معاون وزیر صنعت در یاسوج:
در این همایش ، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت و معدن با اشاره به توافق هسته ای گفت : به جرات می گویم ، برجام سایه شوم جنگ را از سرما برداشت .
کد خبر: ۴۶۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 16 July 2017
قبل از ظهر امروز همایش گرامیداشت تولید ملی با دعوت از صاحبان صنایع ، تولید کنندگان و توزیع کنندگان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، برات قبادیان در ابتدای سخنانش با اشاره به وضعیت قبل و فعلی صنعت کشور گفت : اگر بی انصافی نکنیم کارهای بزرگی در کشور انجام شده است و البته اشتباهاتی هم صورت گرفته است که باید این اشتباهات را برطرف کنیم.
قبادیان افزود : روحانی در وضعیتی کشور را به دست گرفت که کمترین ارتباط تجاری را با دنیای خارج داشتیم. و من چون معاون سازمان انرژی هسته ای بوده ام به جرات می گویم که برجام سایه شوم جنگ را بر سر ما برداشت و آن خطرها رفع شد و توانستیم به دنیا توان و حق هسته ای خود را اثبات کنیم و اکنون هم دنیا حق را به ما می دهد و اگر جایی آمریکا بخواهد با قلدری کاری کند ، دیگر دنیا به او حق نمی دهد.
 
نعمت زاده از زعمای کشور است/برجام سایه شوم جنگ را بر سر ما برداشت/ مطمئن باشید اینطور در صنعت موفق نمی شوید 
 
اشتباهاتی که انجام داده ایم
معاون وزیر صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنانش گفت : در سال 80 به فکر یک راهبرد 20 تا 25 ساله برای تعیین وضعیت کشور در آینده افتادیم و اینکار هم صورت گرفت که قدم بسیار مثبتی بود چرا که ما از این به بعد با برنامهجلو می رفتیم اما اشتباهاتی هم انجام گرفت که بسیار اشتباهات بدی بودند.
وی افزود : اشتباه تاریخی منحل کردن ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود . سازمانی که به عنوان مغز و ناظر برنامه ها بود و این یک اشتباه بزرگ بود.
قبادیان اشتباه دیگر را دیوار بلند بی اعتمادی میان صنعت و دانشگاه دانست و گفت : دنیای پیچیده ی امروز را نمی توان بدون فکر و علم اداره کرد .
وی با اشاره به وضعیت نچندان جالب صنعت استان که صنعتگران در سخنان خود گفته بودن ، بیان کرد : شما در صنعت مزیت سنجی نکردید ، مطالعه امکان سنجی هم نکردید ! کدام یک از شما صنعتگران ، آمدین و از ظرفیت بالای علمی اساتید و دانشگاه ها برای رفع مشکلات کارگاه تولیدی خود کمک خواستید؟ کدام یک از شما وقتی داشتید طرح خود را به مرحله ی اجرا درمی آوردید ، مهر یک دانشگاهی و متخصص علمی را پای طرح خود زدید؟ طبیعی است که در صنعت موفق نیستید و نخواهید بود.
اگر علم را کنار گذاشتیم ، تجربه را آوردیم
معاون وزیر صنعت در ادامه به بوسیدن و کنار گذاشتن علم در دوره های گذشته اشاره کرد و افزود : یکی از کارهای خوب روحانی استفاده از تجربه بود و اگر علم را کنار گذاشتیم حداقل تجربه را به میدان آوردیم ضمن اینکه آقای نعمت زاه از زعمای کشور است و انصافا در صنعتبسیار با تجربه است.
 
نعمت زاده از زعمای کشور است/برجام سایه شوم جنگ را بر سر ما برداشت/ مطمئن باشید اینطور در صنعت موفق نمی شوید 
 
وی در ادامه به تقارن اولین سال برنامه ششم با اولین سال دوره ی دوم دولت روحانی گفت : این هم آغازی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که بتوانیم اشتباهات گذشته را اصلاح کنیم.
انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه
قبادیان در ادامه به انعقاد تفاهم نامه حوزه معاونت خود با دانشگاه اشاره کرد و گفت : ما صنعتگران به دانشگاه اعتماد نکردیم و مقصر هستیم اما حالا این دیوار بی اعتمادی بین صنعت و دانشگاه را برداشته ایم. شما به کشوری مثل ژاپن بنگرید نه نفت دارد ، نه زمین دارد و از کل زمین های این کشور ، فقط دوازده درصد قابلیت استفاده دارد اما ببنید محصولات صنعتی آن ها در کدام خانواده موجود نیست.
وی در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره ضرورت تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران گفت : ما در دولت باید شرایط را برای ورود سرمایه گذار تسهیل کنیم ، در حالی که از زمان اقدام تا شروع کار برای سرمایه گذار در ایران حدود 720 روزطول می کشد در کشور ترکیه 18 ، عربستان 36 روز و سنگاپور فقط 3 روز طول می کشد! و با اینگونه برنامه ریزی سرمایه گذار چندان رغبتی نشان نمی دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار