشتیم که این نشانه عملکرد حوزه بهداشت شهرستان است .
فرماندار بویراحمد افزود : در آستانه بازگشایی مدارس هم دغدغه اصلی مردم رعایت پروتکل ها و کنترل بیماری است که مردم باید نسبت به این موضوع اطمینان داشته باشند و حتما از شبکه بهداشت می خواهند که چنین نگاهی داشته باشد .
احمدی در ادامه به مهمترین مشکل شهرستان اشاره کرد و گفت : بحث فضای فیزیکی شهرستان بویراحمد با کانکس حل نمی شود و اصلا در شان معلم و دانش آموزان نیست و نمی شود در این روزهایی که دنیا در حال پیشرفت است بخواهیم این مشکل بزرگ شهرستان را با کانکس حل کنیم!
وی با تاکید بر این نکته که استفاده از کانکس اصلا راه حل مناسبی برای رفع مشکل فضای فیزیکی نیست ، اظهار داشت : باید به سمت برخی ساختمان های موجود و بلا استفاده دستگاه ها رفت و این فضاها را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند الان در سطح شهرستان ساختمان های بدون استفاده متعددی وجود دارند که باید این ها را در اختیار آموزش و پرورش قرار داد .
احمدی افزود : متاسفانه حق شهرستان بویراحمد در همه موارد نادیده گفته می شود در اعتبارات فضای فیزیکی و حتی سرانه ورزشی هم همبن طور است . وقتی نیمی از جمعیت استان در این شهرستان قرار دارد پس حق این شهرستان است که در توزیع اعتبارات ، حق آن لحاظ شود .
وی با بیان این نکته که نمی شود به نیمی از جمعیات استان که در شهرستان بویراحمد زندگی می کنند ، بی توجه بود ، گفت : باید حق در همه موارد نه فقط اعتبارات آموزش و پرورش ، رعایت شود . ضمن اینکه باید توجه شود این شهرستان نه فقط از لحاظ جمعیت بلکه مرکزیت استان بودن و داشتن نخبگان بیشتر لازم توجه بیشتر است .
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار به برخی اعضای شورا که معمولا در نشست ها غایب هستند ، اظهار داشت : جلسات ما برای رفع مشکلات است اما اکنون نه نماینده شورا در جلسه حضور دارد و نه شهردار!
احمدی گفت : الان دغدغه ما دغدغه مردم است و گاهی به من وقتی نسبت به وضعیت مبهم کنونی شورا انتقاد می کنم ، اتهام حمایت از اشخاص می زنند اما اکنون در این جلسات نبود شهرداری و شورای شهر مشکل ساز است .
فرماندار بویراحمد با انتقاد شدید از عدم مسئولیت پذیری برخی مسئولین و بیان این نکته که از این به بعد با مدیران دستگاه هایی که در جلسات شورای آموزش و پرورش حاضر نمی شوند برخورد خواهد شد افزود : چرا شهردار یاسوج در هیچ جلسه ای حاضر نمی شود ؟! در حالی که بسیاری از مشکلات با حضور شهردار یاسوج در شورای آموزش و رورش حل می شود !
احمدی ادامه داد : اگر مسئولی وظیفه حضور در جلسات را دارد اما حاضر نمی شود ، این یعنی آن مسئول به مردم و خون شهدا خیانت می کند .
وی با اشاره به این نکته که برگزاری جلسات بی نتیجه نیست اما نبازمند حضور و پیگیری همه اعضا است ، افزود : لیستی از اعضای غایب و تعداد غیبت های آن ها تهیه و برای استاندار ارسال خواهد شد .
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، گفت : قانون اساسی دولت را موظف به فراهم کردن آموزش رایگان تا پایان تحصیلات دوره متوسطه کرده است و برای این منظور تهیه امکانات و تجهیزات آموزشی از وظایف اصلی دولت است .
احمدی افزود : از نوسازی انتظار داریم که امکانات و تجهیزات و فضای آموزشی متناسب با محیط نشاط آفرین را ایجاد کند و دوباره تاکید می کنم که به نظر نمی رسد کانکس تصمیم خوبی برای رفع کمبود فضای آموزشی باشد .
فرماندار بویراحمد در پایان با اشاره به لزوم ایجاد شرایط حضور همه افراد در فرایند آموزش ، گفت :هر چند استان ما در بحث پذیرش اتباع خارجی جز استان های ممنوعه است اما در صورت وجود شرایط این افراد مطابق قانون پذیرش شوند . به هر جهت ما مطابق با دستورات دین و به حکم وجدان و اخلاق انسانی تلاش می کنیم که با اتباع خارجی مطابق با قانون همکاری داشته باشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار