
به گزارش خبرنگار تابناک از استان کهگیلویه و بویراحمد، «یداله رحمانی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ارتباط مستقیم با مردم از طریق سامانه سامد، پاسخگوی ۱۵ نفر از مردمی بود که مشکلات و درخواستهای خود را از طریق تلفن ۱۱۱ با وی مطرح کردند.
رحمانی در تشریح جزئیات مسائل مطرحشده توسط شهروندان گفت: از جمله موارد مطرحشده، میتوان به درخواستهای متعددی در حوزه تسهیلات بانکی اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: تعدادی از متقاضیان درخواست تسهیلات بانکی داشتند که بلافاصله هماهنگیهای لازم با بانکهای عامل انجام شد و تأکید کردیم تا با توجه به ظرفیت بانک و نیاز متقاضیان، تسهیلات لازم پرداخت شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعدادی از درخواستها مربوط به بخش کشاورزی بود. متقاضیانی برای راهاندازی گلخانه و اخذ مجوزهای لازم مشکل داشتند که با شرکت آب منطقهای استان هماهنگی شد تا با اولویتدادن به کشت گلخانهای، مشکلات آنها حل شود.
وی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، افزود: برخی از شهروندان نیز مشکلاتی در زمینه ثبتنام دانشآموزان داشتند که این موضوع نیز با پیگیری از آموزش و پرورش استان در حال حلشدن است.
رحمانی به طرح مسائل عمران شهری و روستایی توسط شهروندان پرداخت و تاکید کرد: یکی از موارد مطرحشده، موضوع راهاندازی و بهرهبرداری از ایستگاه پمپاژ در منطقه مختار است، خوشبختانه با پیگیریهای قبلی، شرکت تعاونی مربوطه تشکیل شده و دستور لازم برای انتقال مدیریت و نگهداری این ایستگاه به همین شرکت صادر شد تا مردم بتوانند امور خود را به صورت خودگردان مدیریت کنند.
وی از پیگیری درخواستها در حوزههای مختلف توسعهای خبر داد و افزود: این درخواستها شامل توسعه شبکه توزیع برق، مخابرات، پروژههای عمرانی شهری و روستایی بود که خوشبختانه قبلاً در دستور کار دستگاههای اجرایی قرار گرفته و تنها نیاز به پیگیری از طریق مراجع ذیربط دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به درخواست احداث زیرگذر در روستای سریشه شهرستان گچساران اشاره و یادآور شد: مطالعات و نقشههای مربوط به این پروژه آماده شده و در مرحله ویرایش نهایی است، به اداره کل راه و شهرسازی استان تأکید کردیم تا نسبت به نهاییسازی و آغاز عملیات اجرایی این پروژه اقدام فوری انجام دهند.
وی به سایر درخواستها از جمله تأمین سوخت برای واحدهای صنعتی و نوسازی تجهیزات نانواییها اشاره کرد و افزود: برای این موارد نیز هماهنگیهای لازم با سیستم بانکی و دستگاههای مربوطه انجام شده و امیدواریم با پیگریهای مستمر، رضایتمندی کامل هموطنان جلب شود.
رحمانی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران خاطرنشان کرد: مدیران باید گوششنوای دردلهای مردم باشند و در کوتاهترین زمان ممکن، مشکلات مراجعان را پیگیری و حل وفصل کنند.
وی تصریح کرد: اگر مدیران به وظایف خود به خوبی عمل کنند، تنها تعداد معدودی از موارد به سطوح بالاتر و استانداری ارجاع خواهد شد و این هدف اصلی ماست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همراهی مستمر اصحاب رسانه، اظهار کرد: همراهی رسانهها در بازدید از پروژهها، سفرهای شهرستانی، جلسات «سامد» و ملاقاتهای حضوری، در سختترین شرایط، کمک بزرگی برای انعکاس صدای مردم و اطلاعرسانی اقدامات دولت بوده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک در خصوص میزان اثرگذاری این جلسات، تاکید کرد: این نشستها قطعاً اثرات مثبت خود را دارد. قدردانی و محبتی که مردم حتی پس از شنیده شدن حرفهایشان ابراز میکنند، نشان از بزرگواری آنان دارد.
رحمانی در پایان گفت: مردم ما بسیار بزرگوار هستند، حتی اگر مشکلشان فوراً حل نشود، با صبر و احترام برخورد میکنند. وظیفه ما این است که به این مردم عزیز احترام بگذاریم، پای صحبتهایشان بنشینیم و مشکلاتشان را با تمام توان پیگیری کنیم. اگر هر مدیر در سطح خود این اصل را رعایت کند، اثرگذاری کارها بسیار بیشتر خواهد بود.
انتهای پیام/