معاونت پرورشی و تربیت بدنی در پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بازگشایی مدارس را تبریک گفت .
کد خبر: ۹۹۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 24 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد متن پیام معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان بویراحمد به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به این شرح است :

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حمد و سپاس مخصوص خدایی است که انسان را امانت‌دار ودیعه الهی اندیشه و تفکر قرار داد و در نهایت مهربانی و عطوفت بار دیگر فرصت دانش اندوزی و تحصیل علم و تهذیب نفس را فراهم ساخت و دروازه‌های بینش و دانایی را به روی جویندگان علم و معرفت باز کرد .

تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و پیوند مجاهدت های مدافعان وطن ، مدافعان حرم ، مدافعان سلامت و مدافعان تعلیم ‌و تربیت اتفاق خجسته و مبارکی است که فرصتی ارزشمند برای انتقال پیام ایثار، جهاد، شهادت ، از خود گذشتن و عهد با شهدا برای ادامه راه آنان و مجاهدت فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت را فراهم کرده‌ است.

هفته دفاع مقدس یادآور از جان گذشتن انسان‌های آزاده‌ای است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با خون خویش از ذره‌ذره خاک ایران محافظت نمودند و برگ زرین و ودیعه ای آسمانی را برای تمدن نوین اسلامی- ایرانی به یادگار گذاشتند .

به یمن طلوع ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس و شور و شوق و جنب ‌و جوش دانش‌آموزان روح امید و ایمان به جامعه تزریق می‌ شود و مدارس به عنوان پایگاه یادگیری و یاددهی و بزرگ‌ترین حلقه اتصال و مرکز پیوند خانه، مدرسه، مسجد و جامعه به علم و دانش غنا می بخشند و شادابی و طراوت را جاری می‌کنند .

سال تحصیلی گذشته به‌خاطر بیماری همه گیر کرونا به‌صورت مجازی و غیرحضوری آغاز و به پایان رسید ولی خلاء حضور دانش‌آموزان و معلمان در مدرسه با جان‌ودل احساس شد و قدر و منزلت معلم بیش‌از پیش آشکار گردید.

مدیران و معاونان خستگی ناپذیر مدارس و معلمان بی ریا و سخت کوشی که با درک شرایط موجود و عشق به معلمی جلوه‌های ماندگاری از عشق ، ایثار، ایمان، تعهد و تلاش را به نمایش گذاشتند و روح دانش و معرفت را در جامعه جاری کردند .

مهر یعنی رویش جوانه های امید ، امید یعنی شور حضور در مدرسه و مدرسه با وجود معلم و دانش‌آموز هویت پیدا می‌کند زیرا دانش‌آموزان علاوه‌بر فراگیری علم و دانش ؛ مهارت‌های اجتماعی، زندگی گروهی و در جمع بودن را از حضور در مدرسه می‌آموزند .

آرزو می‌کنم که در سال تحصیلی پیش رو با جشن پایان بیماری همه گیر کرونا ، بار دیگر طنین دل نواز تدریس معلمان و شور و شعف در کلاس های درس را به نظاره بنشینیم و دانش آموزان عزیز شهرستان بویراحمد همچون سال تحصیلی گذشته که با پشتکار و خودباوری بر قله‌های رفیع افتخار و پیروزی ایستادند امسال نیز با پیوند علم ، ایمان و باور به توانستن ، مرزهای جدید علم و دانش فتح کنند .

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان والامقام ، آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به همه معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و رجا واثق دارم که با همراهی صمیمانه اولیاء دانش‌آموزان ، اجرای دستورالعمل ستاد ملی پیشگیری از کرونا و الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط بیماری کووید-۱۹ شاهد بازگشایی باشکوه ، ایمن و با آرامش مدارس خواهیم بود .

سید قدرت موسوی ارشد
معاونت پرورشی و تربیت بدنی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار