در دومین دعوت نامه ارسالی ، اعضای به اصطلاح اقلیت که در جلسه بسیار پخته تر و منطقی تر از اعضای به اصطلاح اکثریت ، ظاهر شدند ،نشان از یک بلوغ سیاسی همراه با در پیش گرفتن ، رویه تعامل برای ادامه کار را داشت.
کد خبر: ۴۸۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 28 August 2017
در روز رسمی به جای آوردن مراسم تحلیف ، سه تن از اعضای شورای شهر یاسوج که به عنوان اقلیت شورا معروف شده اند ، حضور نداشتند تا ضمن برگزار نشدن مراسم تحلیف ، برخی افراد این حرکت آن ها را غیر دموکراتیک بنامند و صحبت از اجرای قانون در چنین شرایطی ، یه میان آید.
طبق قانون فرماندار طی سه مرحله برای آنان
دعوت نامه کتبی فرستاده و اگر در سومین مرحله هم حضور نیابند ، اعضای عل البدل به جای آن ها وارد جمع منتخبین می شوند.
بلوغ سیاسی اقلیت
اما در دومین دعوت نامه ارسالی ، اعضای به اصطلاح اقلیت که در جلسه بسیار پخته تر و منطقی تر از اعضای به اصطلاح اکثریت ، ظاهر شدند ،نشان از یک بلوغ سیاسی همراه با در پیش گرفتن ، رویه تعامل برای ادامه کار را داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از اعلام ترکیب هیئت رئیسه سنی ، محمد رحیم دهراب پور به عنوان رئیس موقت شورا برای انجام مراسم تحلیف و رای گیری برای تعیین هیئت رئیسه یک ساله شورا تعیین شد.
 
بلوغ سیاسی اقلیت و مرغ یک پای اکثریت در شورای شهر یاسوج!/تله ای سیاسی در کمین برخی اعضای اکثریت 
 
من در این چهار سال به شهروندان چه بگویم؟
دهراب پور از همان ابتدای سخنانش ، از مردم به خاطر عدم حضور در جلسه اول عذرخواهی کرد و گفت : شورا جایگاهی اعتقادی و اجتماعی دارد.
دهراب پور گفت : شورا محل تنویر و تضارب افکار است . یعنی روی هم ریختن سلیقه هاست برای رسیدن به تصمیم واحد و ما باید بالاخره همدیگر را قانع کنیم.
 
بلوغ سیاسی اقلیت و مرغ یک پای اکثریت در شورای شهر یاسوج!/تله ای سیاسی در کمین برخی اعضای اکثریت 
 
 محمدرحیم دهراب‌پور با بیان اینکه دلایلی برای عدم حضورمان در جلسه قبل وجود داشت، اظهار کرد: بر ما روشن شده که مقدمه چینی‌های از قبل وجود داشته است بطوریکه تصمیم گرفته شده که گروهی به نام اکثریت و اقلیت شکل بگیرد.
دهراب‌پور با بیان اینکه یاسوج بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: بر اساس تصمیماتی که گرفتند، چهار نفر تمام مقدرات شهر را رقم بزنند و سه نفر دیگر هیچ نقشی نداشته باشند.
رئیس سنی شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: شنیده‌ایم که از شهردار آینده خواسته اند که تلفن گروه اکثریت را جواب ندهد که این کار غیرعقلانی است و آن کسی که پذیرفته این کار را انجام بدهد، کارش واقعاً غیرعقلانی است.
 
 بلوغ سیاسی اقلیت و مرغ یک پای اکثریت در شورای شهر یاسوج!/تله ای سیاسی در کمین برخی اعضای اکثریت

دهراب‌پور گفت: بر اساس جدول و طراحی شاخص‌های که بانی آن هم آقای آشنا بود شهردار یاسوج را در فرایندی انتخاب کنید. و من خوشحالم که ۶۰ نفر از فرزندان شهر یاسوج برای تصدی شهرداری یاسوج اعلام آمادگی کردند که در نهایت گزینه نهایی شهرداری برایند نخبگان استان باشد.
وی گفت: چرا این فرایند طی نشد و قطع شد؟
دهراب پور افزود: تکلیف ما را روشن کنید، اگر قرار است این مقدمه چینی که شده و بر اساس آن چهار سال همه امور را چهار نفر در دست بگیرند، و این چهار نفر همه کاره باشند، و ما دخالتی نداشته باشم، خوب نیست.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج بیان کرد: توقع داشتیم که موضوع به محضر آیت الله ملک حسینی رسیده شود و تکلیف ما هم مشخص شود. قانون برای هموار شدن راه وضع موجود است نه برای هموار شدن راه چند نفر.
دهراب‌پور اضافه کرد: انتخاباتی با آن همه فراز و نشیب برگزار شد که با این وضع موجود بی فایده بود. و همه چیز مثل قبل خواهد بود اگر برای ما فرصتی برای کار نباشد، اجازه دهید ما هم کار کنیم.
دهراب پور گفت : من خود را بدهکار انقلاب می دانم و تحت هیچ شرایطی ، موافق اختلاف نیستم اما وقتی شهروندان از ما بپرسند باید چه جوابی بدهیم وقتی قرار باشد هیچ نقشی در این شورا نداشته باشیم؟
جنگ برای تقسیم غنایم؟
خوبانی یکی دیگر از اعضای به اصطلاح اقلیت شورای شهر یاسوج بود که تقاضای چند دقیقه ای صحبت نمود.
خوبانی گفت: هنوز یک جلسه مشترک نداشته ایم . وضعیت ما پس از انتخابات به گونه ای شده که گویا در حال تقسیم غنایم پس از یک جنگ هستیم.
 
بلوغ سیاسی اقلیت و مرغ یک پای اکثریت در شورای شهر یاسوج!/تله ای سیاسی در کمین برخی اعضای اکثریت 
 
عضو شورای شهر یاسوج گفت : من پیشنهاد می دهم قبل انتخاب هیئت رئیسه ، با هم یک جلسه داشته باشیم و تقسیم وظایف نماییم و صورت جلسه نماییم چرا که متاسفانه با شرایط موجود ، احساس می کنم ، اعتمادی بین اعضا نیست.
خوبانی افزود : بانی انتخاب شهردار خود من بودم و اینگونه نیست که ما حتما مخالف هستیم بلکه با اینگونه تقسیم بندی از ابتدا مخالفم . ما باید چهار سال با هم کار کنیم برای رفع مشکلات شهر.
مرغ یک پای اعضای اکثریت
پس از پیشنهاد خوبانی برای یک هم اندیشی ده دقیقه ای برای رسیدن به نوعی توافق و تقسیم وظایف هدایت اکبری یکی از اعضای اکثریت ، این موضوع را رد کرد و گفت : ما فقط خواستار اجرای قانون هستیم . آن چه که از طرف اعضای دیگر شورا اعلام می شود در خصوص یک طرفه شدن تصمیم گیری ، اینگونه نیست و خواهید دید که ما در آینده تعامل خواهیم داشت.
 
 بلوغ سیاسی اقلیت و مرغ یک پای اکثریت در شورای شهر یاسوج!/تله ای سیاسی در کمین برخی اعضای اکثریت
 
پس از صحبت های طرفین  نظری فرماندار که تاکنون فقط شنونده بود گفت : قرار نداشتم در این مسائل دخالت کنم اما از این به بعد بر وظایف نظارتی خود تاکید می کنم و با جدیت کارها را زیر نظر خواهم داشت. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در هنگام صحبت نمودن اعضای اقلیت ، چهار عضو دیگر شورا به کرات ، با در گوشی صحبت کردن ، نشان می دادند که مرغ آن ها یک پا دارد و تصمیمات گرفته شده است که پس از پایان جلسه ، خبرنگاران حاضر به شدت بر این موضوع تاکید داشتند که چرا اعضای اکثریت حین سخنان دیگر اعضا سعی می کردند به صحبت ها گوش ندهند و چرا یکی از اعضای اکثریت ، اصرار بر عدم برگزاری نشست هماهنگی ده دقیقه ای داشت؟
 
بلوغ سیاسی اقلیت و مرغ یک پای اکثریت در شورای شهر یاسوج!/تله ای سیاسی در کمین برخی اعضای اکثریت 
 
تله ی سیاسی برای برخی اعضا
اما آنچه که از تحلیل  این جلسه و با توجه به محوریت یک تا دو نفر در اقدامات اعضای اکثریت ،بر می آید این است که یکی تا دو نفر دیگر از اعضای اکثریت ، در ماه های آینده متوجه بازی سیاسی می شوند که در آن فریب خورده اند ! چرا که ظاهر اکثریت نشان از نوعی ائتلاف ناپایدار بود و پس از انتخاب شهردار ، تقریبا نیمی از راه طراحان بازی اقلیت و اکثریت پیموده شده و اقدامات اساسی مانند کنار گذاشتن شهردار به یک اکثریتی به مراتب بیشتر از اکثریت نسبی نیاز دارد(دو سوم) و در آن موقع ، اقدامات آن ها چندان کارساز نخواهد بود.
 
بلوغ سیاسی اقلیت و مرغ یک پای اکثریت در شورای شهر یاسوج!/تله ای سیاسی در کمین برخی اعضای اکثریت 
 
برخی از اعضای اکثریت در پایان جلسه و با توجه به اینکه هر چهار عنوان هیئت رئیسه ، به چهار عضو اکثریت رسید(هدایت اکبری رئیس، کیوان آشنا، نائب رئیس ، احمدی کیش، منشی و علی اکبری تبار ، سخنگو ) در محوطه فرمانداری و بیرون از آن در میان اصحاب رسانه می چرخیدند و این فتح خود را به رخ می کشیدند و این می تواند نشانه ای از آغاز یک دوره ی پر چالش چهار ساله باشد!
به هر جهت به نظر می رسد برای برخی اعضای شورای فعلی بر خلاف آنچه که اسم آن مجمع مشورتی است ، یعنی "شورا" ، بیشتر محل قدرت نمایی بر اساس آنچه خوبانی گفت ، است ، یعنی تقسیم غنایم جنگی!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار