گرفتاری 14 گراز وحشی در استخر آب کشاورزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از گرفتار شدن 14 رأس گراز وحشی در یکی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی روستای سیدآباد خبر داد و گفت: پنج توله گراز در این استخر تلف شدند و مابقی با اقدام محیط‌بانان طی 6 ساعت نجات یافتند.
کد خبر: ۴۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 08 June 2015
به گزارش فارس عباس میرزاکریمی اظهار کرد: بر اساس تماس حاصله از سوی روستاییان دماوند مبنی بر گرفتار شدن گرازهای وحشی در استخر ذخیره آب کشاورزی، نیروهای این یگان به محل اعزام شدند.

وی گفت: محیط‌بانان پس از اعزام در منطقه و مشاهده گرفتار شدن 14 رأس گراز شامل 9 رأس گراز بالغ و پنج قلاده توله گراز، نسبت به مهیاسازی تجهیزات برای نجات دادن آنها اقدام کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: پس از بررسی کامل وضع موجود و عمق استخر ذخیره آب، مأموران یگان با یک عدد پمپ نسبت به تخلیه آب استخر اقدام کرده و سپس با وسایل اولیه اعم از لاستیک، کیسه‌های ماسه نسبت به هموار کردن مسیر خروج اقدام کردند.

میرزاکریمی تصریح کرد: متأسفانه با توجه به عمق استخر، پنج رأس توله گراز قبل از رسیدن محیط‌بانان در استخر تلف شدند و 9 رأس بالغ آن با توجه به تدبیر هوشیارانه مأموران نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید نسبت به محصورسازی استخر ذخیره آب اقدام کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار