پس از فروکش شدن فضای تبلیغات انتخاباتی 98 و مشخصاً از ابتدای نمایندگی در این دور در تمامی جلسات رسمی، غیر رسمی، حضور در مناطق و بازدید از پروژه های محتلف، شاهد نبوده اید که فقط چند خبرنگار ثابت در کنار شما هستند؟ آیا نمی پرسید که دیگر خبرنگاران کجایند؟
کد خبر: ۹۹۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ 28 September 2021

چند روزی است که پیرامون موحد در خصوص پروژه های کهگیلویه حواشی زیادی ایجاد شده است و البته این نماینده کهنه کار هم در برخی نشست های حوزه انتخابیه مواردی را مطرح کرده است که بیشتر به جوابیه به انتقادات از وضعیت این پروژه ها مطرح شده است . یکی از فعالان سیاسی و رسانه ای طی یادداشتی مطالبی را در انتقاد از شیوه برخورد این نماینده مجلس با منتقدین و همچنین توصیه ها و اسنادی در خصوص پروژه های حوزه انتخابیه مطرح کرده است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید حسین رهی طی این یادداشت خطاب به سید محمد موحد آورده است : 
بسم الله و هو المستعان

جناب آقای سید محمد موحد
نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامي

با سلام و تحیت و آرزوی توفیق در امر خدمت‌رسانی به مردم، با توجه به مسائل مطروحه اخیر در سایت ها، پایگاه‌های خبری و شبکه های اجتماعي و مصاحبه ای که در پاسخ به آنان در برخی سایت های محلی و نزدیک به خود انجام داده اید لازم دیدم جهت روشن شدن واقعیات و کمک به امر توسعه ی منطقه، مطالبی را با حسن نیت تمام خدمتتان معروض دارم امید است به دید مثبت بنگرید و مؤثر واقع شوند.
مقدمتاً لازم به ذکر است که‌ عرف رسانه ای و قانون نانوشته می گوید؛ اگر قصد پاسخ و تنویر افکار را دارید با دعوت از همه رسانه ها خصوصا آنانکه سوالات و شبهاتی را وارد دانسته اند مبادرت به پاسخگویی نمایید یا در مصاحبه با رسانه های منتقد و مطلع مسائل را مطرح نمایید تا در ادامه اگر سوال و یا نیاز به توضیحات تکمیلی بود نیز ارائه گردد.
همه بدانیم مفهوم عناوینی چون: عصر ارتباطات، دنیای شیشه ای و دهکده جهانی مانع از آن می شود که مسائل به ویژه در حوزه خدمت رسانی به مردم مکتوم بمانند و یا ادعایی در این خصوص در نزد افکار عمومی به ویژه اهل فن به سادگی رد و یا پذیرش گردد.
در کمال احترام حضور و توجهتان به فضای رسانه ای را به فال نیک گرفته و اعلام تشکر می نماییم اما از آنجاییکه توسعه دیارمان دغدغه ای عمومی است که طبیعتاً ممکن است موارد با افراط و تفریط هایی بیان شوند که در این حالت امر ائمه و پیشوایان دینی بر کظم غیظ است و عمل به آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر.  لذا انتظار می رود با منتقدین و حتی مخالفین خدای ناکرده با زبان تهدید و یا مثلا مقابله به مثل برخورد نفرمایید.
اما در خصوص موارد مطروحه در سایت راک نیوز مواردی جهت مزید اطلاع و در جهت پیشبرد موضوع به استحضار میرسد:
1- در جلسه اخیر در فرمانداری دهدشت و پارسال نیز در جلسه فرمانداری چرام در خصوص اعتراض رسانه ها خاصه رسانه های مستقل و مخالف مبنی برعدم دعوت شان در جلسات، به درستی فرموده اید؛ [ بنده از هیچ رسانه ای دعوت نکردم و اصلا دعوت کننده در جلسه نبودم]
اما پس از اطلاع آیا نمی توانید و یا نمی خواهید که جهت حل و فصل موضوع تذکرلازم را صادر فرمایید؟
آیا این جواب، در واقع یک فرار رو به جلو و  توجیه غیر قابل پذیرش نیست؟
 2-  پس از فروکش شدن فضای تبلیغات انتخاباتی 98 و مشخصاً از ابتدای نمایندگی در این دور در تمامی جلسات رسمی، غیر رسمی، حضور در مناطق و بازدید از پروژه های محتلف، شاهد نبوده اید که فقط چند خبرنگار ثابت در کنار شما هستند؟ آیا نمی پرسید که دیگر خبرنگاران کجایند؟
چرا دفتر ارتباطات مردمی شما زمینه حضور سایر خبرنگاران را فراهم نمی آورد؟ آیا این است معنا و مفهوم گردش آزاد اطلاعات؟
آیا چنین سبک و روشی برخلاف صریح موضع شما در خصوص رسانه ها نیست که فرموده اید؛ من [ رسانه ها را چشم و گوش جامعه و رابط مسئولین و مردم و بالعکس در زمینه انعکاس مشکلات می دانم] ؟ و جهت اطلاع؛  در دور قبل در تمامی جلسات عمومی، حضور در مناطق، بازدیدها و نشست های خبری از همه رسانه های منتقد، مخالف و همسو دعوت بعمل می آمد و فرصت پرسش شفاف و آزاد به مخالفین داده می شد
3- خطاب به مخالفین فرموده اید؛ اینها یک روزی با یک فریاد کاملا کاذبی به مردم اعلام کردند که تجهیزات و امکانات نیروگاه را بردند
!!! مگر غیر از این بوده است؟
آری؛ امکانات و تجهیزات نیروگاه را بردند و فرماندار شهرستان و معاونت امور اقتصادی استاندار بلافاصه در هشتم اردیبهشت 1400 مصاحبه کردند و اخذ تمامی مجوزهاي لازم باضافه قرارداد احداث این نیروگاه از اعلام قرارداد EPC  تا پرداخت مبلغ 11 میلیون یورو ، توسط سرمایه گذار به شرکت سازنده توربین گازی و آماده بودن توربین گازی را به مردم اعلام کردند.
همچنین به صراحت بیان داشتند که تجهیزاتی را که از محل پروژه خارج شده با هماهنگی بوده و صرفاً بمنظور تغییر در راندمان و افزایش قابلیت و توان آنها بوده است و پس از دو ماه بر می گردانند که مصاحبه هر دو مقام مسئول در نهایت آب و تاب در همین رسانه های همسو در سطح وسیع منتشر شد اما همچنان از بازگشت تجهیزات خبری نشد و البته نخواهد شد
جنابعالی بعنوان نماینده مردم در مجلس نسبت به اظهارات این آقایان و البته اصل موضوع چه واکنشی داشته و می خواهید داشته باشید.؟
آیا چاره کار تاختن به مطالبه گران حق مردم در رسانه ها و شبکه های اجتماعي است؟
آیا اینان باید به عنوان تشویش گر اذهان عمومی مورد پیگرد قانون قرار گیرند؟
4- در مورد باند اضطراری که با فرودگاه اشتباه گرفته شده است اگرچه آینده نگری و تمهیدات لازم بمنظور توسعه فیزیکی آن و تبدیل به فرودگاه پیش بینی شده است به درستی فرموده اید که فرودگاه اولویت نیست اما به عرض عالی رسانده شود که مکاتبات لازم در خصوص اخذ مجوزهای لازم، ردیف بودجه و کد اعتباری باند اضطراری قبلا انجام شده است و مبلغ 4 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده ی آن صرف دیوارهای پیش ساخته و سایر هزینه ها شده است که طبیعتاً اداره کل راه و شهرسازی مجری و پاسخگو است که در صورت داشتن هر گونه ابهام، آن اداره کل را ملزم به پاسخگویی نمایید که همه مستندات مربوطه به پیوست ارسال می گردند.
5- به سادگی فرموده اید: آب دیشموک از همین پروژه می باشد که مزید اطلاع عرض شود با توجه به بی ارتباط بودن آب دیشموک به آب رسانی به 4 شهر و ممنوعیت ردیف بودجه با توجه به مشکلات اعتباری مملکت، این مهم یعنی وصل آب دیشموک به آب 4 شهر با رایزنی مجدانه و تعامل سردار هاشمی پور حاصل گردیده است که امیدواریم به جد در دستور کار قرار گیرد.
6- عملیات اجرایی آبرسانی به 4 شهر و آبرسانی کشاورزی به حومه غربی دهدشت با وجود کمبود اعتباری را مردم در دوره قبل شاهد بوده اند و رکود فعلی را نیز شاهد هستند و همچنان منتظر تخصیص اعتبار و از سرگیری فعالیت اجرایی هستند که امید است محقق شود.
7- در مصاحبه انجام شده علت تعطیلی و رکود سد مارون 2 که طبق فرمایشات های قبلی از دغدغه های جدی حضرتعالی  هست از قلم افتاده که باز امید است به جد در دستور کار قرار گیرد زیرا در زمره اولویت های اهم منطقه است.
در پناه خدای بزرگ موفق و سلامت باشید
برچسب ها: سید محمد موحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار