آیت الله ملک حسینی :
آیت الله ملک حسینی: شتاب و گاه بدخلقی ها و بی ادبی ها، رفتارهایی است که باعث می شود انسان به اهدافش نرسد.
کد خبر: ۹۹۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۱ 26 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ( در مجلس خبرگان رهبری) در تفسیر آیه ۴ سوره مبارک حجرات گفت :
این رفتار آنگاه بی ادبانه است که پیوسته انجام بگیرد .گاهی ممکن است از روی غفلت باشد و گاهی ممکن است از روی ضرورت باشد .نمی شود چنین انسان هایی را متهم به کم عقلی ویا بی عقلی کرد.
گاه ضرورت ها و گاه غفلت ها باعث این امر می شود .گویا پیوسته این رفتار ناشایست حکایت از این دارد که این بی ادبان ،بی عقل اند.
اگر اینها صبر کنند معلوم می شود که صبر و عقل درهم آمیخته اند و این آموزش زیبایی است که برای تغییر موضع ها،برای تغییر اتفاق ها،رسیدن به اهداف و خوب بهره گرفتن ،انسان باید صبر کرد و عقل ایجاب می کند که انسان به نتیجه برسد.شتاب و گاه بدخلقی ها و بی ادبی ها ،اینها رفتارهایی است که باعث می شود انسان به اهدافش نرسد و صبر که تجلی دیگری از تعقل انسان است .ادب انسان است که بستر را برای رسیدن به اهداف فراهم می کند .حسن خلق و صبر اینها در جامعه برای حفظ مناسبت های اجتماعی ،تعمیق مناسبت های اجتماعی و ارتباط زیبا گرفتن با دیگران بسیار موثر است و این یعنی عقل اجتماعی .
اگر دست از رفتار گذشته برداشتند و به رفتار جدیدی پا گذاشتند .خداوند غفور است و می بخشد و رحیم است و با آغوش باز اینها به سمت رشد شون و سمت آینده سعادتمند راهنمایی و هدایت می کند.
و چه عجب زیبا خدا در این آیه توصیف شد تا انسان بتواند بد خودش را به خوب تغییر بدهد و گذشته ناشایست خودش را به آینده شایسته تبدیل کند .چقدر آیات با ما زیبا سخن می گویند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار