استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر مشارکت مردم برای مقابله با بحران‌ها با توجه به گرم شدن هوا و احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 28 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران به گرم شدن هوا و خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان اشاره و اظهار کرد: در روستا‌هایی که نزدیک به مکان‌های بحرانی آتش سوزی هستند از ظرفیت مردم استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه‌ها برای مقابله با بحران آتش‌سوزی پیش‌بینی لازم را انجام داده در آماده باش کامل باشند.

وی با بیان اینکه بارش‌های خوب سال جاری امکان وقوع آتش سوزی گسترده در استان را افزایش می‌دهد، گفت: با گرم شدن هوا آتش‌سوزی‌ها که عمدتا سهوی است رخ می‌دهد 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن مشکلات ناشی از وقوع بحران گفت: پیش‌بینی و پیشگیری و آموزش‌های همگانی اولین مسئله مقابله با بحران است.

به گفته دکتر احمدزاده برای پیشگیری از خسارت احتمالی باید راهکار‌های مناسبی پیش‌بینی شود.

وی عنوان کرد: منطق حکم می‌کند برای مقابله با حوادث احتمالی در بحران‌ها در آماده‌باش باشیم.

وی بر فرهنگ سازی برای بیمه محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: نهادینه شدن بیمه محصولات کشاورزی تا حد قابل توجهی بخشی از زیان‌ها و اتفاقات را جبران می‌کند.

استاندار بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ارزیابی خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی تأکید کرد.

دکتر احمدزاده تصریح کرد: در سیل مانسون بیشترین خسارت به مزارع پرورش ماهی خصوصا آن‌هایی که در بستر رودخانه‌ها احداث شده بودند وارد شد.

دکتر احمد زاده با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد نمونه کشوری در سیل تابستان بود افزود: در سیل گذشته استان با ۲۸۵ میلیمتر بارندگی تلفات و خسارتی نداشتیم و رئیس بحران کشور به موفقیت ستاد بحران استان درسیل مانسون هم اشاره کرد که مدیران پای کار آمدند

وی بر آموزش، تبلیغ و بیان مزایایی بیمه‌ها تاکید کرد و اظهارکرد: رسانه‌ها به این مهم بپردازند و جهاد کشاورزی مردم را نسبت به مزایای بیمه‌ها آگاه کنند که باغداران ما خسارات‌ها را اینگونه جبران کنند.

احمدزاده با تاکید بر اطلاع رسانی درست و به موقع در مدیریت بحران، اضافه کرد: اطلاع رسانی به موقع در پیشگیری و مدیریت صحیح وقایع نقش بسزایی ایفا می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درپایان ضمن تاکید بر آماده باش دستگاه‌های درگیر در ستاد بحران استان، از فرمانداران استان خواست با توجه به هشدار‌ها و بحران‌های احتمالی نشست‌های شهرستان‌ها را برگزار و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار