رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها گفت: زائران حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها می‌توانند نذورات خود را ازطریق کارت های بانکی با توجه به نیت خود واریز نمایند.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 25 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اله کس نجیبی فرد افزود : بسیاری از مردم مؤمن، زائران و مجاوران بقاع متبرکه متقاضی ایجاد راهکاری جهت واریز نذورات خود به حساب بقاع متبرکه بودند و با طی رایزنی که از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه با بانک ملی صورت گرفت و منجر به ایجاد شماره کارت‌های بقاع متبرکه در سطح کشور شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: گاهی مشاهده می‌شود برخی از زائران و مجاورین در هنگام اهدای نذورات خود به بقاع متبرکه تأکید دارند که نذورات شان در زمینه‌ای خاص هزینه شود به همین منظور برای هر امامزاده چهار شماره کارت اعلام شده است.

نجیبی فرد ادامه داد: شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با برنامه‌های عمرانی، شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با برنامه‌های فرهنگی، شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با هزینه‌های جاری بقعه شامل حقوق خدام، هزینه‌های مصرفی و انرژی و ... و یک شماره کارت هم مخصوص نذورات ضریح در نظر گرفته شده که نذورات مطلق است و در تمامی زمینه‌های سه‌گانه فوق قابل‌مصرف است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۶۳۳ جهت فعالیت‌های عمرانی در حرم مطهر، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۵۲۶ جهت فعالیت‌های فرهنگی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۷۴۰ جهت برنامه‌های مدیریتی حرم مطهر و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۳۰۳۴۱۹ به نام ضریح مطهر بقعه متبرکه امام زاده بی بی حکیمه (س) هستند.

شایان ذکر است،  امام زاده بی بی حکیمه (س)، دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم (ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (ع) است. این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشور‌های عربی و ساحل نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان هستند. در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این معصوم زاده می‌جویند.

این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی به عنوان دو برنامه شاخص سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علی‌ها خواهر امام رضا علیه السلام در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ای کاش پولها در راه امامزاده ها هزینه بشن ولی خدا میدونه کجا میرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار