کد خبر: ۶۹۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 22 December 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هفته گذشته نشست هماهنگی راهپیمایی ۹ دی در شهرستان چرام برگزار شد که در این نشست امام جمعه چرام انتقاداتی را متوجه برخی مدیران و سیاسیون به دلیل بی اهمیتی آنان به این مراسم نمود.(اینجا) یکی از سایت های محلی شهر چرام با انتشار یادداشتی ارسالی با هویت نامعلوم، حملات شدیدی را متوجه امام جمعه شهر چرام نمود.
در این یادداشت که در سایت تحلیل گران جوان منتشر شده است ، آمده است : تاکید امام جمعه محترم شهرستان چرام بر حضور همه مدیران در مراسم ۹دی در حالیست که نه تنها بسیاری از مردم و اصلاح طلبان بلکه کثیری از جامعه اصولگرایی اطراف ما نیز پس از گذشت نزدیک به یک دهه از آن واقعه شرکت در آن را،  نه آنچنان ضروری و نه نشان از دفاع از انقلاب و نه از آرمان های آن میدانند.

نگاهی به شعارهای هیجانی و تندروی های سالهای اول برگزاری این مراسم و تبلیغات یک طرفه و مخرب صدا و سیما و سپس به مرور زمان شیب آرام و منطقی تر نهادهای متولی در تحریک احساسات  مردم و جامعه مذهبی علیه گروهی دیگر از فرزندان همین  آب و خاک  نشان داد که آنهمه شعار تند و تبلیغات ویرانگر در مورد وابستگی بسیاری از معترضان به خارج از کشور و فی المثل سرویس های جاسوسی غرب تنها شیوه ای بود، با تاریخ انقضا مشخص برای مرعوب و منکوب کردن هر نوع اعتراضی علیه سیاست های درست یا غلط حاکم.

حال اگر امام جمعه محترم بی توجه به این تغییر رویه ها هنوز هم در حال و هوای سالهای ابتدایی این مراسم است برای خود ایشان بلااشکال است. اما اصرار بر حضور مدیرانی که شاید در باطن خویش میل چندانی به همراهی با چنین همایش ها و نمایش هایی ندارند جز تبلیغ دورویی و ریا در این وانفسای بازار مکاره ریاکاری چه توجیهی میتواند داشته باشد؟؟!!

امام محترم جمعه نیک میدانند که با وجود همت زیرپوستی حاکمیت بر تبلیغ اهرم های وحدت ملی و همبستگی اجتماعی، ممکن است افرادی مجعول و افراطی با شعارهای خویش در چنین مراسمی هر آنچه را نظام مقدس برای الفت قلوب در این ایام رشته است،  پنبه کند فلذا تأکید بر حضور مدیران در این مراسم،  شاید محلی از اعراب نداشته باشد.

بگذارید یکبار هم که شده،  در فضایی بدون اجبار،مدیران آزادانه،  خود واقعی خویش را نشان دهند. در غیر این صورت که مدیران و سایرین در صورت اجبار و ترس در مراسم ۹دی شرکت کنند ریا کرده اند و بعید به نظر میرسد که ریا در هیچ فرهنگی عمل پسندیده ای باشد.

پی نوشت: «ریا» نقطه مقابل «اخلاص» و یکى از ابزارهاى مهّم شیطان براى گمراه ساختن انسان هاست. در آیه ۲۶۴ سوره بقره، ریا عامل بطلان و نابودى اعمال نیک معرفى شده و نشان مى دهد که شخص ریا کار ایمان به خدا و روز آخرت ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار