تأملی در باب سخن نماینده کهگیلویه در حضور رئیس جمهور ( پتروشیمی دهدشت اندر خم یک کوچه است)
پتروشیمی دهدشت آنقدر دست به دست شده و سخن پیرامون آن گفته شده که وعده ی آقای باهنر نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامي در روز کلنگ زنی در سال 1385 مبنی بر افتتاح هزار روزه هم اکنون حتی ورد زبان و طعن خردسالان این دیار نیز شده است.
کد خبر: ۹۹۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳ 06 October 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مخاطبان تابناک طی یادداشتی نوشت : پتروشیمی دهدشت آنقدر دست به دست شده و سخن پیرامون آن گفته شده که وعده ی آقای باهنر نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامي در روز کلنگ زنی در سال 1385 مبنی بر افتتاح هزار روزه هم اکنون حتی ورد زبان و طعن خردسالان این دیار نیز شده است.
نماینده وقت(نماینده فعلی) در آن زمان آنچنان شتابزده عمل کرد که حتی زمین نیمه محصور شده برای پتروشیمی که از مرغوب ترین خاک این دیار جهت کشاورزی بود نیز خریداری نشده بود چه برسد به تغییر کاربری!!!؟
روال اداری این طرح عظیم صنعتی نظیر آماده سازی زیر ساختی (فراهم آوری آب، برق و گاز) اصلاً طی نگردیده بود.اما تا دلمان بخواهد طمطراق فراوان در این باره صورت گرفت.

پتروشیمی دهدشت به اجمال و اختصار؛

مسئله و در واقع مشکل اصلی در رابطه با پتروشیمی دهدشت خریداری زمین ، رفع معارضات و سند دار شدن آن ، اخذ لیسانس از آلمان و مهم تر حل معضل زیست محیطی پتروشیمی بود که همه اینها پس از سید محمد موحد و با تلاش های سید علی محمد بزرگواری صورت گرفت.
 تعیین تکلیف، ساماندهی و آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ صنعتی از وعده های مهندس عدل هاشمی پور بود که به جد در دستور کارش قرار گرفت.
تلاش و سماجت سردار هاشمی پور در کنار تعامل سازنده اش با دولت و ارتباط گسترده با مسئولان نفت و پتروشیمی کشور در سایه ی وجود تاثیر گذارش در کمیسیون انرژی آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت را به دنبال داشت.
 اختصاص اعتبارات و تأمین منابع مالی (ارزی و ریالی)، تعیین بانک عامل و همکاری صندوق توسعه ملی پتروشیمی دهدشت را بر مدار اجرا قرار داد که بازدیدهای شریعتمداری وزیر صمت و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در دو نوبت منجر به تسریع در اجرا، تعیین برنامه زمانبندی و  انعقاد قرارداد با پتروپارس  گردید.
بازدید های مکرر سردار هاشمی پور و آوردن سایر مسئولان مربوطه در چند نوبت نظیر رؤسای  هلدینگ خلیج فارس و حضور مداوم مدیرعامل در محل پروژه منجر به انجام مراحل مختلف خاکبرداری، نصب سوله های مختلف و متعدد، پایان ساختمان های غیر صنعتی و آغاز ساختمان های صنعتی گردید.
شاهکار اقدامات سردار هاشمی پور در رابطه بااین طرح عظیم صنعتی آوردن شرکت پتروپارس وابسته به وزارت نفت از بزرگترین سازندگان پتروشیمی کشور و انعقاد قرار داد در سال 98 بود که از قِبَل آن هم اکنون علاوه بر فعال بودن پتروشیمی دهدشت، زمینه اشتغال قریب به 600 نفر را فراهم آورده است که حداقل تا یک سال دیگر آمار بکارگیری آن به بیش ار دو برابر می رسد.
پس اهل فن به ویژه جناب آقای اوجی وزیر محترم نفت به خوبی می دانند که پتروشیمی دهدشت نه تنها اندرخم یک کوچه نیست بلکه برخی از شهرهای عشق را نیز طی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار