گزارش اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد از حاشیه پایانی سفر رئیس جمهور!
سید ابراهیم رییسی در آخرین برنامه سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با رسانه ها در فرودگاه یاسوج، مهمترین دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۹۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 02 October 2021

روز گذشته رئیس جمهور سفر یک روزه ای به کهگیلویه و بویراحمد داشت که برنامه بسیار فشرده ای در دستور کار قرار داشت . پس از پایان سفر ، حجت الاسلام رئیسی در نشست خبری در فرودگاه یاسوج حاضر شد و به تشریح برنامه های ای این سفر پرداخت .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع بندی سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتدا عذرخواهی از مردم داریم به دلیل اینکه نتوانستیم به دلیل کرونا در اجتماعات مردمی شرکت کنیم.

وی گفت: در خصوص مسائل استان قبل از سفر عده‌ای مشکلات را بررسی کردند استان امکانات بسیاری داشته و ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف از جمله آب دارد ۱۰ میلیارد متر مکعب آب، فضای بسیار خوب جنگلی وضعیت زمین های کشاورزی و ظرفیت گردشگری باید در استان یکسری کارها صورت می‌گرفت که متاسفانه صورت نگرفته مسئله اصلی ما پروژه‌های نیمه تمام است.

وی گفت: سدهای استان که بخش قابل توجهی از آنها بعد از ۸ تا ۱۰ سال راکد مانده تصمیم این پروژه ها در یک بازه زمانی باید در سال ۱۴۰۱ سدها آبگیری شود.

آیت الله رئیسی در خصوص تعداد طرح‌های مصوب در این سفر به ۲۱۷ طرح در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در حوزه راه و شهرسازی و صنعت و گیاهان دارویی اشاره کرد که این طرح‌ها اگر به سامان برسد مشکل اشتغال حل خواهد شد.

وی گفت: کارخانه ها در شهرک های صنعتی که ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت آن‌ها دچار مشکل شده ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال بوده و به رونق تولید کمک می‌کند.

رئیس جمهور گفت: برای صنایع پایین دستی پتروشیمی وزارت نفت برنامه دارد و اعتبار لازم را برای آن کنار گذاشته است.

وی گفت: مجموعه بازدیدی وزیران ما از طرح ها داشتند این طرح ها باید توسط مسئولان و مدیران پیگیری شده و احساس مسئولیت کنند تا پاسخگوی مردم باشیم چرا که به سامان رسیدن این طرح‌ها مشکلات زیادی را برطرف خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: در سی‌سخت زلزله خسارت زیادی وارد کرده باید سریعاً در آستانه زمستان مشکل آنها برطرف شود و باید بنیادمسکن به کار سرعت دهد.

وی گفت: گزارشاتی داریم که برخی از مدارس به صورت کپری و کانکسی است که باید به مدارس در خور شان تبدیل شود و زمان بر بودن آن توجیه ندارد نباید چنین مدارسی وجود داشته باشد.

رئیسی در ادامه گفت: در بعضی از روستاها مشکل جدی از جمله در خصوص مسکن وجود دارد که باید برطرف شود برای ازدواج جوانان مبلغ خوبی اختصاص داده شده که از این امکان برای ازدواج استفاده شود.

وی گفت: به زودی شورای عالی مسکن را تشکیل خواهیم داد و در حوزه مسکن کشور تحول ایجاد می‌کنیم مسکن را به عنوان اقتصاد پیشران فعال خواهیم کرد تا بقیه بخش‌ها از این رهگذر فعال شود.

رئیس‌جمهور گفت: با مبالغی که برای برون رفت از مشکلات استان اختصاص دادند یک فعالیت متفاوت صورت خواهد گرفت حوزه نفت و گاز و پتروشیمی حرکتی تند پیدا خواهد کرد و در معادن کار می‌شود تصمیمات خوبی گرفته شده و معاونت اجرایی ما آن را پیگیری خواهد کرد و مردم نیز از نتایج مطلع خواهند شد.

رئیسی گفت: امیدواریم با پیگیری استاندار و مدیران استان مردم هم خودشان احساس تکلیف کرده و در این دوره گام جدی برداشته شود چرا که در همه این کارها نقش مردم برجسته بوده و باید جوانان پای کار بیایند و با وجود آنها در حوزه های مختلف تحرک صورت خواهد گرفت.

مشکلی که با دختر خاله و پسرخاله بازی حل نمی شود! + فیلم

فیلم / دختر خاله و پسرخاله بازی مشکل ما را حل نمی کند!

پس از پایان نشست خبری ، حجت الاسلام رئیسی به میان خبرنگاران آمد و از زحمات آن ها در پوشش خبری این سفر تقدیر نمود که یکی از خبرنگاران صدا و سیما از رئیس جمهور خواست که نسبت به وضعیت بد معیشتی برخی خبرنگاران صدا و سیما توجه داشته باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار