جایی در آخر دنیا (بخش اول)
یکی از اهالی روستا در خصوص نا امیدی از وعده مسئولان ، می گوید که هم نمایندگان ادوار مجلس و هم برخی مسئولان از جمله استاندار و مدیران کل از این منطقه بازدید داشته اند و قول احداث یک پل فلزی بر رودخانه را داده اند اما تاکنون هیچکدام اقدامی انجام نداده اند .
کد خبر: ۱۰۰۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵ 15 November 2021

آنچه که در ادامه این خبر در فیلم می بینید گوشه ای از وضعیت زندگی در یکی از محروم ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد جایی بین سه شهرستان بویراحمد ، کهگیلویه و چرام است .
مردم روستای اندرون از منطقه بید انجیر شهرستان چرام باید با عبور از یک کابین غیر ایمن (جره) ابتدا از رودخانه خروشان مارون بگذرند تا از طریق روستای آبریز خود را به جاده دهدشت پاتاوه برسانند و از آنجا به شهرهای دهدشت یا یاسوج و چرام مراجعه و کارهای اداری خود و یا خرید مایحتاج را انجام دهند.
یکی از اهالی روستا در خصوص نا امیدی از وعده مسئولان به تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، می گوید که هم نمایندگان ادوار مجلس و هم برخی استانداران بازدید از این منطقه داشته اند و قول احداث یک پل فلزی بر رودخانه را داده اند اما تاکنون هیچکدام اقدامی انجام نداده اند .
وی می گوید که بر اثر خطرات حتمی و همیشگی عبور از این کابین غیر ایمن تاکنون انگشت تعداد زیادی از اهالی قطع شده است و تعداد زیادی را هم آب های خروشان مارون همراه خود برده و حتی جسد آن ها هم پیدا نشده است !
این فرد ساکن روستای اندرون ادامه می دهد که زمانی روستاهای زیادی در منطقه بید انجیر به همراه خانوارهای زیاد سکنی داشته اند که به دلیل مشکلات متعدد کم کم منطقه را رها کرده و بسیاری از روستاها هم کاملا متروکه شده که بیشتر این خانواده ها اکنون در حاشیه شهرها خصوصا شهر یاسوج و با مشکلات خاص دیگری که با آن دست به گریبانند ، زنئگی می کنند !
یکی دیگر از اهالی با انتقاد شدید از مسئولان یک سوال جدی دارد و می گوید " مگر ما ایرانی و مسلمان نیستیم که کسی به فریادمان نمی رسد ؟
وی می گوید : برای عبور از طریق شهرستان چرام ابتدا باید مسافتی 20 کیلومتری تا جاده آسفالته را طی کنیم که با حساب مسیر اصلی جاده چرام به یاسوج حدود 5 ساعت و نیم طی مسیر کنیم تا به یاسوج برسیم ! این در حالی است که از راهعبور از رودخانه حداکثر 1 ساعت و نیم از طریق جاده پاتاوه – دهدشت به مرکز استان می رسیم !
وی ضمن تایید نظر دیگر اهالی روستا نسبت به نا امیدی از پیگیری نماینده مجلس و دولت خواستار توجه ستاد اجرایی فرمان امام به این موضوع شده است !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار