جایی که استاندار به این نتیجه رسیده است که راه اندازی دکه های پفک فروشی و ساز و نقاره نوازی دو ماهه ی تابستان در بویراحمد و دنا در قالب طرح های گردشگری به جایی نمی رسد.
کد خبر: ۵۵۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷ 03 February 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روز پیش بالاخره یکی از پر حاشیه ترین مدیران استانی با حمایت های مستقیم و پر ریسک شخص استاندار ، توانست سکان یکی از معاونت های استانداری را به دست بگیرد . در اینکه گوهرکانی یکی از مدیران پر حاشیه و متهم به تبعیض و تخلفات گسترده در جهاد کشاورزی است ، شکی نیست ، اما استاندار در مقاطع مختلفی با حمایت های بسیار، مانع تخریب بیشتر وی شد تا که بتواند گوهرکانی را برای چنین روزی آماده کند و سکان حوزه ی اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را به وی بسپارد.

در خصوص پشت پرده انتخاب گوهرکانی موارد متعددی گفته می شود ، از نفوذهای برخی نمایندگان تا اجبار استاندار به دلیل خالی بودن دستش از گزینه های بهتر! اما هر چه دلیل پشت پرده باشد ، گوهرکانی در میان این همه مخالف و منتقد جدی ، به راحتی توانست با حمایت های واضح استاندار معاونت اقتصادی استانداری را تصاحب کند.
 
پرده برداری استاندار از دلیل انتخاب گوهرکانی/ احمدی می داند با پفک فروشی و ساز و نقاره نوازی به جایی نمی رسد!
 
 
احمدی می داند با پفک فروشی و ساز و نقاره نوازی به جایی نمی رسد!
شاید مهمترین دلیل یا پیام انتخاب گوهرکانی توسط احمدی ، به موضوع برنامه های استاندار برای توسعه استان ختم می شود . جایی که استاندار به این نتیجه رسیده است که راه اندازی دکه های پفک فروشی و ساز و نقاره نوازی دو ماهه ی تابستان در بویراحمد و دنا یا ایام عید در چشمه بلقیس و شلالدون در قالب طرح های گردشگری به جایی نمی رسد.
از شواهد امر پیداست که در مقطعی مدیر کل گردشگری یکی از گزینه های احمدی برای معاونت اقتصادی بوده است اما ، استاندار خوب می دانست که توسعه گردشگری در اندازه ای که باعث تغییر در توسعه ی استان شود ، آن هم با عدم وجود ، زیرساخت های مناسب فرهنگی و سخت افزاری راه به جایی نمی برد. چرا که از همان روزهای اول متوجه این موضوع شد که برای برپایی نمایشگاه های گردشگری که طبق برنامه ی پیش بینی شده باید از بخش خصوصی و شرکت ها حمایت می شد تا بلکه از این فرصت به توسعه استان و کسب درآمد منتهی شود ، عملا به محلی برای خرج بی دلیل بودجه های دولتی تبدیل شده است! اثبات این مدعا سخنان احمدی در شورای برنامه ریزی بود که خطاب به مسئولین گردشگری که خواهان افزایش بودجه برای برپایی بهتر نمایشگاه بودند ، گفت که نمی خواهد نمایشگاه برگزار کنید اگر پول ندارید! چون که قرار بر این است که اسپانسر این نمایشگاه ها بخش خصوصی باشد و اگر بخش خصوصی استقبال نمی کند ، پس دلیلی برای برپایی نمایشگاه وجود ندارد.
با نگاهی به بحث گردشگری در چند سال اخیر ، عملا برنامه ها معطوف بوده به کرایه دادن چند دکه به برخی افراد برای پفک ، چیپس و اینگونه مواد غذایی فروشی و یا اینکه برپایی برخی جشنواره هایی که عمدتا به یک کنسرت ساز و نقاره نوازی شباهت دارد تا یک برنامه منسجم در جهت راهبردی توسعه محور برای استان!
در مجموع می توان گفت ، آنچه طی یکی دو سال اخیر در موضوع گردشگری هزینه شده است ، نتوانسته است درآمدی را نصیب استان کند ! شاید بیش از 95 درصد افرادی که وارد بویراحمد و دنا و یا دیگر مناطق گردشگری استان می شوند چشمشان بازار یاسوج یا دیگر شهرها را هم نمی بیند و حتی به قول یکی از خبرنگاران ، گوجه ، پیاز و بادمجان خود را هم در مسیر های منتهی به یاسوج و این مکان های گردشگری می خرند و همراه خود می آورند ! البته این موضوع در کل استان عمومیت دارد. پس از نظر احمدی ، گردشگری با این شرایط ، راه توسعه استان نیست چرا که بیش از آنکه منبعی درآمدزا برای استان باشد ، عملا به محلی برای هزینه کردن های بی بازگشت سرمایه تبدیل شده است.
 
پرده برداری استاندار از دلیل انتخاب گوهرکانی/ احمدی می داند با پفک فروشی و ساز و نقاره نوازی به جایی نمی رسد!
 
 پیام مهم تعیین گوهرکانی به عنوان معاون اقتصادی
اما از همه مهمتر در خصوص آنچه در ذهن استاندار برای توسعه استان می گذرد ، انتخاب گوهرکانی با آن همه اتهامات و انتقادات بود ! و این واضح است که احمدی با کنار هم گذاشتن ، وجود 10 درصد روان آب های کشور در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین وجود برخی دشت های حاصلخیز مانند ، دشت های چرام ، باشت ، امامزاده جعفر گچساران ، کهگیلویه و برخی دشت های حاصلخیز مناطق بویراحمد و حتی بهمئی ، به این نتیجه رسیده باشد که اگر این همه هزینه هایی که صرف حوزه گردشگری یا دیگر بخش ها مانند صنعت شده است ، در بخش کشاورزی و باغداری ، هزینه می شد مطمئنا الان وضعیت استان بهتر از امروزمی بود.
همین دلایل احمدی را قانع کرده است که با انتخاب گوهرکانی که عمده ی موفقیت خود را در حوزه کشاورزی می بیند ، نشان دهد که راهبرد توسعه ای استان در رونق دادن به فعالیت های کشاورزی است نه صنعت و گردشگری.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
بهتر بود می گفتین انتخاب تاجگردون نه انتخاب استاندار چون همه می دونن گوهرکانی انتخاب تاجگردون بوده نه کسی دیگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار