کد خبر: ۶۱۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ 03 June 2018
با شروع فصل گرما، استقبال نوجوانان و جوانان از رشته های آبی همچون شنا افزایش می یابد اما اخیرا اختلافات مدیریتی سایه سنگینی بر این رشته ها انداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز  استخرهای  قهرمانی و آماتور جهت استفاده علاقمندان به شنا در فصل تابستان خود را برای استقبال از قشر جوانان و نوجوان آماده می کنند. در هفته های گذشته، زمزمه هایی در خصوص استعفای رئیس هیئت شنا استان در فضای رسانه ای استان و کشور منتشر شد و این در حالی است که این هیئت با شروع فصل تابستان نقش بسزایی در نظارت برعملکرد استخرها و مربیان  خواهد داشت.

هرچند منابع رسمی تاکنون این استعفا را تایید نکرده اند، اما نامشخص بودن نرخنامه استخر ها در سال جدید، نشانه هایی  از ناهماهنگی هیئت شنا و اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد را مطرح می کند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با فرارسیدن فصل تابستان و برنامه ریزی ها این اداره برای ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان به ویژه در بخش ورزش های آبی، نیاز به مشارکت بیشتر هیئت شنا این استان احساس می شد که متاسفانه در این سال ها از این هیئت کمتر فعالیتی دیده شده و اکنون نیز رئیس این هیئت استعفای خود را به فدراسیون شنا و واترپلو تحویل داده است.

سید محمد تقی علوی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای استقبال از علاقمندان به رشته شنا در فصل اوقات فراغت تابستانه وجود دارد و برنامه ریزی لازم برای تعیین نرخنامه انجام گرفته است. هرچند در حال حاضر رئیس هیئت شنا استعفا داده و فدراسیون تاکنون پاسخی در این خصوص ارائه نکرده اما از نظر ما این استعفا در صورتیکه که روند گذشته ادامه داشته باشد، مورد موافقت است.

این اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی مطرح شده است که نظارت بر نحوه برگزاری کلاسهای آموزشی شنا، دوره های بازآموزی مربیان شنا و نظارت بر استانداردسازی استخرها برعهده هیئت شنا و اداره کل ورزش و جوانان است که با توجه به این اختلاف نظرها وکش و قوس های مدیریتی، به نظر می رسد اراده قوی تری برای ساماندهی استخرها در آستانه فصل تابستان مورد نیاز است.

علوی در این خصوص تصریح کرد: چند نشست با نمایندگان اصناف و تعزیرات در خصوص تعیین نرخنامه استخرها و کلاس های آموزش شنا برگزار شده و در چند روز آینده نتیجه نهایی آن مشخص و به استخرها ابلاغ خواهد شد.


وی با بیان اینکه استخرها در بسیاری شهر های استان فعال هستند و هیئت های شهرستانی فعالیت خوبی دارند، تاکید کرد: اکنون شهر لنده و باشت نیز که سال ها از داشتن استخر محروم بودند، فعالیت خوبی در خصوص رشته شنا پیدا کرده اند.

مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: نظارت بر کارت مربیگری مربیان شنا استان زیر نظر کمیسیون ماده پنج تحت کنترل مستقیم قرار دارد و همه مربیان شنا استان دارای کارت مربیگری هستند.

علوی افزود: هیئت شنا استان باید در مرکز استان مستقر شود تا بتوان نظارت کافی بر روند اجرای مسائل مربوط به شنا و واترپلو را با شتاب بیشتری انجام داد، اما تاکنون تقاضایی از سوی رئیس هیئت شنا در این خصوص نبوده است.

علوی با اشاره به فعالیت استخرها،  تاکید کرد: استخرهای استان دارای پروانه فعالیت هستند و این پروانه از زمان انتخاب برگزیده مناقصه به مدت یکسال اعتبار دارد و کمیسیون ماده ۵ در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: توجه به طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان از اولویت های ما بوده و برای همه رشته ها برنامه ریزی شده و رشته های آبی نیز به روند عادی خود ادامه خواهد داد.

علوی در پایان تقویت مالی هیئت ها و جذب مدیران کارآمد و پرتلاش در راس هیئت های ورزشی را از مهمترین برنامه های خود دانست و افزود: ورزش نیازمند حمایت کننده مالی است و تا این حمایت وجود نداشته باشد، ورزش استان راکد خواهد ماند.

اکنون با توجه به تاکید مدیرکل ورزش و جوانان استان مبنی بر لزوم استقرار دفتر هیئت شنا در مرکز استان، باید دید دلایل عدم انجام این کار از سوی هیئت شنا استان چه بوده و آیا این مسئله موجب استعفا رئیس این هیئت در فصلی که فعالیت های ورزشی در رشته شنا رونق دارد شده است و تاثیر آن برروند کار استخرها و هیئت استان در این مقطع حائز اهمیت است.

رئیس هیئت شنا و واترپلو کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بدلیل پاره ای اختلاف نظرها با مدیرکل ورزش و جوانان استان از سمت خود استعفا داده ام و تا زمانیکه مشکلات این هیئت به طور جدی حل نشود، بازنخواهم گشت.

پژمان بارون زاده همچنین از برخی واگذاری استخر ها بدون طی مراحل قانونی خبر داد و افزود: هیئت شنا استان با وجود نامه نگاری‌های فراوان نتوانست ساعتی را به خود اختصاص دهد تا شناگران قهرمانی استان بتوانند به راحتی خود را برای تیم ملی آماده کنند.

بارون زاده خاطرنشان کرد: کلاس مربیگری در یاسوج را تعطیل کردند و کلاس ما به اجبار در زمین خاکی روبروی استخر برگزار شد.

رئیس هیئت شنا و واترپلو استان تصریح کرد: این هیئت بیشترین تعداد ملی پوش در میان سایر هیئت های استان را دارد و همین مسئله کار را برای ما سخت تر کرده است. تا جایی که اگر استخر نفت و گاز گچساران برای این ملی پوشان نباشد، ورزش شنا و واترپلو دچار بحران جدی تری خواهد شد و متاسفانه این مسئله را کمتر کسی از مسئولان اطلاع دارد.

این فعال حوزه شنا و واترپلو اظهارداشت: برخی هیئت ها بودجه خوبی در اختیارشان قرار می گیرد،  اما از این هیئت که ورزشکاران حرفه ای، آماتور و عامه مردم را پوشش می دهد، حمایت قابل توجهی نمی شود.

بارون زاده با انتقاد از اختصاص بودجه به برخی هیئت های شنا شهرستانهای استان بدون هماهنگی با رئیس هیئت شنا استان، تاکید کرد: عدم شفاف سازی در خصوص نرخنامه ها، پروانه فعالیت استخرها و کارت های بازآموزی از مهمترین اختلاف نطرهای ما با اداره کل است.

وی افزود: فعالیت هیئت شنا استان در شناسایی و معرفی ملی پوشان شنا و واترپلو در این چند سال قابل توجه بوده و اثبات آن نیز حضور پیمان اسدی، حسین خالدی تبار و امیرمحمد پرهون در اردوی دائمی تیم ملی واترپلو است.

بارون زاده در پایان اظهارداشت: برخی بی عدالتی ها در توزیع بودجه ها و همچنین عدم توجه به نامه های ارسال شده از سوی هیئت استان به مدیرکل ورزش و جوانان استان امکان ادامه کار را در شرایط حساس فعلی برای من سخت تر کرده است.

با روشن شدن محل اختلاف مدیران ورزش استان و رئیس هیئت شنا، بی شک حل آن نیازمند همفکری و تعامل بیشتر این مدیران در شرایط حساس فعلی و فصل اوج ورزش های آبی است.

هرچند در شرایط فعلی همه رشته های ورزشی در مبحث غنی سازی اوقات فراغت نقش مهمی خواهند داشت، اما رشته شنا با توجه به فراگیر بودن آن در فصل گرما از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و لزوم نظارت بر فعالیت های آبی را بیش از گذشته می طلبد.

بی شک وجود این اختلاف نظرهای مدیریتی در شرایطی که منبعی از پتانسیل های با استعداد شنا و واترپلو در شهرستان هایی همچون گچساران و سایر شهرهای استان نهفته است در بلند مدت موجب از بین رفتن استعدادهای نخبگان خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار