نشست فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ 30 September 2021

نشست فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای این نشست آیت ارمغانی سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی یا نیمه فعال بودن بودن ۷۰ درصد واحدهای صنعتی گفت: ۲۱۳ واحد دامداری و ۶۳ واحد مرغداری از مجموعه ۱۴۰ واحد تعطیل هستند.

وی در ادامه سخنان خود به چالش عدم حضور نیروی بومی در واحدهای پتروشیمی اشاره و عنوان کرد: تناسب بین آموزش‌های فنی‌ حرفه‌ای و بازار کار جود ندارد و آموزش‌ها بازار محور نیستند.

وی با اشاره به آمار بیکاری ۹.۹ درصد استان در تابستان و ۱۱.۴ درصد در پاییز از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواست از فعالین اقتصادی، تولیدکننده‌ها و صنعت استان حمایت شود.

در ادامه نوبت به صحبت‌های فعالان اقتصادی رسید که وزیر تعاون قبل از سخنان فعالان اقتصادی گفت: خدا را شکر می‌کنم که توفیق پیدا شد دوباره به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سفر کنم.

حجت الله عبدالملکی گفت: به نمایندگی از رئیس جمهور اینجا هستم و همه مسائلی که نیاز است دولت بداند را مطرح کنید تا در جلسه فرداشب با حضور رئیس جمهور جمع‌بندی شود.

وی خطاب به فعالان اقتصادی با بیان اینکه مواردی را مطرح کنید که از عهده دولت دربیاید، افزود: تاکید اقای رئیس جمهور در سفر‌های استانی، گره گشایی از استان‌ها است.

در ادامه جبارکیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج سخنان خود را با گلایه از وزیر کار شروع کرد و گفت: فعالان اقتصادی علاقمند به حضور وزیر کار در یکی از اتاق‌های بازرگانی و تعاون بوده است.

کیانی تحلیل شرایط استان برای وزیر کار را زیره به کرمان بردن دانست و گفت: کلمه توسعه نیافتنی علی رغم تلاش‌های ۴۰ ساله جمهوری اسلامی زیبنده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

وی به تلاش دولت آقای رئیسی برای رفع مشکلات مردم اشاره و عنوان کرد: آنچه موجب شده توسعه متوازن شکل نگیرد اینکه نتوانستیم از تمام اسناد بالادستی استفاده کنیم و نتوانستیم برنامه جامع و ارزشمندی داشته باشیم.

کیانی ادامه داد: سهم استان در پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری پایین است و نیاز است مگا پروژه‌هایی تعریف شود که استان از این وضعیت خارج شود، ضمن اینکه اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی دانش نامه دارند اما مهارت کافی ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به وضعیت تامین اجتماعی و مالیات اشاره و عنوان کرد: تامین اجتماعی همواره حیات خلوت دولت‌ها بوده در حالی که سهامداران واقعی کارفرمایان و کارگران است اما تیغ تیز تامین اجتماعی روی گلوی کارفرمایان است و تحت هر شرایطی حساب سرمایه‌گذار مسدود می‌شود. امروز به جد درگیر مالیات هستیم.

در ادامه محمدی رییس اتاق تعاون استان با بیان اینکه توجه به تعاون حلقه مفقود اقتصاد پویا است، افزود: قوانین دست و پاگیر بانکی موجب تعطیلی تعاونی‌ها شده است.

وی به مشکلات بازار فروش اشاره و عنوان کرد: نبودن زنجیره تولید و فروش رنج بزرگ تولیدکنندگان است.

روند ادامه جلسه و صحبت‌های دولتی‌ها موجب انتقاد وزیر تعاون قرار گرفت و عبدالملکی خواست که مدیران گزارش عملکرد ارائه ندهند و فقط به بیان مشکلات و خواسته‌ها بپردازند.

فهیمی فعال اقتصادی با بیان اینکه حال صنعت خوب نیست،گفت: یک کارآفرین باید ۶۰ روز کاری زمان بگذارد تا اجازه پیدا کند افزایش نیرو بدهند.

حسن‌پور به نمایندگی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: نیازمند تسهیلات برای خرید دستگاه‌ ها خط تولید پنل خورشیدی انجام دهیم.

عوض‌زاده فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری ورشکست شده است، گفت: همه فعالان حوزه گردشگری در راهروهای دادگاه گرفتار شده‌اند. صنعت گردشگری استان نیاز به خطوط ریلی و هوایی دارد.

تعریف مدل استارت‌آپی برای بافت تاریخی بلادشاپور پیشنهاد اندرزیان در حوزه استارت‌آپ‌ها بود.

کرمی به نمایندگی از ورزش کارگری خواستار ایجاد یک کمپ بزرگ ورزشی برای جامعه کارگری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار