نشست شورای اداری؛
امروز همه ی مردم و مسئولین لنده بر تکمیل و احداث راه ارتباطی لنده به خوزستان تاکید داشتند.
کد خبر: ۹۹۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 01 October 2021

تکمیل راه ارتباطی لنده-تشان مهمترین مطالبه مسئولین از نماینده ی رئیس جمهور+تصاویر

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ فرماندار لنده در جلسه ی شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت؛ لنده با سابقه ی ۹۰ ساله ی مدنیت امروز محرومیت های دارد که تلاش و دلسوزی نیاز تا محرویمت  از آن کمرنگ شود.

تورج رزمجو از جمله ی نیازهای ضروری مردم این شهرستان را  استقلال ادارات عنوان و گفت؛ سالها از ارتقای سیاسی این منطقه می گذرد و انتظار داریم همه ی ادارات مستقر شوند.

فرماندار لنده تسریع در احداث جاده ی لنده تشان را مهمترین مطالبه در میان پروژه ی عمرانی این شهرستان عنوان کرد و گفت؛ این جاده که در میان پروژهای ملی تعریف شد ۱۰۰ کیلومتر مسافت جنوب به مرکز کشور را کوتاه میکند.

وی در همین راستا به سفر کارشناسان وزارت صمت اشاره و گفت؛ با هدف بازدید میدانی از معدن فسفات، کارشناسان به این شهرستان آمدند که پس از برآورد های که شد اعتباری ۶۰ میلیاردی برای احداث بخشی از همین مسیر لنده به تشان اختصاص یافت که اگر این اتفاق بیفتد با یک تیر دو نشان را زده میشود، هم جاده را کار میکنید و هم معدن خفته ی  فسفات قیام شکوفا میشود.

وی با اشاره به مشکلی در بخشی از این مسیر( جاده لنده به تشان) گفت، قسمتی از این جاده که تحت عنوان لنده-دهدشت در مسیر تراب یاد میشود جاده ی ملی تعریف نشده است که انتظار میرود این مشکل رفع شود.

فرماندار لنده به مناطق عشایری فاقد جاده اشاره وگفت؛ ۳ متطقه ی عشایری این شهرستان فاقد جاده ی مناسب حتی خاکی هستند که انتظار میرود در این زمینه کمک شود تا مشکلات تاریخی عشایر حل شود.

فرماندار لنده مشکل آب شرب شهرستان را از سری مطالبات و مشکلات تاریخی عنوان و گفت؛ شبکه ی داخلی آب شهر لنده در بخش های همان شبکه ی ۴۰ سال گذشته است که اکنون دچار مشکلات زیادی است.

وی گفت، این شبکه برای جمعیت ۵ هزار نفری در گذشته دیده شد که اکنون جمعیت زیاد شد و این شبکه فرسوده توان جوابدهی این حجم جمعیت را ندارد.

فرماندار لنده ناپایداری ها و مشکلات برقی را از جمله ی مهمترین مشکلات عنوان و گفت؛ خط انتقال برق این شهرستان از گذشته به صورت تک فاز بود که سالهای گذشته یک فاز دیگر اضافه
وی خواهان تسریع در اح شد و امّا بازهم مشکلات پابرجاست و لدا تنها راه حل مشکلات برای همیشه تکمیل ایستگاه برق دژکوه است که با همین هدف اقدام به احداث آن شد.

در ادامه عطب الله آهنجان رئیس شورای شهرستان موضوع جاده های بین بخشی از جمله جاده لنده به چاروسا، لنده به تراب،و لنده به تشان را مطرح و خواستار به بهره برداری رسیدن هرچه سریعتر این جاده ها شد.
آهنجان در ادامه موضوع آب آشامیدنی شهرستان لنده را مطرح و اینکه نیاز به تعویض شبکه دارد و هم اینکه آب آشامیدنی شهرستان باید از رودخانه با کیفیت موگرمون تامین شود.
وی همچنین به نبود آب آشامیدنی در روستاهای راوک،قاشکمری،آبگاوان و گرده کلات اشاره و خواستار رفع نیاز برای این روستاها و دیگر روستاهای بخش موگرمون و بخش مرکزی شد.
از دیگر مواردی که آهنجان به آنها اشاره کرد پیگیری معادن فسفات قیام، معادن آلومینیوم موگرمون، معدن گچ،چاه نفت کوه سیاه، اینترنت روستاها، بیکاری جوانان،سالن ورزشی چند منظوره، گازرسانی به ۲۷ روستای موگرمون بود.
در ادامه نیز حجت الاسلام الهی نیا امام جمعه موقت شهرستان لنده با قدردانی از  حضور وزیر صمت و نماینده ویژه دولت گفت: مشکلات شهرستان لنده چندین سال است که با مسولان و نمایندگان ادوار مختلف در حال تکرار است و همه به خوبی بر این مشکلات واقف هستند.
وی افزود: همه مسولان به خوبی بر مشکلات واقف هستند ولی عملا گامی در راستای رفع آن بر نداشتند و یا اراده پولادینی برای رفع آن نبوده است.
امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت : ملت ایران در طول هشت سال گذشته نا امید شده بودند و امیدواریم باتوجه به وعده های دولت مردمی بر وعده های داده شد جامه عمل بپوشاند و نسبت به رفع مشکلات گام های اساسی بردارد.
وی تاکیدکرد: ساماندهی بازار و رفع مشکلات معیشتی مردم یکی از تلاش های مهمی است که دولت می تواند نسبت به رفع آنان گام های اساسی بردارد تا در مسیر نا هنچاری های اجتماعی و چالش های ناشی از آن قرارنگیریم.
الهی نیاگفت:حضور سبز شما وزیران در جمع مردم می تواند بخشی از دغدغه های مردمی رارفع کند که امیدواریم این سفرها منشا خیر و برکت باشد.
در ادامه نیز سید عباس هاشمی مسول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه مردم در خصوص حق آبه و روند آبرسانی از سد کوثر و اجرای بحث حضور شرکت ایمدرو برای بهره برداری از معادن می باشد.
وی افزود: برخی از دستگاه ها نسبت به تامین اعتبارات خود در خصوص مشارکت در پروژه های مشارکتی است که متاسفانه واقعا ضعیف عمل کردند و بحث تفاهم نامه برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف است که توجه به حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یک اصل مهم نیز باید مورد توجه قرارگیرد.
هاشمی گفت: بحث اینترنت و ضعف در حوزه پوشش شبکه شاد برای روند تحصیل خود واقعا چالش های اساسی دارند و متاسفانه مشکلات اساسی برای برخی از دانش آموزان حادث شده است.
بعد از آن علیرضا فاضلی عضو شورای اسلامی شهر لنده ضمن خیر مقدم خدمت وزیر صمت از ایشان خواست تا اعتبارات خوبی به ادارات شهرستان لنده تخصیص دهند تا بتوانند با همکاری بنیاد علوی در شهرستان روند پروژه ها را تسریع ببخشند.
فاضلی گفت: نحوه کارکرد بنیاد علوی در شهرستان جوری است که کار مشارکتی انجام میدهد و اداره مربوطه باید پنجاه درصد هزینه هر پروژه را تامین کند.
وی گفت: پل ارتباطی لنده به چاروسا در منطقه موگرمون که از سال ۱۳۶۵ تا حالا استارت خورده بود و هر بار به دلایلی عقب افتاد و هنوز که هنوزه این پل به دلیل نبود اعتبار لازم اجرا نشده و در زمستان مشکلات زیادی را برای مردم منطقه ایجاد و عبور و مرور را به کلی مسدود خواهد کرد،درخواست ما و مردم منطقه اجرای این پل ارتباطی است.

نماینده ویژه رئیس جمهور پس از ارائه مطالبات مسولین لنده گفت؛ در حال تدوین برنامه ی جامعی هستیم تا پس از احصای همه نیازمندی های مناطق مختلف بتوانیم اقدامات خوبی در سطح استان انجام دهیم.

وزیر صمت گفت؛ اینکه به چه علت تاکنون در بخش معادن در این شهرستان اقدامی صورت نگرفت را باید بررسی کنیم.

فاطمی امین اظهار داشت؛ آنچه امروز در شورای اداری مسئولین و نمایندگان مردم در شوراهای مختلف بیان نمودند را جمع بندی و در نشست شورای اداری استان ارائه خواهیم نمود.

تکمیل راه ارتباطی لنده-تشان مهمترین مطالبه مسئولین از نماینده ی رئیس جمهور+تصاویر

تکمیل راه ارتباطی لنده-تشان مهمترین مطالبه مسئولین از نماینده ی رئیس جمهور+تصاویر

تکمیل راه ارتباطی لنده-تشان مهمترین مطالبه مسئولین از نماینده ی رئیس جمهور+تصاویر

تکمیل راه ارتباطی لنده-تشان مهمترین مطالبه مسئولین از نماینده ی رئیس جمهور+تصاویر

تکمیل راه ارتباطی لنده-تشان مهمترین مطالبه مسئولین از نماینده ی رئیس جمهور+تصاویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار