در نشست استانی ستاد استانی کرونا مطرح شد
نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در حالی برگزار شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همان ابتدا خطاب به مدیران دو تذکر داشت.
کد خبر: ۹۹۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 09 October 2021

نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در حالی برگزار شد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همان ابتدا خطاب به مدیران دو تذکر داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد علی احمدزاده در تذکر اول به برخی مدیران نسبت به بیان برخی روایات بدون سند ، افزود : برخی روایات سندیت ندارد و اول این تذکر را به خود و بعد به دیگران می دهم که سعی شود در این خصوص دقت شود و روایاتی که از قطعیت سندیت آن اطمینان نیست ، مطرح نشوند.
احمدزاده در تذکر دوم خطاب به دانشگاه علوم پزشکی گفت : برای تغییر ساعت برگزاری ستاد کرونا برنامه ریزی شود چون ستاد استانی دقیقا با نشست ملی با حضور رئیس جمهور است و ستاد استانی باید به رئیس جمهور پاسخگو باشد که این نیازمند جمعبندی و برنامه ریزی است.
استاندار البته تذکری جدی به برخی اعضای ستاد داشت و گفت : مدیران کل اعضای ستاد خود باید به صورت جدی و پیگیر در نشست ها حاضر شوند نه نماینده آن ها.
وی با اشاره به آخرین گزارشات و وضعیت کرونا در استان ، افزود : در برخی شهرستان ها وضعیت شکننده است و لازم است مدیران با جدیت پای کار باشند .
احمدزاده ادامه داد : هم اکنون در کل شهرستان ها شرایط تجمعات همانند گذشته ممنوعیت است و کسی حق صدور اطلاعیه برای تجمعات عروسی و عزا را ندارد .
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : رئیس جمهور در ستاد ملی به نکته ای اشاره کرد که برخی بر این تفکرند که نیازی به واکسیناسیون ندارند اما تکلیف این است که واکسن تزریق شود و خلاف آن معنی ندارد.
احمدزاده افزود : برخی صحبت ها می شود در مقابل تزریق واکسن که این اصلا جای اختلاف نیست و برنامه روشن است،همه باید واکسینه شوند.
استاندار گفت : هم اکنون گفته می شود در برخی گروه ها دز سوم واکسن برای تقویت ایمنی زایی باید تزریق شود . البته جباری مشخص نشده است اما باید تشویق و تبیین شود و از همه تریبون داران به خصوص روحانیون و دفتر نماینده ولی فقیه می خواهیم به صورت گفتمانی تزریق واکسن را به مردم گوشزد کنند و جو استان را به سمت واقعیات موجود کرونا که همچنان ابتلا و فوتی داریم، ببرند. به مردم گوشزد کنند کن هم اکنون هم ابتلا داریم و هم در آی سی یو بستری داریم! احمد زاده ادامه داد : هم اکنون ۹۳ نفر بستری قطعی و بیش از دویست نفر مشکوک و بیش از ۲۰ نفر هم در آی سی یو شرایط وخیمی دارند، پس کرونا تمام نشده است و باید همچنان رعایت دستورالعمل ها را داشته باشیم.
وی گفت : رئیس جمهور در نشست ستاد ملی توضیح داد که در خصوص محرومیت از خدمات اجتماعی برای افراد واکسینه نشده ، نیازمند یک بررسی هستیم اما تاکید بر انجام واکسیناسیون است.
احمدزاده افزود : می بینیم که در برخی استان ها از دارو یا روش هایی جدید برای درمان کرونا سخن گفته می شود و رسانه‌ها هم به آن می پردازند اما وظیفه دانشگاه این است که نه کاملا موضوع را رد کنند و نه اینکه کاملا و بدون تحقیق بپذیرند بلکه باید این روش ها را بررسی کرد.
دورکاری تمام شد
استاندار در بخش دیگری از سخنانش گفت : رئیس جمهور در ستاد ملی تاکید داشت که باید به سمت بازگشایی حرکت کنیم اما با برنامه ریزی دقیق و رعایت کامل پروتکل ها.
احمدزاده افزود : فعلا و تا نبود شرایط قرمز کرونایی ، همه کارمندان دولتی رسما در محل کار خود حاضر باشند و الان چیزی به نام دور کاری نداریم.
وضعیت خطرناک ۴ شهرستان
استاندار در ادامه به آخرین وضعیت شهرهای استان اشاره کرد و گفت : وضعیت رنگ بندی دو شهرستان کهگیلویه و گچساران همچنان نارنجی است که امیدواریم به سمت زرد حرکت کنند.
وی ادامه داد : چهار شهرستان کهگیلویه ، بویراحمد ، چرام و لنده روند کاهشی متوقف شده است و این بسیار نگران کننده است . باید با هر تست مثبت ، همه اطرافیان تست شوند و ضمن رعایت پروتکل ها ، بیماریابی شدت بیشتری پیدا کند.
استاندار ادامه داد : متاسفانه شاهد هستیم که در برخی اماکن برگزاری نماز جمعه رعایت پروتکل ها پایین است و این یعنی تهدید دیگران توسط افرادی که رعایت نمی کنند.
احمدزاده افزود : بسیار لازم و ضروری است که ورودی اماکن برگزاری نماز به دقت کنترل شود و اجازه ورود به افرادی که ماسک نمی زنند و رعایت پروتکل ها را نمی کنند داده نشود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار