در جلسه شورای اداری شهرستان دنا مطرح شد:
حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور دقایقی پیش با حضور در ساختمان جلسات فرمانداری شهرستان دنا جهت تشکیل جلسه شورای اداری این شهرستان حاضر شد.
کد خبر: ۹۹۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ 01 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،جلسه شورای اداری با حضور حجت عبدلملکی وزیر تعاون دولت سیزدهم و مسوولین کشوری،استانی و شهرستان دنا در سالن جلسات فرمانداری دنا برگزار گردید.

فرماندار شهرستان دنا با بیان مشکلات و مطالبات مردم شهرستان گفت: از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان می توان به استمهال تسهیلات قبل و بعد از زلزله،افزایش نقدینگی در حوزه ساخت سازها،پرداخت بلاعوض های مربوط به تسهیلات زلزله،پرداخت خسارت های مربوط به تولیدی های خسارت دیده این شهرستان که بر اثر زلزله 29 بهمن 99 دچار خسارات شدیدی شدند اشاره کرد.

پناهی اشاره به پتانسیل های شهرستان دنا در حوزه های گردشگری،طرح های تولیدی،صنایع تبدیلی و احداث تله کابین کرد و گفت:شهرستان دنا ظرفیت و پتانسیل های لازم جهت احداث و سرمایه گذاری در تمامی حوزه های ذکر شده را دارد که شهر سی سخت  دو تعاونی بزرگ مردمی بالغ بر 8000 عضو  را دارا می باشد.

این مقام عالی دولت در شهرستان دنا احداث شهرک صنعتی و ساخت بیمارستان را از دیگر مطالبات مردم شهرستان دنا دانست و افزود:در این دو حوزه شاهد پیشرفت های کاری زیادی بوده ایم،اما نیازمند اعتبارات بیشتری جهت پیشرفت روند کار هستیم.

ن

رییس شورای تامین شهرستان دنا مبلغ ابلاغی بعد از وقوع زلزله به شهرستان دنا را بالغ بر 830 میلیارد تومان دانست و گفت:از  این مبلغ در حوزه های تسهیلات مسکن،معیشتی،بلاعوض و زیرساخت ها کمک شده است.

فرمانده سپاه شهرستان دنا به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این جلسه گفت:جلسه دفاع از شما به عنوان وزیر تعاون را دیدم و افتخار کردم که شما به عنوان وزیر این نهاد مهم انتخاب شدید.

وی گفت:همه ما انتظار ویژه از شما و سایر وزیران داریم و انتظار مردم این خطه از استان کهگیلویه و بویر احمد از شما رفع مطالبات به حقشان است.

ستوده نیا بیان کرد:روزی که  دشمن به جان ما حمله کرد ما دفاع کردیم و کم نگذاشتیم و امروز هم به نان ما حمله کرده کرده است و مطمعناً مردم در رکاب انقلاب باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد:انتظار مردم این شهرستان از شما به عنوان وزیر تعاون تعریف ابر پروژه برای این شهرستان می باشد.

دادستان شهرستان دنا نیز اشاره به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه کرد و گفت:استمهال تسهیلات مناطق زلزله زده بنا بر این قانون حق مردم زلزله زده است که تاکید دستگاه دادستانی دنا امهال تسهیلات مناطق زلزله به مدت دو سال است.

ن

رییس شورای شهر سی سخت نیز اشاره به استمهال تسهیلات مناطق زلزله زده کرد و گفت:بانک ها هیچ همکاری با مردم ندارند و معوقات از حساب های ضامنین کم می شود.

(تماس وزیر تعاون با مسوولین کشوری بعد از صحبت های دادستان شهرستان دنا و رییس شورای شهر سی سخت که خواستار پیگیری امهال تسهیلات به مدت دو سال بودند)

وی گفت در حوزه های طرح های کشاورزی که دچار خسارت شدید شده اند هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

تقی زاده افزود:وام های معیشتی که حق مردم زلزله زده است پرداخت نمی شود و اکنون با سپری شدن 8 ماه از زلزله سی سخت بیشتر مردم گرفتار آزاد سازی تسهیلات خود هستند.

وی گفت:کارگران شهرداری سی سخت بیش از یک سال است که حقوق نگرفته اند و دستگاه های دولتی مطالبات خود را به شهرداری پرداخت نمی کنند.

زابلی به عنوان نماینده تعاونی داران شهرستان دنا به مشکلات متعدد تعاونی های شهرستان اشاره کرد و گفت:در کلیه مواردی که دولت به بخش غیر تعاونی مشوق هایی را اعلام می کند این مشوق ها باید برای تعاونی ها 20 درصد بیشتر باشد.

وی گفت:افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات بانکی برای تعاونی ها و پرداخت یارانه تسهیلات بانکی از سوی دولت و بانک ها و تخفیف حق بیمه سهم کارفرما باید مورد توجه سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد.

نماینده شورای شهر پاتاوه از دیگر سخنرانان جلسه این بخش را شمالی ترین بخش استان کهگیلویه و بویر احمد دانست و گفت:این بخش با وجود جمعت زیادی را که در خود جای داده اما محروم است.

وی گفت:حریم جاده اصلی اصفهان  به یاسوج سبب شده تا تنها ترین پمپ بنزین این شهر راکد بماند که نیاز توجه ویژه به این مطالبه مردمی می باشد.

وی نیاز بخش پاتاوه به بیمارستان را از مهمترین مطالبه مردمی این بخش اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه 70 درصد جمعت شهرستان دنا در بخش پاتاوه متمرکز شده است و بنا به  نزدیکی آن به جاده ترانزیتی،ساخت بیمارستان از مهمترین خواسته مردم بخش می باشد.

نماینده شورای پاتاوه وجود نمایندگی ادارات شهرستان دنا در بخش پاتاوه را از دیگر مطالبات مردم این بخش دانست و گفت:پرا مردم این بخش برای انجام  کار های اداری خود  باید مسیری طولانی و پرخطر را طی کنند در صورتی که میتوان نمایندگی ادارات را در این بخش راه اندازی کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ،جلسه شورای اداری شهرستان دنا به ریاست وزیر تعاون به دلیل حضور سرزده آیت الله رییسی در شهر سی سخت ناتمام ماند.

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار