آب مناطق مختلف شهر دوگنبدان تا پایان امشب (یکشنبه 14 اسفند 1401) به حالت معمول بر می گردد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۳ 06 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امید صالحی که خود در روز‌های اخیر شخصاً هدایت تیم‌های عملیاتی آبفا در گچساران را عهده دار بود گفت: در روز‌های اخیر با سوختگی الکتروپمپ‌های ایستگاه پمپاژ خیرآباد، آب برخی مناطق شهر دوگنبدان شامل؛ سه راهی، کوی کارکنان دولت، رزمندگان، ۱۰۸ دستگاه سپاه، آبگرمو، محله لبنان، ۳۰ دستگاه بنیاد شهید و بخشی از مرکز شهر دچار تنش آبی، ٱفت فشار و بعضا قطعی شد که صمیمانه از مردم نجیب و شریف این مناطق به واسطه مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کنم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان بیان کرد: از همان ابتدای مشکلات شخصاً به شهرستان رفته تا به صورت مستقیم هدایت تیم‌های عملیاتی آبفا گچساران و کهگیلویه را برای مدیریت بحران پیش آمده عهده دار شوم.

صالحی گفت: مشکل ما سوختگی دو دستگاه الکتروپمپ به صورت همزمان بود و چالشی که بیشتر آبفا را تحت فشار گذاشت این بود که شرکت سازنده این الکترو پمپ‌ها که استانداردشان مورد تایید شرکت مهندسی آبفا کشور است، موجودی در انبار نداشته و با توجه به انحصاری بودن تولید الکتروپمپ‌های مورد نظر توسط "شرکت جمکو " در کشور، باید به دنبال سفارش آبفا تولید می‌شد که همین امر موجب زمان بر شدن بسیار زیاد پروسه تأمین الکتروپمپ می‌گردید.

وی افزود: در ادامه یکی از الکتروپمپ‌ها که آسان‌تر قابل تعمیر بود سریعاً به اهواز فرستادیم. در همین حال برای مدیریت این شرایط ضمن فعال کردن آبرسانی سیار در مناطق مختلف شهر، دو حلقه چاه نیز با کمک همکارانمان وارد مدار بهره برداری شد، برای برخی مناطق نیز مخازن ذخیره آب را به صورت مستمر با تانکر آبگیری کردیم.

وی گفت: در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته امروز ایستگاه پمپاژ آب خیرآباد وارد مدار بهره برداری و فعالیت شد و آب شبکه‌های توزیع مناطق مختلف شهر دوگنبدان در ساعات پایانی شب پایدار و به روال عادی خود باز گشت. 

صالحی بیان کرد: در شرکت آب و فاضلاب به طور متوسط در هر هفته ۲ دستگاه الکتروپمپ در استان از مدار خارج می‌شود که امسال برنامه ریزی‌های لازم برای سرویس کردن این الکتروپمپ‌ها و خرید الکتروپمپ جایگزین انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان از برنامه خود برای شناسایی گلوگاه‌ها و مخاطرات در مسیر آبرسانی به ساکنین شهر‌ها و روستا‌های استان گفت و افزود: اگرچه بسیاری از پیش بینی‌ها باید در گذشته برای مناطق دارای بحران آبی و البته مناطق گرمسیری می‌شد، اما به هر ترتیب امروز اینجانب میراث دار این مشکلات هستم، ولی این باعث نمی‌شود در تلاش و جدیت ما برای بهبود شرایط آبی مردم استان خللی وارد شود.

امید صالحی بیان کرد: پیش بینی‌های قابل توجهی برای تعمیر و سرویس ایستگاه‌های پمپاژ و الکتروپمپ‌ها در استان شده، همه پمپ‌های رها شده در چند سال اخیر که با برخی بی‌تدبیری‌ها بلا استفاده مانده بود را شناسایی و برای ارسال به کارخانه سازنده در مشهد آماده کردیم تا دیگر شاهد این دست اتفاقات نباشیم، از آنطرف با توجه به محدودیت‌های اعتبارات جاری انتظار داریم استاندار محترم و سازمان برنامه و بودجه استان برای خرید و تامین نیاز‌های اساسی تجهیزات آبفا جهت آبرسانی پایدار به ساکنین سراسر استان کمک و همراهی ویژه و بیش از پیش داشته باشند تا شرمنده مردم فهیم و صبور استان کهگیلویه و بویراحمد نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار