نگاهی به مهمترین مواضع سیاسی ائمه جمعه استان:
مهمترین موضوعات سیاسی روز که در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح شد، مسائلی از جمله بحث رابطه با آمریکا،اقدامات شایسته خبرگان رهبری،انتظار مردم از نمایندگان جدید و ...بود.
کد خبر: ۲۴۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶ 04 June 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،با توجه به اهمیت خطبه های نماز جمعه در نظام اسلامی و همچنین اعلام مواضع سیاسی اتخاذ شده از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه توسط امامان جمعه،مهمترین این مواضع سیاسی که می تواند در مسائل سیاسی استان و کشور تاثیر گذار باشد در بسته ای خبری ویژه منتشر می شود.
جدید‌ترین اقدام شایسته اعضای مجلس خبرگان رهبری
 امام جمعه موقت یاسوج گفت: آل‌سعود با تحریک آمریکا، اسرائیل و یهودی‌ها امسال مانع شرکت ایرانی‌ها در مراسم حج شده و دلیل این امر آن است که آل سعود بهتر بتواند شیعه‌ستیزی کند و ‌علیه مسلمانان و دین اسلام تبلیغ منفی کند.
حجت‌الاسلام سیدامان‌الله در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته یاسوج با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، اظهار داشت:رهبر معظم انقلاب در طول 27 سال اخیر توانستند کشتی انقلاب را به نحو مطلوبی هدایت کنند و از موانع مختلفی به سلامتی عبور دهند.
امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: جدید‌ترین اقدام شایسته اعضای مجلس خبرگان رهبری انتخاب شایسته آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
حسینی صدر افزود: آیت‌الله جنتی قبل و پس از پیروزی انقلاب خدمات ارزنده‌ای ارائه داد و هرگز از اصول نظام و انقلاب عقیب‌نشینی نکرد و به نظام و انقلاب وفادار است.
وی با اشاره به ویژگی های رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب شامل فقیه و جامع‌الشرایط بودن، اسلام شناس بودن، عدالت، تقوا، بصیرت، شناخت به موقع توطئه‌های دشمنان و موضع‌گیری در برابر آن‌ها و نیز ساده زیستی است.
امام جمعه موقت یاسوج افزود: ایشان همواره با مردم ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند و همواره با مردم در ارتباط هستند و هیچ رهبری در دنیا چنین ویژگی‌هایی ندارد و رهبر معظم انقلاب در طول 27 سال اخیر کشور را از چالش‌ها و بحران‌هایی عبور کرده‌اند که فراموش نشدنی است.
حسینی‌صدر با اشاره به کارشکنی‌های عربستان سعودی در برگزاری حج امسال، تصریح کرد:  حج به عنوان یک کنگره بین‌المللی و یکی از ارکان دین و نیز همایش بین‌المللی بوده که در بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان تأثیرگزار است.
وی گفت: آل‌سعود با تحریک آمریکا، اسرائیل و یهودی‌ها امسال مانع شرکت ایرانی‌ها در مراسم حج شده و دلیل این امر آن است که آل سعود بهتر بتواند شیعه‌ستیزی کند و ‌علیه مسلمانان و دین اسلام تبلیغ منفی کند در حالی که با حضور ایرانی‌ها این گونه توطئه‌های آل سعود و غربی‌ها خنثی می‌شود.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: استکبار جهانی از افشاگری‌های حاجیان ایرانی در مراسم حج می‌هراسد و علاوه بر آن از تجمع مسلمانان نیز به رعب و وحشت می‌افتد.
برخی ادارات پول بیت المال را در تالارها خرج می کنند
امام جمعه گچساران با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص پاسداری از ارزش‌ها عنوان کرد: حراست و پاسداری از ارزش‌ها در حال فراموشی است.
حجازی افزود: برخی از افراد در برخی برنامه‌های خلاف شرع شرکت می‌کنند که دلیل حضور خود را نسبت فامیلی و خویشاوندی اعلام می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی بدعت‌ها در جامعه در حال رواج است، گفت: در گچساران در تالارها و برخی از ادارات، سالن‌های اجتماعات ادارات پول بیت‌المال، شهدا، جانبازان و متدین را بر خلاف شرع بر علیه امام زمان(عج)، دین و نظام خرج می‌کنند.
حجازی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا این یعنی بدعت، این خطر نیست، افزود: وقتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به کسی مسئولیت داده شد این یعنی وی از بقیه متدین‌تر، باتقواتر و عالم‌تر در مبانی دینی است.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه چند مورد را می‌توانیم مثال بزنیم، عنوان کرد: موارد وجود دارد که با پول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیت‌المال علیه نظام و پیامبر(ص) و دین با مدیریت مسئول نظام خرج می‌شود چه کسی باید پاسخگو باشد.
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید نسبت به مسائل دینی و اعتقادی غافل باشیم، متذکر شد: برخی در حال بی‌تفاوت بار آوردن ملت در برابر دشمنان هستند.
وی با بیان اینکه بعضی از مسئولان نیز مانند دشمنان در حال بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به مسائل دینی و اعتقادات هستند، گفت: آیا در این چند سال دیده‌اید بعضی از مسوولان علیه فتنه، آمریکا و مخالفان نظام سخن بگویند؟ خطراتی در حال تهدید کردن است.
حجازی متذکر شد: جگر امام جمعه شهر خون شده است، بعضی از مسئولان جلوی وی را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه قصد ساختن حوزه و جامةالقرآن داریم، اظهار کرد: چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است چرا گچساران هنوز جامع‌القرآن ندارد چه کسی مقصر است.

امام جمعه گچساران یادآور شد: ثمره قبح‌زدایی برگزاری جشنواره‌های خلاف شرع این است که مسئولی انتخاب می‌شود که مقابل دین ایستاده است.
ملت منتظر تصمیمات نمایندگان جدید هستند
امام جمعه موقت لنده به افتتاح دور جدید مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایندگان ملت باید بدانند که ملت چشم انتظار اقدامات و تصمیمات صحیح نمایندگان خود خارج از چهارچوب‌های سیاسی و تنها برای اعتلای کشور و پیشرفت همه جانبه هستند.
الهی‌نیا با تاکید بر اینکه مناطق محروم کشور و رفاه و معیشت عمومی چشم انتظار نمایندگانی است که در دور جدید آماده خدمت به ملت شده‌اند یادآور شد: بدعهدی‌های دشمنان همچنان ادامه دارد ملت ما جز با اتکای به خود نمی‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت را بپیماید.
رابطه و اشتی با امریکا و نظام سلطه به ذبح شدن اسلام می انجامد
خطیب جمعه چرام با اشاره به اصول انقلابی حضرت امام، اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام امریکایی را یکی از ویژگی های ایشان برشمرد و گفت: دشمنان قسم خورده و فریب خوردگان داخلی با توجه به نقش بسیار مهم اسلام ناب در خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام بدنبال بدل سازی برای اسلام ناب هستند و تصمیم گرفتند اسلام را بگونه ای تعریف کنند که برای استکبار و دشمنان اسلام ضرری نداشته باشد.
خطیب جمعه چرام، افزود: لذا اسلام سکولار و اسلام تحجر را در مقابل اسلام ناب قرار دادند که امام به شدت با آن برخورد کرد. این مسئول اعتماد به اراده خدا و بی اعتمادی به دشمن را از دیگر اصول انلابی ایشان دانست و ادامه داد: امام (ره) معتقد بود برای پیروزی و پیش برد اهداف اسلام باید وظیفه خود را انجام داد و به وعده های الهی باور داشت و از هیبت تو خالی دشمن نترسید و هیچ اعتمادی به دشمن نداشت.
طزری با بیان اینکه با اعتماد به دشمن نه تنها پیروز نمی شویم بلکه باید از اصول خود نیز دست برداریم ادامه داد: امروز عده ای سعی دارند اعتقاد به نصرت و وعده الهی را از مردم بگیرند و اعتماد به استکبار را در مردم تقویت کنند.
وی نداشتن سر آشتی با مستکبرین را از دیگر خصوصیات انقلابی امام دانست که تا اخر عمر شریفشان برآن پایند بود و هرگز با استکبار آشتی و مذاکره نکرد.
این مسئول در پایان با بیان اینکه راه رسیدن به عزت و اقتدار اسلامی مبارزه با استکبار است،تصریح کرد: رابطه ما با امریکا رابطه گرگ و میش است و امام از امریکا با عنوان شیطان بزرگ یاد میکردند یعنی انکه رابطه و اشتی با امریکا و نظام سلطه به ذبح شدن اسلام می انجامد لذا از هرگونه مذاکره و سازش با امریکا خوداری و تا اخر با انان مبارزه میکردند.
دشمن در تلاش است جریان برجامیون را نهادینه کند
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:با وجود اینکه بغض ها و کینه های زیادی  نسبت به امام بعد از رهبری یک ملت و این همه دشمنی با استکبار شکل گرفت، اما چه شد که 10میلیون انسان در تشییع جنازه ایشان زجه زدند و ناله کردند و سوز این ناله ها مانند از دست دادن والدین بود؟
 برخی از جریان ها در داخل هنوز خط فاصل خود را با دشمن معین نکردند که این خطرناک است و باید هر چه زودتر این مهم صورت گیرد.
وی ادامه داد: نفوذ آخرین نوع مبارزه علیه افکار امام (ره ) است و به همین خاطر مقام معظم رهبری در فرمایشات امروزشان دوباره بر این موضوع تاکید داشتند.
افروغی خاطر نشان کرد:اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام سکولار، انگلیسی و آمریکایی از اصول امام بود.
امام جمعه شهر لیکک گفت:قدرت اندیشه امام و نظام انقلاب اسلامی ایران را می توان با برخی از اتفاقات به جود آمده در کشور بشناسیم؛سه جریان که در مسیر اندیشه های امام و نظام نبودند در کشور به وجود آمد که به حاشیه رفتند، بعضی از آنها چون جریان اند رسوبات آنها هنوز هست.
افروغی افزوذ:یکی جریان انحرافیون بود که خطراتی چون پنهانی بودن و زیبا جلوه گر بودن داشت ،جریان فتنه که در سال 88 رخ داد اما هنوز به عنوان یک طرز تفکر ممکن است در برخی افراد در کشور وجودداشته باشد و جریان دیگر که دشمن در تلاش است در کشور نهادینه کند ،جریان برجامیون  است.
وی افزود:برجامیون کاری بود که یک جریان انحرافی در دشمن آن را با هدف اینکه ذهن مردم نسبت به آمریکا منحرف شود و آمریکا را ناجی ملت ایران بدانند،به وجود آمد.
افروغی تاکید کرد:امام خمینی(ره)  اعتقاد به اراده و پیروزی مردم داشت و مستضعفین را صاحب اصلی انقلاب را می دانست و فرمود:" تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند."
وی گفت:یکی از اصول اصلی امام این بود که انقلاب را متعلق به کوخ نشینان می دانست  نه کاخ نشینان و اشرافی گری.
امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:اصول مقام معظم رهبری همان اصول امام راحل هستند و دشمن ستیزی و دشمن شناسی از درسهای بزرگ امام و تاکیدات مقام معظم رهبری است .
افروغی گفت:برخی از شخصیت های نظام  که می خواستند خط دشمن شناسی امام را کم رنگ کنند ،مدعی هستند که امام در اواخر عمر دست از دشمنی با آمریکا برداشت ؛ این یک دروغی بیش نیست.
وی گفت: امام راحل در سال آخر عمرشان فرمود:" من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم" و این یک تهمت و انحراف است.
امام جمعه شهر لیکک در بخش دیگری از خطبه های امروز گفت:انتخاب رئیس خبرگان پیام هایی برای همه ماها داشت که هنوز مجلس خبرگان یک مجلس انقلابی و هوشیار است و روحیه انقلابی می تواند کشور ما را از گردنه های خطرناک عبور دهد.
افروغی در بخش پایانی خطبه ها  از برخی بی عدالتی ها در جامعه انتقاد کرد و گفت:  بی عدالتی تیشه ایست که ریشه به انقلاب و اصول نظام ما می زند.
خطیب جمعه شهر لیکک گفت:یکی از مصادیق بی عدالتی این است که شایسته سالاری در انتخاب مسئولان ما وجودندارد؛بعضی از مسئولین واقعا انسان های بی سواد و ناتوانی هستند و صرفا به خاطر معاملات و لابی های سیاسی مسئولیتی را برعهده می گیرند ؛انتخاب مسئول ناشایسته هم به ضرردین،هم به ضررانقلاب و هم به ضرر مستضعفین است.
لزوم حمایت ازکار ارزشمند شهاب حسینی
حجه السلام ناصر مصباح نژاد خطیب نماز جمعه سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر سی سخت  ضمن اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم حفظ روحیه انقلابی افزود:تاکیدات معظم له نشان از لزوم جلوگیری از غفلت از این ارزش است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا در ادامه با اشاره به حرکت ارزشمند شهاب حسینی هنرمند سینما در تقدیم جایزه خود به مسجد جمکران و موج فحاشی ها بر علیه این بازیگر افزود:اسلام و جهان اسلام باید از این گونه حرکات حمایت کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار