مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ؛
عیسی شهامت گفت: مناسب سازی معابر و ساختمان‌ها برای تردد معلولان از وظایف مهم شهرداری هست .
کد خبر: ۱۰۹۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ 02 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دفتر فنی استانداری در جلسه مناسب سازی فضای شهری استان افزود: شهرداری یاسوج تاکنون اقدامی در زمینه مناسب سازی شهری انجام نداده است. 

 

شهامت با اشاره به اینکه همه مدیران ملزم به رعایت استاندار‌های لازم در بخش‌های مختلف برای معلولان هستند، ادامه داد: در سال آینده اعتبارات لازم در این بخش در دستور کار قرار می گیرد و به فرمانداران نیز ابلاغ می‌شود.

 

وی با ابراز گلایه از حضور نیافتن برخی مدیران بانک‌ها و شهرداری در این جلسه، گفت: تذکر کتبی به سازمان‌هایی که در جلسه حاضر نشدند ارسال می‌شود و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

 

مدیرکل بهزیستی استان هم با اشاره به اینکه ۱۲ هزار معلول در سطح استان وجود دارد که از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، گفت: باهدف حمایت ازجامعه معلولان و همچنین جانبازان که بخش عظیمی از جامعه استان ما را تشکیل می‌دهند باید در حوزه شهری همه سازمان‌ها ونهاد‌ها مناسب سازی را در فضای شهری وساختمان‌ها انجام دهند.

 

آریا افزود: رغم برگزاری جلسات و مصوبات متعدد تاکنون اقدام خاصی انجام نشده است که این خود ترک فعل هست و سازمان‌های که اقدامی اجرایی دراین زمینه انجام ندادند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

آریا ادامه داد: از۶۵ سازمان دعوت شده به این جلسه فقط ۲۰ سازمان حضور یافتند که خود نشان از بی توجهی برخی مدیران این ادارات هست.

 

دسترسی سریع معلولان به معابر و تسهیل در رفت و آمد، مناسب سازی فشای شهری در طرح تفصیلی از مصوبات این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار