رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: منشاء آلودگی نفتی رودخانه حفاظت شده کرج توسط کارشناسان این اداره شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 03 July 2022

به گزارش «تابناک البرز» رضا قاسم پور گفت: طی گزارشی از سوی جوامع محلی مبنی بر نشت گازوئیل در رودخانه حفاظت شده کرج، ماموران اجرایی منطقه به محل ایجاد آلودگی اعزام شدند.

وی اظهار داشت: پس از بررسی موضوع، آلودگی حاصله ناشی از نشت گازوئیل یک ویلای شخصی در جوار رودخانه کرج اعلام شد و با همکاری عوامل اداره امور آب منطقه ای نسبت به رفع آلودگی اقدام شد. 
رییس اداره حفاظت محیط زیست کرج از ساکنان و اهالی همجوار  رودخانه کرج در محور کرج -  چالوس خواست با توجه به این که آب رودخانه کرج منبع اصلی تامین آب شرب است نسبت به تعمیر سیستم گرمایشی و موتور خانه ها اقدام کنند تا دوباره  شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

وی یادآور شد: علیرغم هشدارهای محیط زیست، هر ساله شاهد نشت مواد نفتی از سوی مخازن سوخت ویلاهای مستقر در حاشیه رودخانه هستیم که متاسفانه در اثر عدم نظارت صاحبان ویلاها و سهل انگاری سرایدار ویلاها صورت می‌گیرد.

رودخانه کرج در حد فاصل بیلقان تا دیزین واقع شده، ۷۵ کیلومتر طول دارد، از کوه کلون بستک در ارتفاعات خرسنگ سرچشمه می‌گیرد و در تمام طول مسیر خود از شیب تند دره‌ها و صخره‌ها عبور می‌کند و در نهایت به دریاچه نمک واقع در نزدیکی شهر قم می‌ریزد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار