مجازات ارز بگیران رانت‌خوار چیست؟

کد خبر: ۶۲۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 05 July 2018

تابناک / نماینده مجلس گفت: صرفا انتشار اسامی ارزبگیران دولتی کافی نیست، بلکه باید متخلفان و رانت خوران شناسایی شده و ارز دریافتی را به خزانه بازگردانند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،‌ با اشاره به وضعیت شرکت های متخلف ارز بگیر گفت: بر اساس اطلاعات رسیده مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در حال بررسی عملکرد شرکت های وارد کننده هستند و در صورت اثبات تخلف محاکمه و احکام قضایی برای آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات منتشر شده برخی شرکت های وارد کننده مثلا بجای واردات لوازم یدکی خودرو، لوبیا چیتی و چای وارد کرده‌اند، لذا تعزیرات حکومتی ظرف یکماه پس از اثبات استفاده از رانت محاکمه آنها را در دستور کار قرار خواهد داد.

بائوج لاهوتی خاطرنشان کرد: پس از اثبات تخلفات شرکتها ،متخلفان مشمول پرداخت جریمه و در صورت گرانفروشی موظف به پرداخت مبالغ اضافه به خریداران هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای جلب اعتماد عمومی و ایجاد شفافیت و مبارزه با رانت خواری نباید به صرف اعلام ارزبگیران اکتفا شود و باید متخلفان و رانت بگیران محاکمه شده و بساط رانت خواری جمع شده و ارزهای رفته با خزانه بازگردد.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اکنون شرایط کشور زمینه را برای فعالیت رانت خواران مهیا کرده که به معنای فساد اقتصادی است لذا ورود تعزیرات حکومتی و بازگرداندن ارز دولتی و جریمه شرکت ها می تواند اثر خود را در اذهان عمومی بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار