اگرچه بیان این موارد ملال آور است و شاید باعث شود تا اصالت و فرهنگ اصیل، غنی و دارای قدمت قوم لر دستمایه طنز و تمسخر قرار گیرد اما وظیفه و رسالت را در بیان آن می بینیم تا شاید ابراهیم زمانی پیدا گردد.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷ 10 January 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دیر زمانی است که واژگانی بسیار اشتباه ، خسران بار ، یأس آفرین و دامنه دار بر کهگیلویه و بویراحمد ، سایه شوم افکنده اند و درّنده وار پیش می روند.
واژگان منحوسی که دارند رنگ عرف و شاید قانون نانوشته به خود می گیرند. واژگان مخربی که مسئولان اجرایی اجازه کاربرد کلامی آن را به خود نمی دهند اما در عمل به آن پایبند هستند و در راستای تحکیم و تبیین آن گام بر می دارند. در کهگیلویه از ثلاث و بویراحمد می شنویم و در بویراحمد از سردسیری و گرمسیری!!!
آیا دامن زدن به این سنت غلط رایج و جاهلیت مدرن ، بی فرهنگی و حماقت نیست؟
این پایان کار نیست و تقسیم بندی دیگری در واگذاری مناصب و مدیریت ها در استان ما شکل گرفته (فلان اداره مربوط و متعلق به فلان نماینده مجلس است، یعنی مدیر کل را باید او تعیین و معرفی نماید) که جای بسی تأسف و تدبر دارد.
اگرچه بیان این موارد ملال آور است و شاید باعث شود تا اصالت و فرهنگ اصیل، غنی و دارای قدمت قوم لر دستمایه طنز و تمسخر قرار گیرد اما وظیفه و رسالت را در بیان آن می بینیم تا شاید ابراهیم زمانی پیدا گردد.
بی شک، شکستن این رسوم غلط، مستحکم و ریشه دوانده که در حکم فرقه های ضاله هستند ابراهیم را ندا می زنند تا شاید بت شکن گردد.
بارها از زبان رئیس دولت فعلی الزام به رعایت واژگانی چون، جهادی، انقلابی، شایسته سالاری و خدمت رسانی در گزینش مدیران را شنیده ایم و همچنین  صراحت کلام رهبر معظم انقلاب بر نهی نمایندگان مجلس در امورات اجرایی را.
که متاسفانه قنداق وار در طاقچه گذاشته شده اند.!!!
کسی نیست هم از رئیس جمهور محترم و هم از رهبر معظم انقلاب سوال کند پیرایه ی سخنان به کجا کشید؟ و بدانید حتما خیلی حرمت دارید که سخن تان که باید در حکم منشور و راهبرد باشد در طاقچه گذاشته شده و فی الواقع در عمل، بدین صورت است که این سخنان به جای اینکه در مانیتور اجرا در نوار ابزار قرار داشته باشند اما نیستند!
در یک کلام، آن سخنان راهبردی که می بايست عنوان منویات به خود بگیرند، نصب العین قرار نگرفته اند.!!!
دامنه، گستره و بازخورد این تفکرات اشتباه در ادارات متفاوت است اما به لحاظ  حساسیت و درجه ی اهمیت، در دو اداره هرگز نباید به اجرا و منصه ی ظهور برسند.
1- اداره کل آموزش و پرورش
2- دانشگاه علوم پزشکی
چراکه این دو نهاد و سازمان در یک کلام با پرورش روح و جسم مردم ارتباط مستقیم دارند که هرگونه اشتباه مساوی با مرگ است و انتظار اکید می‌رود در جهت اعتلا و پویایی جسم و روح مردم از شمول و دایره ی تقسیمات موجود خارج شوند.
بنابراین انتخاب مدیرکل برای این دو اداره، محکی محکم و میدان آزمونی بزرگ برای دکتر احمد زاده استاندار محترم استان به شمار می روند تا ببینیم که چگونه بیرون می آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار