وزیر نفت درجلسه شورای اداری شهرستان گچساران
کد خبر: ۹۹۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 01 October 2021

وزیر نفت کشور در سفر یک روزه خود به شهرستان گچساران از سد چمشیر،پتروشیمی و میادین نفتی شهرستان بازدید و در جلسه شورای اداری گچساران حضور یافت.
وزیر نفت کشور در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شهرستان گچساران و بازدید از پروژه ها گفت:در ابتدای سفرم از سد چمشیر بازدید داشتم و افسوس می خورم که چرا این پروژه باید از سال ۱۳۸۵تاکنون به طول بینجامد، ولی خوشبختانه ۸۶درصد پیشرفت کاری داشته و با تامین اعتباری بالغ بر ۱۸۰میلیارد تومان دیگر تا پایان سال آب گیری از این سد شروع و کشاورزان این شهرستان از این پروژه بهرمند خواهد شد.
جواد اوجی ،سد چمشیر را یکی از بزرگترین سد های مخزنی کشور دانست و افزود:سد چمشیر بالغ بر ۲میلیاردو ۴۰۰میلیون متر مکعب ذخیره آب را دارد که با برطرف کردن مشکل تامین سیمان و مابقی اعتبار این پروژه تا پایان سال آب گیری شروع خواهد شد.
وی هم چنین از مراحل پیشرفت ۸۷درصدی پتروشیمی گچساران خبر داد و اظهار داشت:با تامین اعتبار اختصاص داده به پتروشیمی به مردم قول خواهیم داد در شهریور ۱۴۰۱ این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
اوجی با بیان اینکه ،با بهره برداری از پتروشیمی اشتغال و درآمد زدایی برای مردم این شهر به ارمغان خواهد آمد افزود:با توجه به اینکه زنجیره پتروشیمی همچنان ادامه دارد و تولیدات محصول این پتروشیمی اتیلن است که بخشی از خوراک پتروشیمی پلی اتیلن که در کنارش ساخته می شود خواهد بود،امیدواریم با تولید یک میلیون تن ظرفیت تولید پلی اتیلن بتوانیم یک واحد دیگر پتروشیمی در همین شهرستان احداث و از محرومیت و کم برخورداری این شهرستان بکاهیم.
وی یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم را تکمیل پروژه های نیمه تمام و غربالگری بعضی از پروژه های مهم در کشور عنوان کرد و گفت: اولویت وزارت نفت شامل اتمام پروژه های نیمه تمام و همچنین غربالگری بعضی از این پروژه ها که در حقیقت از سال ۹۰شرپع شده و متاسفانه هیچ پیشرفتی تاکنون نداشته است.
اوجی از افزایش ۴۰هزار بشکه نفت در روز از هفته های آینده در شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد:در بحث میادین نفتی،۳پروژه بزرگ توسعه و حفظ نگه داشت میدان گچساران یک و دو ،گچساران سه و چهار و میدان بی بی حکیمه را افزایش تولید ۴۰هزار بشکه نفت در روز را شروع و بالغ بر ۲۶۰میلیون یورو حجم این سرمایه گذاری خواهد بود که تا دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر نفت کشور در بحث مسئولیت اجتماعی و شعار دولت سیزدهم مبنی بر این که در هر کجا ازحوزه و وزارت نفت که صنعت نفت کار میکند باید مردم آن منطقه از قبل این پروژه ها بهرمند شوند، افزود:در این راستا ۶۲ پروژه در حوزه اموزشی،رفاهی و بهداشتی بالغ بر ۱۰۴میلیارد تومان وزارت نفت تقبل کرده که ان شاله در استان انجام و ۸۲روستا تا پایان سال به گاز رسانی متصل ولوله کشی گاز ۹۰۰خانوار تحت پوشش کمیته و بهزیستی استان به رایگان انجام خواهد شد.
در حاشیه سفر یک روزه وزیر نفت به گچساران تعدادی از مردم و کارگران حوزه نفتی از عملکرد مدیر عامل نفت و گاز گچساران اعتراض و خواهان رسیدگی به مشکلاتشان بودند و از بی عدالتی و تبعیض در حوزه نفت اعتراض داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار