ممنوعیت صدور بیمه نامه برای برخی آسانسور‌ها

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: صدور بیمه‌نامه برای آسانسور‌های بدون تاییدیه ایمنی استاندارد غیرقانونی و ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶ 10 June 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مسلم حسینیان گفت: به علت مخاطرات ناشی از استفاده از آسانسور‌های غیراستاندارد و به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار و حفظ جان و سلامت مردم، صدور هرگونه بیمه نامه برای آسانسور‌ها در کشور به ارائه تاییدیه معتبر ایمنی آسانسور نیاز است.
حسینیان افزود: براساس قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران (استاندارد آسانسور‌های کششی برقی به شماره ۱ – ۶۳۰۳) دریافت تأییدیه ایمنی استاندارد برای آسانسور در بازه‌های زمانی حداقل یک ساله اجباری است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آسانسور وسیله‌ای مکانیکی – الکتریکی است، باید به طور مستمر توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ذی صلاح سرویس شود.
مدیرکل اداره استاندارد استان از مدیران و مالکان آسانسور‌های اماکن عمومی و دولتی خواست ضمن بررسی شرایط آسانسور‌های مورد استفاده، از معتبر بودن تأییدیه ایمنی آسانسور اطمینان یابند.
حسینیان افزود: در صورت منقضی شدن اعتبار و یا نداشتن تأییدیه، ضمن جلوگیری از استفاده آسانسور غیر استاندارد، پیگیری لازم برای صدور تأییدیه ایمنی آسانسور از طریق یکی از شرکت‌های فروش و نگهداری معتبر آسانسور در دستور کار قرار گیرد تا با دریافت تأییدیه ایمنی از بروز حادثه، جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار