بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 16 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



فیش حقوقی اوباما و کلینتون هم افشا شد


پس از جنجال موسوم به فیش های نجومی در ایران، معادل ریالی حقوق اوباما و کلینتون توجه خیلی ها را جلب کرده است.

خبرآنلاین: پس از جنجال موسوم به فیش های نجومی در ایران، معادل ریالی حقوق اوباما و کلینتون توجه خیلی ها را جلب کرده است.

در سال 2011 میلادی ١٠ دستمزد بالای دولتی در آمریکا منتشر شد و بلافاصله سایت های متعددی چون یاهو آن را منتشر کردند. بالاترین دستمزدها در آن زمان به 10 دولتمرد نامدار تعلق داشت. نفر اول فهرست باراک اوباما 400 هزار دلار در سال دریافت می‌کرده است و نفر دهم فهرست، هیلاری کلينتون وزير خارجه وقت 186 هزار دلار دریافتی سالانه داشته است البته این دریافتی خالص نیست و کسوراتی مانند هزینه اقامت در کاخ سفید نیز از آنها کسر می شود همچنین پول غذا!

با توجه به اينكه نرخ دلار در سال ٢٠١١ در ايران معادل ١٠٠٠ تومان بود معادل ريالي حقوق پنج سال پيش رييس جمهور آمريكا حدود ٣٣ ميليون تومان در ماه بوده كه بيش از يك سوم اين حقوق هم بابت اقامت در كاخ سفيد و ساير هزينه‌ها به صورت خودکار از حقوق وي كسر مي‌شده است. دريافتي ماهانه كلينتون نيز حدود ١٦ ميليون تومان بوده است. پرداختي به رییس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا در سال ٢٠١٥ نيز در همين حدود است اگرچه به علت كاهش ارزش ريال، معادل ريالي بالاتری را نشان می‌دهد.



توصیه روحانی به رییس جدید صدا و سیما


رئیس جمهور آغاز مسئولیت علی عسگری رئیس جدید سازمان صدا و سیما و نخستین حضورش در هیات وزیران را تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که روحیه مسئولانه وی به پیشبرد برنامه‌های پیشرفت کشور کمک کند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رئیس جمهور آغاز مسئولیت علی عسگری رئیس جدید سازمان صدا و سیما و نخستین حضورش در هیات وزیران را تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که روحیه مسئولانه وی به پیشبرد برنامه‌های پیشرفت کشور کمک کند.

حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت اظهار داشت: همه ما برای حل مشکلات و تحقق اهداف پیشرفت کشور وظایفی داریم و مأموریت سازمان صدا و سیما فراهم آوردن زمینه برای حضور، مشارکت و مسئولیت‌پذیری مردم در همه امور به ویژه مسایل اقتصادی است.

روحانی گفت: در کنار اقدام برای جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی ضروری است  حداکثر تلاش برای جذب سرمایه های داخلی و مشارکت عموم مردم در توسعه و پیشرفت کشور بکار گرفته شود و لازمه این کار تقویت امید به آینده است.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت تقویت بیش از پیش اعتماد میان مردم و دولت، افزود: رفتار و عملکرد سیاسی مردم نشان می‌دهد که به دولت اعتماد دارند و جهت گیری کلی رسانه ملی باید تقویت امید و اعتماد دو جانبه باشد.

روحانی اظهارداشت: در حوزه فرهنگی هم تلاش صدا و سیما باید در جهت رفع کاستی ها و تشویق اقدامات مثبت باشد و بجای بزرگ نمایی نگرانی‌ها، تقویت هویت ملی و روحیه خودباوری در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد.

در ادامه، دولت با پرداخت تسهیلات طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی موافقت کرد.

بر اساس تصمیم هیات وزیران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال 1395 نسبت به تعیین بانکهای عامل و سهمیه آنها، در مجموع به تعداد 200 هزار واحد با سفته زنجیرهای اقدام مینماید.

سقف فردی تسهیلات برای 120 هزار واحد برابر مبلغ 180 میلیون ریال و برای 80 هزار واحد در روستاهای مرزی و جزایر، متقاضیان تخریب و نوسازی (درجاسازی) مبلغ 200 میلیون ریال میباشد.

هیات وزیران همچنین در این جلسه ، آقای عبدالناصر همتی را به عنوان رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد.

دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه دو جانبه در زمینه کمک متقابل در امور گمرکی بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری کره جنوبی و فدراسیون روسیه ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، اقدام نماید.

صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر، از دیگر مصوبات جلسه هیات وزیران بود.

لایحه تصویب مقررات بینالمللی جلوگیری از تصادم در دریا از دیگر مواردی بود که در جلسه هیات دولت از سوی اعضا مصوب شد. این لایحه جایگزین پیوست کنوانسیون مربوط به مقررات بینالمللی جلوگیری از تصادم در دریا (موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون یادشده) میشود.

دولت همچنین لایحه معاهده در زمینه معاضدت حقوقی دو جانبه در موضوعات کیفری و نیز لایحه معاهده معاضدت قضایی در موضوعات مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را به تصویب رساند.

هیات وزیران در این جلسه همچنین نسبت به تصویب لوایح دیگری از جمله موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایهگذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگاپور، موافقتنامه حمل و نقل بینالمللی مسافر و کالا از طریق جاده بین دولت‏های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، موافقتنامه همکاری در زمینه دامپزشکی و بهداشت دام بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در انجمن فرهنگستانها و مجامع علمی آسیا اقدام نمود.



حدادعادل: ما نان را به نرخ روز نخوردیم


رئیس فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان مانند برخی‌ها نان را به نرخ روز نخورد، ‌گفت: گرچه در تهران جناح رقیب پیروز شد اما در مجموع مجلس فضای اصولگرایی خود را از دست نداد.

خبرگزاری فارس: آخرین جلسه فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، عصر امروز در محل کمیسیون تلفیق و به ریاست حدادعادل تشکیل شد.

حدادعادل ضمن تشکر از همه اعضای فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم اظهار داشت: سعی کردیم مواضع ارزشی و اسلامی خود را حفظ کرده و از اصول خود عدول نکنیم.

وی افزود: با اینکه به لحاظ عددی اکثریت نبودیم اما در بسیاری از امور مجلس، فراکسیون اثرگذار بود و این به دلیل انسجام درونی ما بود که باید به حساب اخلاص دوستان گذاشت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان همچنین تصریح کرد: در رای اعتمادها و استیضاح‌ها انسجام درونی ما خود را نشان می‌داد و در بسیاری موارد نتیجه بخش نیز بود.

حدادعادل برهمین اساس اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های مهم اعضای فراکسیون اصولگرایان این بود که ریزشی وجود نداشت تا مانند بعضی نان را به نرخ روز بخورند بلکه بر سر مواضع خود ایستادند و حاضر نشدند به خاطر رای هر کاری کنند.

و در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: گرچه در تهران جناح رقیب پیروز شد اما در مجموع مجلس فضای اصولگرایی خود را از دست نداد.

حدادعادل همچنین درباره مجلس دهم گفت: به لطف خدا دوستان خوبی از فراکسیون اصولگرایان و رهروان حضور دارند و ان شالله اگر کمکی از دست ما برآید دریغ نخواهیم کرد.

وی در پایان سخنان خود از لطف اعضا نسبت به خود نیز تشکر کرد و حلالیت طلبید.

در پایان جلسه نیز زارعی نماینده تهران گزارشی از جلسات فراکسیون اصولگرایان ارائه کرد.



اعترافات مدل معروف در برابر دادستان تهران (+عکس)


الهام، داوطلب پشیمان شده مدلینگ یل حضور در جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران با قضات دادسرای جرائم رایانه‌ای به ماجرای جذب خود به این فعالیت پرداخت.

به گارش میزان، در جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران با قضات دادسرای جرائم رایانه‌ای در راستای افشای پروژه مدلینگ، داوطلب پشیمان شده مدلینگ به نام الهام حضور داشت که طی اظهاراتی به ماجرای جذب خود به این فعالیت اشاره کرد و به کسانیکه علاقه دارند که وارد این فعالیت شوند تاکید کرد که به تبعات ناشی از این فعالیت بیشتر فکر کنند چرا که ورود به این شبکه ها شاید به دست خود شخص باشد اما خارج شدن از آن اینگونه نیست.

اعترافات مدل معروف در برابر دادستان تهران (+عکس)
اعترافات مدل معروف در برابر دادستان تهران (+عکس)



از دیدار با عضو ارشد بهائیت پشیمان نیستم؛ او دوستم است / کار خطایی نکرده‌ام

فائزه هاشمی با اشاره به موضوع دیدارش با یکی از اعضای ارشد فرقه ضاله بهائیت گفته است: هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیستم و کسانی که به این دلیل حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.

وی همچنین می‌گوید: هرچند تصور چنین حملاتی را نداشت اما نگران این موج‌ها نیست و این موج‌ها در نهایت به ضرر موج سازان تمام می‌شود.

دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت‌وگو با تلویزیون یورونیوز، به آشنایی‌اش با فریبا کمال‌آبادی (عضو ارشد ضاله بهائیت در ایران) در زندان اوین اشاره می‌کند و می‌گوید: من دیدن خانم کمال‌آبادی رفتم به دلیل اینکه هم‌بندی من بود و شش ماه با هم زندگی کردیم و بعد از هشت سال برای پنج روز مرخصی آمده و این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است.

فائزه هاشمی رفسنجانی  همچنین در این مصاحبه، فریبا کمال آبادی عضو ارشد فرقه بهائیت را دوست خود عنوان کرده و با بیان اینکه "آدم دیدن دوست‌اش می‌رود و موضوع این بود و غیر از این هم نبود."

وی درباره اظهارات مخالفان این دیدار، بدون اشاره به سخنان امروز پدرش درباره اشتباه بودن انجام این دیدار، گفته است: به نظر من یک عکس‌العمل غیرمنطقی است و خودشان موضوع را بزرگ کرده‌اند یعنی اگر موضوع توسط اینها این‌قدر مطرح نمی‌شد و نسبت به آن این‌طور عکس‌العمل نشان نمی‌دادند هیچ‌کسی هم نمی‌فهمید که چنین اتفاقی افتاده است. همه بی‌اعتنا و معمولی از کنارش رد می‌شدند. عکس‌العمل‌های غیرمنطقی اینها است که موضوع را دامن می‌زند و موضوع کش پیدا می‌کند.

دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به رفتارها در قبال اعضای این فرقه ضاله، سخنان عجیبی بیان کرده و در حمایت از بهائیت می‌گوید: آب که از سر گذشت چه یک وجب چه ده وجب. فکر نمی‌کنم فرقی برای آنها [بهائیان] بکند این قضایا و شاید اصلاً بدشان هم نیاید که این‌قدر مطرح باشند. موضوع من نسبت به بهایی‌ها، موضوع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین این گونه تبعیض قائل شویم، درست نیست.


تصویر منتشره از دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با عضو ارشد بهائیت در ایران

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به روزنامه جمهوری اسلامی گفته بود: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند؛ فرقه ضاله بهائیت یک فرقه استعمارساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبرّی جسته و می‌جوییم. اما در سوی دیگر، ساعتی پس از انتشار بخشی از مصاحبه آقای هاشمی رفسنجانی، فائزه هاشمی رفسنجانی دخترش نه تنها از این فرقه ضاله تبری نجسته و عملکردش را تصحیح نکرده است، بلکه در اظهاراتی عجیب، اعضای این فرقه را "مورد ظلم" دانسته است!!

وی مجددا در تایید اقدامش در دیدار با عضو ارشد فرقه بهائیت گفته است: من کار خطایی نکرده‌ام که بخواهم مخفی بماند یا نگران باشم. پرسیدند عکس بگیریم؟ گفتم بگیرید چه اشکالی دارد؟ من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی کاری ندارم خانواده ما اصلاً این‌طوری هستند و خیلی‌ها معتقد هستند چوب‌هایی که ما می‌خوریم و هزینه‌هایی که می‌دهیم به خاطر صداقت و سادگی‌مان است که نمی‌توانیم دروغ‌گو باشیم و تظاهر کنیم. الآن هم پشیمان نیستم.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار