به هر جهت تا اینجای کار دو گروه از سیاسیون استان به دیدار استاندار رفته اند که یک گروه بیشتر به دنبال سهم خود بودند و یک گروه به دنبال ترغیب استاندار به شکستن دیوارهای انحصار . حال باید دید جریان سوم چه کسانی هستند و با چه ترکیبی ، چه نظرات و چه خواسته هایی به سراغ استاندار می روند ؟!
کد خبر: ۹۹۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 07 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته برخی نیروهای نزدیک به جریان حامی محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری میهمان استاندار کهگیلویه و بویراحمد بودند که در این نشست نکته نظرات بسیار مهمی را مطرح کردند که اگر استاندار تاکنون خود را به نمایندگان یا جریان های اصولگرای تندرو نباخته باشد ، می تواند از این نظرات به خوبی استفاده کند .
قبل از این گروه از سیاسیون استان ، دیگر سیاسیون که عمدتا اصولگرایان سنتی بودند ، هم دیداری با استاندار جدید داشتند که البته نظرات آنان کمی متفاوت تر از نیروهای گروه دوم بود .
و اما گروه سوم که احتمالا در سریعترین زمان ممکن خود را جمع و جور خواهند کرد و به دیدار استاندار خواهند رفت تا از قافله عقب نمانند ، جریان موسوم به ندای وحدت یعنی حامیان مهدی روشنفکر خواهند بود و البته باید منتظر ماند و دید که آن ها از استاندار جدید چه خواهند خواست یا اینکه چه توصیه و نظراتی ارائه می دهند!
تفاوت های فاحشی بین دو گروه سیاسی دیدار کننده با استاندار کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت از جمله در ترکیب اعضا و همچنین نوع درخواست ها که می تواند تجربه ای برای گروه سوم هم باشد !گروه سوم چه کسانی هستند و چه خواهند خواست؟

جریان اول و دغدغه سهم مدیریتی !
جریان اول دیدار کننده با استاندار عمدتا اصولگرایان سنتی و تندرو بودند که معمولا در سوگیری های سیاسی یا اظهار نظرها همواره منافع جناحی را مد نظر دارند و در انتقاد کردن همواره ، رقیبی سیاسی که اصلاح طلبان است را پیش روی خود می بینند و در اظهار نظر های خود یکی از مهمترین شاخص ها ، شکست و تخطئه این حریف سیاسی است لذا همیشه تلاش دارند به هر نحو ممکن این گروه سیاسی را از صحنه بیرون کنند و هیچ حق یا سهمی برای آن ها حتی میانه رو و شایستگانشان هم قائل نیستند .
از جمله نمود های چنین تفکری در روزهای اخیر اظهارات آن ها در دیدار با استاندار بود که اولا خواستار حفظ جایگاه رهبر سیاسی استانی خود بودند و ثانیا تلاش های زیادی برای گوشزد کردن موضوع مدیریت ها و توجه دادن استاندار به سهم آن ها کردند.
به عنوان نمونه یکی از افراد این جریان در حضور استاندار گفت : این مجموعه انتظار دارد پس از ۸ سال نیروهای انقلابی در استان گماشته شوند نیروهایی که در هشت سال اخیر ضربه های بسیاری دیدند.
یا اینکه یکی دیگر از این جریان گفت: دکتر هدایت خواه جلودار و پرچمدار نیروهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و نباید به جایگاه او خدشه ای وارد شود کسانی در این استان به دنبال محو اندیشه هدایتخواه هستند.
دیگری هم گفت : حاکمیت دولت قبلی در کشور به پایان رسید ولی همچنان حاکمیت مدیران میانی آنها پابرجا بوده که اولین دغدغه فکری همه و آن کسانی که در این ۸ سال زجر کشیده‌اند پایان دادن به چنین مدیریت‌هایی است.
البته نکات دیگری هم از طرف این طیف مطرح شد اما نهایت خواسته آنان به نظر می رسد عمده درخواست ها حول مسائل مدیریتی بود که احتمالا بر این عقیده هستند ، نیروهای جریانی انان بر مسند مدیریت می توانند مشکلات اقتصادی ، معیشتی و فرهنگی استان را حل کنند .
گروه سوم چه کسانی هستند و چه خواهند خواست؟

جریان دوم و دغدغه حفظ نظام با اولویت رفع مشکلات !
اما جریان دوم دیدار کننده با استاندار هر چند در طیف اصولگرایی تعریف می شوند اما عمده این افراد از جنجال ها و منفعت طلبی های جریانی به دور هستند و هر گاه هم مسائلی مطرح می کنند بیشتر دنبال منافع نظام هستند نه مسائل شخصی یا جریانی !
در این طیف که عمدتا نیروهای انقلابی زجر کشیده واقعی پای نطام بدون چشم داشت هستند سه نفر به صورت شاخص دیدگاه های خود را مطرح کردند که عمدتا بحثی از مسائلی که نشان دهنده سهم خواهی سیاسی یا مدیریتی باشد در ان دیده نمی شود!
سید علمی محمد بزرگواری که از وی به عنوان صریح و بی پرده ترین سیاست مدار در موضعگیری یاد می شود ، مطالبی مطرح کرد از جمله لزوم توجه به وحدت ، توجه به اقتصاد و معیشت مردم ، بیکاری و البته نهایتا هم با تعریف و تمجید از روحیه جهادی استاندار سعی کرد به وی قوت قلب و قول همکاری برای موفقیت در رفع مشکلات بدهد.
نفر دوم این جریان هم محمد رحیم دهراب پور بود که وی هم ضمن قول همکاری به استاندار به واکاوی مشکلات استان پرداخت همچنین دفاعی هم از نیروهای جوان استان داشت و معتقد بود که نیروهای بسیار کارآمدی در استان وجود دارد و حق آن ها است که مورد توجه قرار گیرند .
و اما نفر سوم این گروه از دیدار کنندگان با استاندار حاج اصغر حبیبی از فرماندهان نام آشنای دفاع مقدس و تحلیگران سیاسی برجسته استان بود که وی هم بیشتر به واکاوی و تشریح وضعیت استان برای استاندار پرداخت و سعی داشت داشته ها و نظرات خود را برای وی تبیین کند .
حبیبی خطاب به استاندار گفت که اولین کار برای مدیریت صحیح، رفتن به سراغ فقر، فساد، بیکاری و تبعیض است . وی همچنین متذکر شد : ظلم را می‌شود تحمل کرد ولی تبعیض را نه، برخی مدیران کل در این استان تبعیض قائل می شوند. در حالی که نیروهای تحصیلکرده ما در حال فروش خیار و گوجه در بازار هستند ، ولی دیپلمه های آقازاده دارند مدیریت می‌کنند.
البته حبیبی نکته بسیار مهم دیگری را هم مطرح کرد حبیبی خطاب به احمدزاده استاندار استان، اضافه کرد: از امثال من و آقایان بزرگواری و دهرابپور گذشته است ، امیدواریم برای جوانان کاری کنید زیرا فرصتی نیست که دنبال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی بگردید، حصارها را بشکنید و تعارفات را کنار بگذارید، برای جوانان کاری کنید.
نکته بسیار مهم در دو سخن متفاوت از این دو طیف در حضور استاندار بود ! یک گروه اول که یکی از اعضا مطرح کرد " دکتر هدایت خواه جلودار و پرچمدار نیروهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و نباید به جایگاه او خدشه ای وارد شود کسانی در این استان به دنبال محو اندیشه هدایتخواه هستند." و گروه دوم که همه خواسته های سیاسی خود را اینگونه مطرح کرد" : از امثال من و آقایان بزرگواری و دهرابپور گذشته است ، امیدواریم برای جوانان کاری کنید زیرا فرصتی نیست که دنبال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی بگردید، حصارها را بشکنید و تعارفات را کنار بگذارید، برای جوانان کاری کنید."
به هر جهت تا اینجای کار دو گروه از سیاسیون استان به دیدار استاندار رفته اند که یک گروه بیشتر به دنبال سهم خود بودند و یک گروه به دنبال ترغیب استاندار به شکستن دیوارهای انحصار .
حال باید دید جریان سوم که احتمالا جریان ندای وحدت خواهند بود با چه ترکیبی ، چه نظرات و چه خواسته هایی به سراغ استاندار می روند ؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار